Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΛΩΝΑΡΗ ΣΤΗΝ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΗ ΓΣ ΤΟΥ ΟΠΑΠ


Μ αρεσε ο Κλωναρης
Εχω ενστασεις, διαφωνιες, επιφυλλαξεις, αλλα ο στοχος του κατα τη γνωμη μου ειναι σαφης και εξυπηρετει τον μεσο πρακτορα
Για το 5% των "επιχειρηματιων" πρακτορων που στεναχωρει δεν ενδιαφερομαι.

Γ.Α.






Κλωνάρης Κίμων

Εξουσιοδοτημένος πράκτορας Τυχηρών Παιγνίων ΟΠΑΠ

Έκτακτη Γ.Σ. ΟΠΑΠ Α.Ε.– 07/11/2013

(Τα τυχηρά παίγνια λαϊκής κατανάλωσης κάτω από κερδοσκοπική διαχείριση)

Θάσος – Θάσου

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ : klonariskimon@gmail.com - Γραφ.: 2593022200 - Fax: 2593058110




Κύριοι Μέτοχοι,

στελέχη και συνεργάτες τής ΟΠΑΠ,

εκπρόσωποι τού δικτύου λιανικής,

μέλη τού νέου Δ.Σ.,

κύριε Πρόεδρε και Διευθύνοντα Σύμβουλε.

Ξεκινώντας από το τελευταίο, σάς οφείλω έπαινο αναγνωρίζοντας ότι η προνοητικότητα ανάληψης αμφότερων των συγκεκριμένων οφίκιων, δείχνει πως ήδη γνωρίζετε αρκετά μυστικά τής εταιρίας και βεβαίως ειδικά πως οι δυο αυτές ηγετικές θέσεις αλληλοσαμποτάρονται Καταστατικά, ως κατάλοιπο τής παλιάς ανταγωνιστικής θέσης των υπουργείων Οικονομίας και Πολιτισμού για το ποιο από τα δύο θα έλεγχε το πλιάτσικο των χορηγιών και διαφημίσεων ΟΠΑΠ. Ωστόσο καλό θα ήταν -με σχετική αλλαγή τού Καταστατικού υπέρ τού Διευθύνοντος Συμβούλου- η εταιρία να εκπροσωπηθεί σύντομα από Έλληνα στη θέση τού Προέδρου, ως εκπροσώπου αυτής.

Γιατί στην Ελλάδα ευκολότερα εμπιστευόμαστε (εννοώ πως το πελατειακό κοινό μας εμπιστεύεται) τα λεγόμενα ενός που το όνομά του υπόσχεται ότι έχει άριστους σκοπούς ή έστω τούς φέρνει άριστα σε πέρας (Αριστοτέλης), ενός αποφασιστικού και τολμηρά σκεπτόμενου (Θρασύβουλος) και πολύ λιγότερο έναν Καμίλ ή Ιγκόρ. Μη παρεξηγηθώ. Δεν είναι θέση τού ομιλούντος, αλλά κατάθεση ψηφίδας στο μωσαϊκό που θα υποχρεωθείτε να δημιουργήσετε, ώστε να συνταιριάξετε την εμπειρία σας με την εδώ πραγματικότητα. Φυσικά πλέον έχετε κάθε δικαίωμα να επιχειρείτε σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές τεχνοκρατικές σας αρχές, όταν συναλλάσσεστε με έλληνες πολιτικούς, εκπροσώπους ομάδων συνεργατών σας ή προπαγανδιστικά ΜΜΕ. Αλλά θα ήταν τραγικό λάθος αν βασιζόσασταν σε νοοτροπίες ξένες προς την ελληνική πραγματικότητα όταν αντιμετωπίζετε αυτό καθ’ εαυτόν το ελληνικό κοινό. Άλλο οι εκπρόσωποί τους άλλο οι ίδιοι. Θα σάς δώσω ένα απλό παράδειγμα. Αν σε ποδοσφαιρική συνάντηση των εθνικών ομάδων Ελλάδας-Τσεχίας το «Πάμε Στοίχημα» -ακόμη και δικαίως- αξιολογήσει την χώρα σας ως φαβορί, τότε εν μία νυκτί θα καταρρακωθεί το προφίλ τής εταιρίας. Κάτι τέτοιο σαφές εννοώ.

