ΑΠΟΨΕΙΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ




Εδώ θα δημοσιεύονται απόψεις και προτάσεις των συναδέλφων και όχι μόνο.
Εν όψι των αποφάσεων που θα κληθούμε να πάρουμε σύντομα, τις σημαντικότερες  ίσως για το μέλλον του κλάδου, αυτή η γωνιά είναι το βήμα για όλους.


ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΛΟΚ.


Τις απόψεις και προτάσεις σας μπορείτε να στέλνετε στο mail του πρακτορείου:


praktoreiotyxeron@gmail.com






ΑΡΘΡΟ 49




Παρά την επίμονη κατάθεση του προβληματισμού μου για  το άρθρο 49 του νέου νόμου που αφορά στη ρύθμιση μεταξύ άλλων και της δουλειάς μας και κατ επέκταση της επιβίωσης των οικογενειών μας, δεν βρήκα από πουθενά ανταπόκριση πλην των συναδέλφων μου.
Αποφασίσαμε λοιπόν τα παιδιά που απαρτίζουμε μια ομάδα προβληματισμού για το μέλλον μας να καταθέσουμε επίσημα αυτόν τον προβληματισμό μου στο σωματείο μας προκειμένου να ενεργοποιήσουμε ειδικούς και μη, και να προκαλέσουμε την καταγραφή επίσημης νομικής γνωμάτευσης με μοναδικό ελατήριο την αγωνία για το αύριο.



