Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ - ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

Επί του άρθρου 7

Με τις προτεινόμενες διατάξεις των παραγράφων 1-8 του άρθρου 7, ρυθμίζονται καθημερινά θέματα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, που έχουν προκύψει κατά τη μέχρι σήμερα λειτουργία του και αποσκοπούν στην ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εκτέλεση του έργου του. Επιπλέον, ρυθμίζονται λεπτομερέστερα θέματα που αφορούν στις διαδικασίες και στους τρόπους αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχειών του Δημοσίου, που περιέρχονται στο Ταμείο, προκειμένου να επιτυγχάνονται τα χρονοδιαγράμματα του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής κατά τον πλέον συμφέροντα για το Δημόσιο και την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας τρόπο.
Eπίσης, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις των παραγράφων 9-21 του άρθρου 7 αποβλέπουν στην ολοκλήρωση της θεσμικής μορφής και στην αποτελεσματικότερη και ταχύτερη έναρξη λειτουργίας της υφιστάμενης διοικητικής αρχής με την επωνυμία «Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.)», η οποία ιδρύθηκε και οργανώνεται κατά τις προβλέψεις του ν. 3229/2004 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του ν.4002/2011. Με βάση τα προτεινόμενα, η Ε.Ε.Ε.Π., η οποία έχει διφυή χαρακτήρα αφού προβλέπεται να ρυθμίζει την λειτουργία της αγοράς των παιγνίων αλλά και να προστατεύει με κανονιστικές πράξεις ατομικά δικαιώματα και να διασφαλίζει την εφαρμογή κανόνων δημοσίου δικαίου, θα λειτουργεί πλέον ως ανεξάρτητη διοικητική Αρχή. Επιπλέον, εισάγονται ρυθμίσεις οργανωτικής φύσης, οι οποίες διευκολύνουν την ενεργοποίηση της Αρχής με τον ταχύτερο τρόπο έτσι ώστε να επιληφθεί του ρυθμιστικού της έργου από την εκτέλεση του οποίου το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά άμεσα σημαντικά δημόσια έσοδα. Επιπλέον, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις βελτιώνουν και αποσαφηνίζουν λεπτομέρειες του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας της αγοράς παιγνίων, προκειμένου αφενός μεν να ενισχυθεί η εφαρμοστική του σαφήνεια αφετέρου να συμπληρωθούν επιμέρους λογικού και λειτουργικού χαρακτήρα στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται η κατά το δυνατόν πλέον απρόσκοπτη έναρξη λειτουργίας της συγκεκριμένης αγοράς.

Ειδικότερα:
Με τη διάταξη της παραγράφου 1 εφαρμόζονται και για τις συναπτόμενες από το Ταμείο συμβάσεις οι ελαφρύνσεις και απαλλαγές του άρθρου 10 του ν. 3049/2002 περί αποκρατικοποιήσεων, ώστε να μεγιστοποιείται τα αντάλλαγμα για την αποπληρωμή του Δημοσίου Χρέους καθώς και για έργα ανάπτυξης και επενδύσεις. Με τις διατάξεις της παραγράφου 2 ρυθμίζονται καθημερινά θέματα της λειτουργίας του Ταμείου. Με την παράγραφο 3 αποσαφηνίζεται το αντικείμενο της γνωμοδότησης του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 4 ρυθμίζονται λεπτομερέστερα θέματα που αφορούν στους τρόπους αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχειών του Δημοσίου, που περιέρχονται στο Ταμείο, και την προετοιμασία αυτών, όπως αυτά προέκυψαν μετά την εξέταση των προς αξιοποίηση στοιχείων και δικαιωμάτων και τη μέχρι σήμερα εμπειρία.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 5 ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στη συνέχιση και ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης των συμβούλων για την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων από το Δημόσιο και τη μεταβίβαση τους στο Ταμείο, προς άρση αμφιβολιών και διαφορετικών ερμηνειών, ενώ περαιτέρω αποσαφηνίζεται ο ρόλος του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Με τη διάταξη της παραγράφου 6 συμπληρώνεται η υφιστάμενη νομοθεσία προς ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου και επιτάχυνση της διαδικασίας ωρίμανσης των ακινήτων, που περιέρχονται στο Ταμείο. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αποσκοπούν στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού της ανώνυμης εταιρίας «Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ» (ν. 3986/2011) ως προς τον τομέα της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας που έχει περιέλθει ή θα περιέλθει στην κυριότητά του, λαμβανομένης υπόψη της θεμελιώδους σημασίας της απρόσκοπτης και επιτυχούς λειτουργίας του Ταμείου στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015. Ειδικότερα, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις α) επεκτείνονται οι ισχύουσες ευνοϊκές για το Δημόσιο, ν.π.δ.δ. και ΟΤΑ ρυθμίσεις κατά τη διαδικασία υπαγωγής ακινήτων τους στις διατάξεις του ν. 4014/2011, ώστε να καταλαμβάνουν και ακίνητα που έχουν περιέλθει ή θα περιέλθουν στην κυριότητα του Ταμείου, β) προβλέπονται ειδικές προθεσμίες για την υποβολή των προβλεπόμενων στο άρθρο 24 του ν. 4014/2011 δικαιολογητικών, λαμβανομένου υπόψη του σημαντικού πλήθους των ακινήτων που πρόκειται να περιέλθουν στην κυριότητα του Ταμείου και γ) προβλέπεται ρητώς, για την άρση κάθε αμφιβολίας, ότι δεν απαιτείται η επισύναψη υπεύθυνης δήλωσης και βεβαίωσης μηχανικού του άρθρου 23 παρ. 4 του ν. 4014/2011 για την καταχώριση της απόφασης του Δ.Σ. του Ταμείου στα βιβλία μεταγραφών των οικείων Υποθηκοφυλακείων ή Κτηματολογικών Γραφείων.