Βέβαια -επίσης τεχνοκρατικά- εσείς ίσως νοιώσετε αρκετά ισχυρός ώστε να αγνοήσετε τη νοοτροπία τού κοινού, αφού θα επιχειρείτε σε μονοπωλιακό περιβάλλον. Λάθος! Για την ακρίβεια δύο τα λάθη. Το ελληνικό κοινό είναι εξαιρετικά εκδικητικό ενάντια σε κάθε εξ οφιτσίου αυθαιρεσία. Στο «Πάμε Στοίχημα» τής πρώτης διετίας των «4»άδων, απάντησε ομόθυμα με την αναζήτηση παράνομων διοργανωτών, πριν καν ακόμη εκείνοι ανακαλύψουν την Ελλάδα. Δεύτερο λάθος, το ίδιο το μονοπώλιο. Με τα κέρδη από τη διοργάνωση να μην επιστρέφονται ανταποδοτικά εκατό τοις εκατό στην κοινωνία, η «με αντίτιμο κατά αποκλειστικότητα ανάθεση τής εθνικής λοταρίας στην ΟΠΑΠ», έχει ημερομηνία λήξης το 2020. Και μην απαντήσετε με αναφορές σε πρόσφατες ανακοινώσεις των Βρυξελών. Εφόσον το πνεύμα τού Ευρωπαίου νομοθέτη είναι πως δεν επιτρέπεται η μονοπωλιακή εμπορευματοποίηση τής ασθένειας τού τζόγου, τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια δεν τελεσιδικούν ποτέ. Κάποιο από αυτά θα πάρει την επάρατη απόφαση. Βέβαια αυτό θα συμβεί μετά το 2020. Εσείς -ως επενδυτικό σχήμα- θα μείνετε και μετά το 2020; Πάλι μη βιαστείτε να απαντήσετε τώρα. Θα περιμένουμε να ενημερωθούμε από την επίσημη ανακοίνωση των Στρατηγικών Στόχων κι Επιχειρησιακών σας Σχεδίων. Γιατί κύριοι ισχύει κι αυτό! Η ΟΠΑΠ Α.Ε. δεν έχει δημοσιεύσει business plan. Να η πρώτη σας δέσμευση με χρονικό περιορισμό που πρέπει να καταθέσετε σήμερα στη Γενική Συνέλευση, προκειμένου να εγκριθεί η εκλογή σας.

Εγώ συνεχίζω με καλή πίστη, πως η επένδυσή σας είναι μακρόπνοη κι όχι κουρσευτική. Προτείνω λοιπόν να ξεκινήσουμε άμεση προετοιμασία για κυριαρχία τής ΟΠΑΠ σε συνθήκες ανοιχτής αγοράς. Έχουμε άλλωστε το πλεονέκτημα των πρωτοβουλιών. Πού όμως να στηριχτούμε; Απαντώ: Σε ό,τι τρομάζει τις ανταγωνιστικές εταιρίες από άποψη επένδυσης ή διαχείρισης ρίσκου. Σε ό,τι δεν έχουν και χρειάζονται ανυπέρβλητο χρόνο να δημιουργήσουν (όπως επαρκές επίγειο δίκτυο) ή αποτρεπτικό ρίσκο πρώτου έτους επένδυσης (π.χ. τα υποσχόμενα κέρδη στο ΚΙΝΟ). 