Συνάδελφοι,
Μετά την πρόσφατη ψήφιση του πολυαναμενόμενου νομοσχεδίου για την ρύθμιση της αγοράς  παιγνίων , άρχισαν μεταξύ συναδέλφων προσπάθειες ερμηνείας του νομού για να κατανοήσουμε το περιεχόμενό του και να δούμε προς τα πού οδεύει το επάγγελμά μας.
Στα πλαίσια αυτών των προσπαθειών κάθισα κι εγώ αρκετά βράδια μετά τη δουλειά και διάβαζα ξανά και ξανά τα 30 άρθρα του νομού 4002/2011 που μας αφορούν, και κρατούσα σημειώσεις για σημεία που έχριζαν διευκρινήσεων.
Από την αρχή ο προβληματισμός μου υπήρξε έντονος για το περιεχόμενο του άρθρου 49  που αφορά στη μεταφορά χρημάτων για τα τυχερά παιχνίδια μέσω διαδικτύου.
Παράλληλα, όπως ενημερωθήκαμε από την ανακοίνωση της ΠΟΕΠΠΠ της 5/9/2011, έγινε η τελική συνάντηση μεταξύ ΠΟΕΠΠΠ και ΟΠΑΠ στις 17/8/2011 που αφορούσε τις αλλαγές στην προμήθεια  την κάρτα παίκτη κλπ.
Το αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης μετά από ενός και πλέον έτους συναντήσεων και διαπραγματεύσεων ήταν η πρόταση του ΟΠΑΠ η οποία αξιολογήθηκε στις 31/8/2011 από το ΔΣ της ΠΟΠΕΠΠΠ.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η τελευταία παράγραφος της πρότασης του ΟΠΑΠ που αφορά στην ΟΠΑΠ card (κάρτα παίκτη) και η όποια έχει ως εξής:
Σχετικά με την κάρτα παίκτη (Opap card).
«Η προμήθεια, η ενεργοποίηση και η φόρτιση της Opap card θα γίνεται σε οποιοδήποτε πρακτορείο. Οι κάτοχοι της, θα μπορούν να συμμετάσχουν σε όλα τα παιχνίδια της ΟΠΑΠ Α.Ε.. Η κάρτα θα είναι ανώνυμη για όλα τα παιχνίδια που παίζονται εντός των πρακτορείων. Όταν τα παιχνίδια παίζονται εκτός των πρακτορείων θα είναι σύμφωνα με αυτά που ορίζει ο νόμος. Η προμήθεια των πρακτόρων ανά παιχνίδι θα παραμένει η ίδια, είτε η Opap card χρησιμοποιείται εντός πρακτορείου, είτε εξ αποστάσεως.»
Τη χρονική στιγμή που γράφτηκε η πρόταση ο νόμος είχε πλέον ψηφιστεί και το κείμενο ήταν πλέον οριστικό. Γιατί  λοιπόν αυτή η αναφορά στο «θα είναι σύμφωνα με αυτά που ορίζει ο νόμος»;
Ανέτρεξα λοιπόν στις σημειώσεις μου για τα άρθρα του νομού και διαπίστωσα τα εξής:
 Όλη η συζήτηση γίνεται για το αν και πως θα παίρνουμε προμήθεια για το παιχνίδι που θα παίζεται εξ αποστάσεως, έξω από τα πρακτορεία. Δηλαδή μέσω τηλεόρασης, κινητών και διαδικτύου. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το διαδίκτυο, το Internet.
Ενώ στα υπόλοιπα θέματα υπάρχει σαφής αναφορά στην πρόταση του, για το Internet ο ΟΠΑΠ μας λέει «θα είναι σύμφωνα με αυτά που ορίζει ο νόμος»
Ας δούμε λοιπόν τι λέει ο νόμος
Άρθρο 49
Μεταφορές χρημάτων
1. Οι πληρωμές των ποσών συμμετοχής και απόδοσης κέρδους που απορρέουν από τη συμμετοχή σε τυχερά παίγνια μέσω του διαδικτύου διενεργούνται υποχρεωτικά μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων ή ιδρυμάτων πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα. Ο αριθμός λογαριασμού των κατόχων άδειας λαμβάνει ειδικό κωδικό, ο οποίος γνωστοποιείται στην Ε.Ε.Ε.Π. με ευθύνη τους. Κάθε δοσοληψία που αφορά τυχερά παίγνια μέσω διαδικτύου αποτυπώνεται ξεχωριστά με ευθύνη των οικείων πιστωτικών ιδρυμάτων ή ιδρυμάτων πληρωμών.
Με δυο λόγια δηλαδή ο νόμος λέει  ότι ο παίκτης για να πληρώσει το στοίχημά του  στην εταιρεία στοιχημάτων θα πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να το κάνει μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων ή ιδρυμάτων πληρωμών. ΤΡΑΠΕΖΕΣ δηλαδή. Το ίδιο ισχύει και για τα κέρδη του. Πάλι ΜΟΝΟ από τράπεζες μπορεί να πληρωθεί. Δεν πιστεύω να νομίζει κάνεις ότι τα πρακτορεία είμαστε πιστωτικά ιδρύματα ή ιδρύματα πληρωμών !
Στην απ έξω δηλαδή οι πράκτορες και με το νόμο!
Αλλά ο νόμος δεν σταματά εκεί.
3. Η καταβολή του τιμήματος για τη συμμετοχή σε τυχερό παίγνιο μέσω του διαδικτύου γίνεται υποχρεωτικά σε αδειοδοτημένο κάτοχο άδειας, χωρίς τη μεσολάβηση τρίτου, πλην πιστωτικών ιδρυμάτων ή ιδρυμάτων πληρωμών που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα, με τρόπο που διασφαλίζει την ταυτοποίηση του παίκτη, όπως ειδικότερα καθορίζεται με τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων.
Για να μην αφήσει την παραμικρή αμφιβολία για τον αποκλεισμό των πρακτόρων, ο νόμος  επανέρχεται στο Άρθρο 3 και λέει ότι ο παίκτης θα πληρώσει το στοίχημα του στη εταιρεία (αδειοδοτημένο κάτοχο άδειας) που έπαιξε χωρίς τη μεσολάβηση τρίτου.
Αδειοδοτημένος κάτοχος άδειας θα είναι και ο ΟΠΑΠ για το στοίχημα μέσω διαδικτύου.
Η συναλλαγή λοιπόν των δυο συμβαλλόμενων, παίκτη και εταιρίας στοιχημάτων θα γίνεται ΜΟΝΟ μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων ή ιδρυμάτων πληρωμών ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΤΡΙΤΩΝ (ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ δηλαδή)
Βέβαια η λύση στο πρόβλημα είναι απλή:
 Μια μικρή προσθήκη στο συγκεκριμένο άρθρο που θα εξαιρεί από όλα τα παραπάνω το φυσικό δίκτυο του ΟΠΑΠ (τα ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ μας δηλαδή) είναι αρκετή. Γι αυτό όμως είναι καλύτερα να μας συμβουλέψουν οι πανάκριβοι νομικοί μας.
Κατόπιν όλων αυτών η γνώμη μου είναι πως πρέπει άμεσα να δοθεί αυτός ο προβληματισμός, τόσο στον νομικό σύμβουλο της ένωσής μας , έγκριτο δικηγόρο κ. Ζιάννη, όσο και στη νομική υπηρεσία της ΠΟΕΠΠΠ προς κατάθεση γνωμάτευσης περί του Άρθρου 49 του νόμου 4002/2011 που αφορά τη ρύθμιση της αγοράς παιγνίων.



ΑΣΚΗΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΠΗΓΗ : http://praktoras.blogspot.com







Παραλάβαμε και δημοσιεύουμε την άποψη του συναδέλφου Τάσου Απιδόπουλου για τον νόμο 4002 της ρύθμισης της αγοράς των τυχερών παιχνιδιών.


Από 22/8/2011 ισχύει ο νόμος 4002 που ρυθμίζει «την αγορά παιγνίων».
Ρυθμίζει τον τζόγο που διενεργείται μέσω  ηλεκτρονικών παιχνιδιών και μέσω διαδικτύου.
Ρυθμίζει και δεν εισάγει τον ηλεκτρονικό τζόγο, αφού είναι γνωστό σε όλους ότι και μαγαζιά με  φρουτάκια υπάρχουν και παραμάγαζα  στοιχηματισμού υπάρχουν  και η δυνατότητα συμμετοχής σε παιχνίδια διαδικτυακών εταιριών υπάρχει.


Θέλει να προστατέψει τον πολίτη από την αισχροκέρδεια των παρανόμων?
Θέλει να βοηθήσει τον ΟΠΑΠ ή τους μετόχους του?
Θέλει να βοηθήσει τους πράκτορες?
Η απάντηση είναι ΟΧΙ.
Θέλει έσοδα. Έσοδα από τις εταιρίες που θα αδειοδοτηθούν, έσοδα από τα καταστήματα που θα πιστοποιηθούν, έσοδα από τα κέρδη των εταιριών, έσοδα από τα κέρδη των παιχτών.

Παρακάμπτοντας τους φανερούς ή κρυφούς στόχους του Νόμου πιστεύω ότι ο κλάδος μας ωφελείται από τις διατάξεις του.
Ξέρω ότι πολλοί συνάδελφοι είναι αντίθετοι. Σέβομαι τις απόψεις όσων έχουν κάνει έστω και μια απλή ανάγνωση του Νόμου και πιστεύω ότι καλοπροαίρετες συζητήσεις μεταξύ μας θα αναδείξουν τα θετικά, τα αρνητικά αλλά κυρίως τις ασάφειες και τα σκοτεινά σημεία του Νόμου.

Ο Νόμος ισχύει από την στιγμή που δημοσιεύεται στο Φύλλο της Κυβερνήσεως, αλλά μέχρι να στελεχωθεί η ΕΕΕΠ, να εκδώσει τον Κανονισμό της και να ξεκινήσει να δουλεύει ο γραφειοκρατικός μηχανισμός θα χρειαστεί χρόνος. Άρα το μόνο τμήμα που ισχύει άμεσα είναι οι ποινικές κυρώσεις των παρανομούντων.
Στην Θεσσαλονίκη είχαμε και την πρώτη επιβολή ποινής με βάση τον 4002/2011.
Ήδη πολλοί από τους φρουτάκηδες έχουν θορυβηθεί και έκλεισαν τα φρουτάδικα.

Πιστεύω ότι τα θεσμικά μας όργανα με την βοήθεια των νομικών συμβούλων πρέπει να δραστηριοποιηθούν στην εφαρμογή των κυρώσεων του Νόμου με:
α) αγωγές ή μηνύσεις σε όσους προβάλλουν τον παράνομο στοιχηματισμό (με πρώτο στην λίστα τον Σωτηρακόπουλο)
β) Ενημέρωση προς τους πράκτορες να μη χρησιμοποιούν έντυπα που παρανομούν (KingbetMatchmoney).
γ) Καταγγελίες στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για παρόχους εταιρίων διαδικτύου που δεν συμμορφώθηκαν με τον Νόμο.

Πρέπει όμως να επισημάνω ότι βασικά θέματα που μας αφορούν θα ρυθμιστούν με τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων και με Υπουργικές αποφάσεις μετά από εισήγηση της ΕΕΕΠ:
α) Μητρώα καταστημάτων
β) Ατομική κάρτα παίχτη
γ) Ωράριο λειτουργίας
δ) Αποστάσεις από χώρους συνάθροισης ανηλίκων
ε) Αποστάσεις μεταξύ πιστοποιημένων καταστημάτων.
ζ) Ελάχιστη επιφάνεια και αναλογία επιφάνειας/παιγνίων.
η) Κόστος πιστοποίησης, εγκατάστασης και χρήσης παιγν/νων.
Κλπ.
Για τα θέματα αυτά πρέπει να έχουμε προτάσεις και να πιέσουμε για την εφαρμογή τους.  



Απιδόπουλος Αναστάσιος