Με την διάταξη της παραγράφου 7 παρέχεται η δυνατότητα στο Ταμείο να αξιοποιεί και περιουσία ΝΠΔΔ καθώς και να αποκτά την κυριότητα ή άλλα εμπράγματα δικαιώματα ακινήτων που ανήκουν στο Δημόσιο, ΝΠΔΔ ή εταιρείες του Δημοσίου ή ΝΠΔΔ.
Ειδικότερα: Η προσθήκη του εδαφίου α’ είναι αυτονόητη και καλύπτει το κενό που υπήρχε αναφορικά με τα ΝΠΔΔ, εντούτοις για να λειτουργήσει σωστά απαιτεί και τις ρυθμίσεις των επομένων εδαφίων ως εξής:
Η προσθήκη του εδαφίου β’ καλύπτει και την απόκτηση επιμέρους εμπραγμάτων δικαιωμάτων (λ.χ. ψιλή κυριότητα) από το ΤΑΙΠΕΔ και όχι μόνο της πλήρους κυριότητας (βλ. περ. γ’ παρ. 4 και παρ. 5 του άρθρου 2).
Προς τούτο, η προσθήκη των εδαφίων γ’ και δ’ λειτουργεί συμπληρωματικά προς το υφιστάμενο δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 2 καλύπτοντας όλες τις πιθανές περιπτώσεις μεταφοράς στο ΤΑΙΠΕΔ εμπραγμάτων δικαιωμάτων και εν γένει ακινήτων, τα οποία άλλωστε δεν αναφέρονται ρητά – σε αντίθεση με άλλα περιουσιακά στοιχεία – στο ΜΠΔΣ.

Με την διάταξη της παραγράφου 8 επιδιώκεται η βελτίωση της διοικητικής λειτουργίας εταιριών που συμμετέχουν στις διαδικασίες αποκρατικοποίησης περιουσιακών τους στοιχειών και στις οποίες το δικαίωμα ψήφου του Ελληνικού Δημοσίου έχει παραχωρηθεί στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.»


Με την παράγραφο 9, η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων ορίζεται ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή .
Με την παράγραφο 10 συμπληρώνεται η σχετική διάταξη ώστε να παρέχεται η δυνατότητα αποκεντρωμένης λειτουργίας των υπηρεσιών της Ε.Ε.Ε.Π. αν αυτό κριθεί αναγκαίο δεδομένης της γεωγραφικής διασποράς της σχετικής αγοράς.
Με την παράγραφο 11 συμπληρώνονται οι διατάξεις που αφορούν το επαγγελματικό καθεστώς του Προέδρου και των μελών καθώς και λειτουργικά ζητήματα της Ε.Ε.Ε.Π.
Με τις παραγράφους 12 και 13 αναμορφώνονται οι υφιστάμενες διατάξεις στο μέρος που αφορούν στις ειδικότητες του επιστημονικού προσωπικού της Ε.Ε.Ε.Π. ώστε αυτές να είναι συμβατές με τις ανάγκες λειτουργίας της.
Με την παράγραφο 14 οι προβλεπόμενες από τον νόμο οργανικές θέσεις της Ε.Ε.Ε.Π. εξαιρούνται της γενικής κατάργησης κενών οργανικών θέσεων, ώστε να είναι δυνατή η λειτουργία της Επιτροπής για πρώτη φορά.
Με την παράγραφο 15 παρέχεται η δυνατότητα για περιορισμένο χρόνο και αριθμό μετακίνησης προσωπικού κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων προκειμένου η Ε.Ε.Ε.Π. να τεθεί σε άμεση λειτουργία.
Με τις παραγράφους 16 και 17 συμπληρώνονται υφιστάμενες διατάξεις έτσι ώστε να οργανωθεί αποτελεσματικότερα το μεταβατικό στάδιο μέχρι την πλήρη ενεργοποίηση της Ε.Ε.Ε.Π.
Με την παράγραφο 18 καταργείται εξουσιοδότηση η ποία δεν είναι αναγκαία, δεδομένης της ενεργοποίησης της Ε.Ε.Ε.Π.
Με την παράγραφο 19 ρυθμίζονται τα θέματα εμπορικής επικοινωνίας των εταιριών που οικειοθελώς υπάγονται στο φορολογικό καθεστώς της αναφερόμενης διάταξης.
Με την παράγραφο 20 διευκρινίζεται ο ενδεικτικός χαρακτήρας των στοιχείων της Κάρτας Παίκτη έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα προσδιορισμού των πραγματικών στοιχείων που είναι απαραίτητα ώστε να επιτευχθεί η προστασία των ατόμων που επιδιώκει η κείμενη νομοθεσία.
Με την παράγραφο 21 ορίζεται ότι η δωδεκάμηνη προθεσμία εγκατάστασης των παιγνιομηχανημάτων από την ΟΠΑΠ Α.Α. αρχίζει από την έκδοση των σχετικών κανονιστικών πράξεων, χωρίς την ύπαρξη των οποίων η εγκατάσταση δεν είναι δυνατή.

http://www.taxheaven.gr/laws/circular/i ... ular/13219

0 γραψτε το σχολιο σας:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ όταν σχολιάζετε ανώνυμα να είστε ευγενείς και να αποφεύγετε τα προκλητικά σχόλια.
Σχόλια τα οποία προέρχονται από χρήστες των οποίων τα στοιχεία δεν είναι ευκρινώς αναγνωρίσιμα και περιέχουν προσβλητικές εκφράσεις ή αφήνουν υπονοούμενα θα διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.
Η ουσία της παρέμβασης του καθένα πρέπει να αφορά γεγονότα ή καταστάσεις και όχι πρόσωπα.