Το βλέπω πως υπολογίζετε κι εσείς τη διάλυση τού μονοπωλίου ως συνέπεια δόλιων λαθών, όπως την επιθετική πολιτική στην αγορά των τυχηρών παιγνίων. Μιλάτε για διαδικτυακό στοίχημα. Αλλά συμβατικά το «Πάμε Στοίχημα» μπορεί να παιχτεί ιντερνετικά μόνο πανομοιότυπα τής φυσικής συμμετοχής. Προμήθεια στη λιανική… αποδόσεις χαμηλού ρίσκου… κλπ. Επομένως θα στερείται ανταγωνιστικής αξίας. Άρα θα διοργανωθεί απ’ ευθείας ιντερνετικό στοίχημα τής ΟΠΑΠ με άλλες αποδόσεις και γκάμα στοιχηματισμού, χωρίς προμήθεια λιανικής. Αυτό δεν σκέπτεστε; Όμως πότε αυτό επιτρέπεται εκ τής Σύμβασης με τούς πράκτορές σας; Μόνο αν η ΟΠΑΠ δεν έχει μονοπώλιο σε κάποιο παιχνίδι. Άρση μονοπωλίου! Προτείνετε λοιπόν να ετοιμαζόμαστε;

Ίσως διαμαρτυρηθείτε δημόσια ότι το επενδυτικό σας σχήμα αγόρασε και το Μονοπώλιο! Το γνωρίζετε καλά πως μόνο δύο πράγματα αποκτήσατε σίγουρα, ανεξαρτήτως αγοραίων οικονομικών συνθηκών, νομικού πλαισίου και πολιτικών εξελίξεων. Το πρώτο φυσικά είναι η αναντίρρητη αξιοπιστία των διοργανώσεων ΟΠΑΠ. Κανείς δεν διανοείται καν την αμφισβήτηση των κληρώσεών της αλλά και την πληρωμή των υποσχόμενων κερδών. Το δεύτερο είναι λίγο πιο πολύπλοκο. Σίγουρα κουραστήκατε, κατά την περίοδο των διαπραγματεύσεων, να σάς διαλαλούν πως η ΟΠΑΠ συνεργάζεται με το μεγαλύτερο και πλέον διασπαρμένο φυσικό δίκτυο λιανικής. Δεν είναι ανυπόστατο αυτό, ωστόσο η πεμπτουσία βρίσκεται αλλού. Στη μοναδική πελατειακή αποδοχή των χώρων αυτών ως απενοχοποιημένων. Στην ελληνική κοινή γνώμη λοιδορείται ο κληρικός που εισέρχεται σε κατάστημα γυναικείων εσωρούχων για δώρο στη σύζυγό του, πόσο μάλλον αν επισκεφτεί καζίνο. Θεωρείται όμως απόλυτα αποδεκτή η καθημερινή παραμονή του σε κάποιο πρακτορείο μας. Τα οποία πρακτορεία επιπλέον είναι χώροι τακτικής συνάθροισης με έντονα στοιχεία εθισμού, όπως τα παλιά καφενεία. Ακόμη κι όσων έχει προσωρινά στερέψει το εισόδημα, αυτοί δεν απομακρύνονται από τον χώρο διεξαγωγής των παιγνίων τής ΟΠΑΠ. Ανεκτίμητο περιουσιακό στοιχείο που χτίστηκε με τεράστιο κόστος από το συνεργαζόμενο δίκτυο. Οι οποίοι πράκτορες -ειρήσθω εν παρόδω- προσφέρουν την πλέον αποτελεσματική διαφήμιση τής ΟΠΑΠ. Εννοώ πως αν εξαιρεθούν οι διαφημίσεις των Τζακ-Ποτ από τη μία και τής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης από την άλλη, όλες οι λοιπές κατηγοριοποιούνται υπό τον τίτλο «Άχρηστη σπατάλη». Γιατί είναι ο ίδιος ο πράκτορας τής γειτονιάς που έχει επωμισθεί την πλέον στοχεύουσα διαφήμιση με την κατευθυνόμενη επιλογή του στις καθημερινές αγορές, όχι σε φθηνά και προσβάσιμα καταστήματα παρά μόνο στα καταστήματα των πελατών ΟΠΑΠ. Όποιοι λοιπόν συμβουλεύουν την αντικατάσταση των προσωποκεντρικών πωλήσεων λιανικής με το απρόσωπο εταιρικό ή ακόμη χειρότερα με την εξ αποστάσεως συμμετοχή, πλανώνται πλάνην οικτρά ή η συνείδησή τους έχει δυο αφεντικά. Το καταθέτω και δεν γίνεται να μιλήσω πιο ξεκάθαρα..

Αξιοπιστία διοργανώσεων και κοινωνικά αποδεκτή πρόσβαση στα σημεία λιανικής. Να δυο στολίδια τής εταιρίας που η παραμέλησή τους μπορεί να φτάσει, ως χαρακτηρισμός, μέχρι και την απιστία. Τελειώνοντας με το σύστημα λιανικών πωλήσεων, προσθέτω ακόμη μια επισήμανση. Να μην αλλάξει ούτε κεραία από τη διαδικασία κανονισμού των παιγνίων με νομοθετική ρύθμιση, γιατί αυτό θα αποδυναμώσει πρώτα το ελληνικό επιχείρημα ότι το Μονοπώλιο ανήκει στο Δημόσιο κι απλώς στην ΟΠΑΠ έχει ανατεθεί η διεξαγωγή τους. Απόδειξη -ισχυριζόμαστε- πως η Πολιτεία ρυθμίζει και ελέγχει τούς όρους συμμετοχής και την τιμολογιακή πολιτική. Ένα δεύτερο, ακόμη σημαντικότερο. Αν η αμοιβή τού δικτύου λιανικής δίνεται από την εταιρία κι όχι με νομοθετική ρύθμιση από τον πελάτη κατ’ ευθείαν στον πράκτορα, τότε η εταιρία θα επιβαρυνθεί με 23% ΦΠΑ! Είναι ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα τής ΟΠΑΠ απέναντι σε μελλοντικούς ανταγωνιστές, ακόμη κι αν συνεργαστούν με φυσικό δίκτυο όχι αμιγών πρακτορείων. Είδατε πόσα μικρά μυστικά έκρυψαν με φροντίδα όσοι έχτισαν την ΟΠΑΠ; Δεκάδες τέτοια ίσως αγνοείτε ακόμη. Και γύρω σας, σίγουρα, δεν θα λείψουν οι κατ’ επάγγελμα παγιδευτές.

Άλλο ένα κρυφό σημείο είναι πως στα αποθεματικά σας περιλαμβάνονται κάποιες δεκάδες εκατομμύρια τα οποία δεν μπορείτε παρά να τα χρησιμοποιήσετε μόνο για την αναβάθμιση τού δικτύου λιανικής. Μιλώ για το περίφημο 1% από το ΚΙΝΟ. Ας τελειώνει κι αυτό, με την on line ενημέρωση των αποτελεσμάτων στα παίγνια ΟΠΑΠ μέσω μόνιτορ στις βιτρίνες των πρακτορείων. Θα δημιουργήσει διαφορά, κύρος κι αξιοπιστία. Θα απαλλάξει και την εταιρία από τυπογραφικά. Τα οποία αναφέροντας -και γνωρίζοντας το τεράστιο κόστος εκτύπωσης και μεταφοράς υλικού- λέω πως είναι ώρα να σκεφτείτε την εκτύπωση όλων των αναλώσιμων στους ίδιους τούς χώρους των πρακτορείων. Με την προμήθεια ειδικών εκτυπωτών και προτυπωμένου χαρτιού για τον φόντο, θα τυπώνονται όλα έγκαιρα στη λιανική, θα είναι κυλιόμενο χρονικά το πρόγραμμα, έντυπες οι αλλαγές αποδόσεων, χωρίς κόστος εκτύπωσης και μεταφοράς για την εταιρία στους απομακρυσμένους προορισμούς, όπου άλλωστε δεν φτάνουν ποτέ έγκαιρα. Με μια μικρή αύξηση στην προμήθεια πρακτορείας (για την ανάληψη κόστους αναλώσιμων εκτύπωσης και πρόσθετης εργασίας), τα οφέλη τής εταιρίας θα είναι πολλαπλάσια και ποσοτικά και ποιοτικά. Θα υποχρεώνεται μόνο σε μηνιαίες αποστολές των δελτίων διαρκείας. Σκεφτείτε το.

Είδατε που υπάρχουν κι απλές προτάσεις χωρίς κόστος εκατομμυρίων; Συνεχίζοντας την εικόνα ενίσχυσης τής ΟΠΑΠ, έγκαιρα και πριν το 2020, οφείλω να σημειώσω ότι πρέπει να δοθεί ένα αμετάκλητο τέλος στην προχειρότητα με την οποία σχεδιάζονται τα νέα προϊόντα. Πρώτα τα ονειρεύονται ακριβοπληρωμένες επιτροπές πίσω από κλειστές πόρτες και μετά τα πετάμε στο κοινό με στόχο «όποιος τσιμπήσει». Δεν είναι δυνατό να εισηγούνται -επ’ αμοιβή μάλιστα- χωρίς να προσδιορίζουν, με ειδική αιτιολόγηση, το συγκεκριμένο κοινό το οποίο στοχεύουν (target group). Δεν βαρέθηκε η ΟΠΑΠ να αντιγράφει κακόπιστα ξένες πρακτικές, μακριά από τον Έλληνα; Πόσα ακόμη Προπο-Γκόλ κι Extra -5 θα ρίξουμε στην αγορά μόνο για να αμείβονται οι εισηγητές τους; Πότε θα καταλάβουμε πως ο σχεδιασμός πρέπει να ξεκινά ακριβώς ανάποδα; Δηλαδή στοχεύοντας το κοινό που δεν θέλγεται από τα ήδη προϊόντα μας να σχεδιάσουμε νέα, ειδικά γι’ αυτούς.

Μάς λείπει η πολυάσχολη ελληνίδα νοικοκυρά πού ίσως είναι πρόθυμη να διασκεδάσει με τα κέρματα από τα ρέστα τού παντοπωλείου; Τι θέλει αυτή η εν δυνάμει πελάτης μας; Μια γρήγορη συμμετοχή χωρίς υποχρέωση παραμονής στο ανδροκρατούμενο πρακτορείο. Ωραία. Ένα δελτίο ΣΤΙΓΜΙΑΙΩΝ ΚΛΗΡΩΣΕΩΝ με μάσκα δήθεν αριθμολαχείου τυχαίων συνδυασμών. Γιατί αναλάβαμε το Ξυστό τόσο ακριβά αφού μπορούμε να το παρέχουμε ηλεκτρονικά με εφάπαξ κόστος μόνο το λογισμικό; Θέλουμε να προσφέρουμε κάτι πιο ελκυστικό; Ένα ελάχιστο μέρος τού pay-out κρατείται ως τζακ-ποτ στο κάθε πρακτορείο, ανάλογα με τις πωλήσεις του. Ο ηλεκτρονικός πίνακας τού πρακτορείου διαφημίζει πως στο συγκεκριμένο κατάστημα κάποιος θα εισπράξει σήμερα-αύριο τις πέντε, εφτά, δέκα χιλιάδες ευρώ που μαζεύτηκαν. Μπορεί να είναι ο διπλανός. Μπορεί ο επόμενος από σένα. Μπες και παίξε ένα μισόευρω. Κι αν το δελτίο δίνει 4 ευκαιρίες, ας το βαφτίσουμε «Super-4» που ήδη έχουμε αγοράσει από το Δημόσιο στις άδειες νέων παιχνιδιών.

Ποιος άλλος μάς λείπει; Οι κουρασμένοι από την πολυπλοκότητα των επαγγελμάτων τους επιστήμονες. Τι ζητούν αυτοί; Κάτι διασκεδαστικό, με απλούστατη διαδικασία συμμετοχής και προπαντός γρήγορα κατανοητό, όχι όπως το σημερινό ΚΙΝΟ στο οποίο τούς εξηγούμε πάνω από πενήντα συνδυασμούς επιτυχιών κι αυτό τούς φαίνεται λαβύρινθος. Ας τούς δώσουμε «Μικρά-Μεγάλα» και «Γωνίες» στο ΚΙΝΟ, με ταυτόχρονη προβολή on-line στατιστικής. Ποια είναι η επόμενη ομάδα; Μήπως οι συνταξιούχοι κατά την ημέρα πληρωμής των συντάξεων; Γιατί δεν προνοεί το ΛΟΤΤΟ μηνιαίες έκτακτες κληρώσεις το πρώτο Σάββατο κάθε μήνα, με δώρα που συγκινούν αυτή την ειδική ομάδα, όπως επιπλέον μηνιαίο εισόδημα; Απλά στη συγκεκριμένη κλήρωση θα συμμετέχουν μόνο όσοι καταθέτουν δελτία οκτώ τουλάχιστον κληρώσεων, δηλαδή μηνιαίας διάρκειας. Να βάλει ο συνταξιούχος στο πρόγραμμά του ότι με την είσπραξη τής σύνταξης έχει να αγοράσει και το μηνιαίο ΛΟΤΤΟ. Από τις μεγάλες ηλικίες ας γυρίσουμε στον αντίποδα. Τι ζητούν οι νέοι; Διασκέδαση ή τα «κέρδη των ονείρων»; Δεκάρα δεν δίνουν στα Τζακ-Ποτ των λαχείων. Επομένως; Να πως αξιοποιούνται και τα ΤΑΧ. Τηλεσυνεδρίες διασκεδαστικών παιγνίων χαμηλού κόστους και προσδοκίας κερδών, πραγματικών παικτών ακόμη και σε διαφορετικά μεταξύ τους πρακτορεία. Φυσική συμμετοχή κι όχι αναξιόπιστη με ηλεκτρονικό αντίπαλο.

Πέρα από τις όποιες ειδικές ομάδες η νέα Διοίκηση πρέπει να απευθυνθεί και στο μεγάλο πλήθος, που έχει τη διάθεση να καταθέτει τρία-πέντε ευρώ εβδομαδιαίως. Ώρα να ξαναενισχυθούν τα Αριθμολαχεία που στην ΟΠΑΠ απαξιώθηκαν, ενώ στην Ευρώπη καλά κρατούν. Γιατί ναι μεν η οικονομική κρίση ενισχύει την προδιάθεση τού κυνηγιού τής τύχης, όμως η εν λόγω ρήση αφορά παιχνίδια προσδοκίας δελεαστικών κερδών κι όχι αυτά τής υψηλής ανακύκλωσης που δίνουν το 90% τού τζίρου τής ΟΠΑΠ. Ιδού λοιπόν για τη νέα διοίκηση: Πεδίον δόξης λαμπρό. Πάνω από όλα να ενισχυθεί το αθλητικό Στοίχημα, που λειτουργεί ως κράχτης όλων των άλλων παιχνιδιών μας.

Αλλά οι περίφημοι «Σύμβουλοι» εισηγούνται μόνο ό,τι απαιτεί επενδύσεις εκατομμυρίων. Σε όλα τα άλλα μένουν παγερά αδιάφοροι, αφού δεν εποφθαλμιούν προσωπικό όφελος. Παλιά αρρώστια τής ΟΠΑΠ αυτό. Τώρα θέλουν Gaming Halls, με αποκλειστικό στόχο τα κέρδη από την κατασκευή τους κι όχι τη λειτουργία τους. Όμως Gaming Halls δεν θα υπάρξουν ΠΟΤΕ! Ας το ξεκαθαρίσουμε αυτό, επί τη ευκαιρία. Για να επιτραπεί η λειτουργία Gaming Hall πρέπει να λειτουργεί κι ως πλήρες πρακτορείο, ορίζει ο νόμος και η Σύμβαση ΟΠΑΠ με τον Πράκτορα. Αυτό αντιβαίνει στη δέσμευση για μη αδειοδότηση νέου πρακτορείου, αν ο αριθμός τους ξεπερνά τη σχέση 1/3.500 κατοίκους. Νομικά το κλείσαμε. Πάμε όμως και οικονομικά. Σε σχετική μελέτη με ΑΕΠ 2009 αποδεικνύεται ότι ένα Gaming Hall ημερησίως αποδίδει 900€. Το 30% πάει απ’ ευθείας στο Κράτος, η ΟΠΑΠ παίρνει τη μερίδα τού λέοντος και στους ιδιοκτήτες μένει περίπου κάτι μεταξύ 220 και 240 ευρώ με υποχρέωση 4,5 ημερομισθίων -ειδικά μεταμεσονυχτίων- και εξτρά υποχρεώσεις όπως ασφάλιση εισπράξεων και φύλαξη πελατών. Συν η απόσβεση κατασκευής τού καταστήματος που είναι υψηλότατη. Συν ότι όλα τα έσοδα φορολογούνται μέχρι ευρώ και τίποτε δεν μπορεί να κρυφτεί κι επιπλέον απαιτεί ακριβή λογιστική υπηρεσία λόγω ύψους τού κύκλου εργασιών. Τι μένει για τούς συνεταίρους να μοιραστούν; Πενήντα ευρώ και πολλά είναι. Θα ενδιαφερθούν εκατό υποψήφιοι στην αρχή. Μετά οι άλλοι, μόλις το καταλάβουν, θα εξαφανιστούν.

Ο νόμος για τα VLT’s έγινε προκειμένου ο Βενιζέλος να υφαρπάξει τα εκατοντάδες εκατομμύρια τής αδειοδότησης και να κλείσει τη μαύρη τρύπα του στα δημοσιονομικά. Ας το πάρουμε απόφαση. Τα χρήματα αυτά κλάπηκαν και δεν ξαναγυρνούν. Αν συνεχίσουμε την «επένδυση» θα μεγαλώνουμε συνέχεια τη ζημία. Η εταιρία έκανε έρευνα στα πρακτορεία και βρήκε πως το 70% αυτών, δεν σκοπεύουν να βάλλουν ούτε ευρώ για Gaming Hall. Το αστείο είναι πως κι από το υπόλοιπο 30% όσων απάντησαν θετικά, πάνω από τούς μισούς είναι γνωστοί αεριτζήδες που ούτε καν φορολογική ενημερότητα δεν έχουν, αφού χρωστούν σε όποιον μιλά ελληνικά. Λοιπόν Gaming Halls ΤΕΛΟΣ! Και νομικά και οικονομικά.

Ξέρω βέβαια πως στενοχωρώ το νέο μέλος τού Δ.Σ. τον κύριο Μάρκο Σάλα τον διευθύνοντα σύμβουλο τής Gtech, θυγατρικής τής Lottomatica, που σχεδόν χωρίς μία μετοχή ήρθε να μάς πουλήσει τα φρουτάκια του. Μα και τίποτε από όσα λέω αν δεν ευσταθεί, πώς εν τέλει μπορεί κάποιος να συμμετέχει στον καθορισμό των προϋποθέσεων αγοράς και ταυτόχρονα να είναι κύριος πωλητής; Ποιανής χώρας η επιτροπή ανταγωνισμού θα επιτρέψει κάτι τέτοιο;

Θα απαντήσετε πως ήδη διαπραγματεύεστε με τούς πράκτορες, εννοώντας την Ομοσπονδία τους. Χαμένος χρόνος. Η ατομική σύμβαση εξουσιοδοτεί την ΠΟΕΠΠΠ μόνο για τις απαιτήσεις λειτουργίας ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ (Άρθρα 1.1 και 5.4), την κατάθεση των εισπράξεων (Άρθρο 17 και Παράρτημα 4), τη μεταβολή τής προμήθειας (Άρθρο 18), το ύψος τής εγγύησης (Άρθρο 21) και την επιτροπή αιτημάτων (Άρθρο 27). Πιστέψτε με, ξέρω πάρα πολύ καλά τι γράφει και τι κρύβει η Σύμβαση αυτή. Η ΟΠΑΠ θα υποχρεωθεί στα αστικά δικαστήρια να πληρώνει αποζημιώσεις ίσες με το σύνολο των μεικτών κερδών κάθε Gaming Hall, στους πράκτορες κάθε περιοχής που θα επιχειρήσουν να λειτουργήσουν τέτοια. Σάς δίνεται από τώρα η δυνατότητα να προσφύγετε στο νομικό δίκαιο ζητώντας ερμηνεία. Θα το διαπιστώσετε άμεσα και σαφέστατα. Μόνο σε πρακτορεία μπορεί να διοργανώνει παίγνια η ΟΠΑΠ και οι συνεργαζόμενες με αυτήν εταιρίες, ακόμη κι αν ο νόμος τής επιτρέψει διαφορετικά. Η Ατομική Σύμβαση με αμοιβαία συμφωνία περιορίζει τα εκ τού νόμου παρεχόμενα μέγιστα δικαιώματά μας. Νομικά απόλυτα επιτρεπτό αυτό. ΙΣΧΥΕΙ. 

Τελειώνω με την κατάθεση έντονης αγωνίας αν ξημέρωσε νέα μέρα για την ΟΠΑΠ κι αν ναι, τι χρώμα μέρα είναι αυτή. Γιατί εξομολογούμαι πως διακατέχομαι από δέος για την ανάθεση τού συγκλονιστικά ευαίσθητου χώρου των τυχηρών παιγνίων στα χέρια τεχνοκρατών που αποσκοπούν αποκλειστικά στο σκληρό κέρδος. Θα πρότεινα ως αρχή -και προκειμένου να αλλάξει αυτή η αίσθηση που μοιράζομαι με πολλούς- να σταματήσει η ως σήμερα στυγνά ψηφοθηρική διανομή «χορηγιών» σε ημετέρους και η ΟΠΑΠ να οικοδομήσει, εξοπλίσει και λειτουργήσει δύο μεγάλα νοσοκομεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη -Τα νοσοκομεία ΟΠΑΠ- για τούς άπορους ανασφάλιστους συνανθρώπους μας που πεθαίνουν αβοήθητοι.

Κατεβαίνω από το βήμα με μια απορία. Το Σάββατο παρακολουθήσαμε τηλεοπτικά το μεγάλο ποδοσφαιρικό ντέρμπυ τής Αθήνας το οποίο προσφέραμε και για ζωντανό στοιχηματισμό. Κατά τη διάρκειά του τα πρακτορεία άδειασαν γιατί εκ τού νόμου δεν προσφέρουν έστω καφέ, μήτε παρανομούν επιτρέποντας το κάπνισμα. Όσοι παρέμειναν, άκουγαν γνωστό δημοσιογράφο να διαφημίζει ανταγωνιστική εταιρία. Η ΟΠΑΠ είναι ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος και μεις το πολυπληθέστερο επαγγελματικό συμβόλαιο των συνδρομητικών. Με τόσα που δίνουμε γιατί δεν αγοράζουμε την αποκλειστικότητα των αναμεταδόσεων σε δημόσιους χώρους;

Ευχαριστώ για την υπομονή σας.

0 γραψτε το σχολιο σας:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ όταν σχολιάζετε ανώνυμα να είστε ευγενείς και να αποφεύγετε τα προκλητικά σχόλια.
Σχόλια τα οποία προέρχονται από χρήστες των οποίων τα στοιχεία δεν είναι ευκρινώς αναγνωρίσιμα και περιέχουν προσβλητικές εκφράσεις ή αφήνουν υπονοούμενα θα διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.
Η ουσία της παρέμβασης του καθένα πρέπει να αφορά γεγονότα ή καταστάσεις και όχι πρόσωπα.