ένας πράκτορας ΟΠΑΠ από τη Θάσο
Θάσος 11 Απρίλη 2012
Προς διευκόλυνση των εργασιών της Τακτικής
Γ.Σ. της ΠΟΕΠΠΠ
Μόνο η ΟΠΑΠ έχει πρόσβαση στους
πραγματικούς αριθμούς και τα στατιστικά στοιχεία των πωλήσεων της και γνωρίζει
επακριβώς τι κρύβει το αύριο, όσον τουλάχιστον αφορά τα σχέδια της.
Η ΟΠΑΠ ποτέ δεν έκρυψε ότι θεωρεί
το δίκτυο λιανικής, των πρακτορείων μας, την ευκολότερη κατηγορία εταιρικού
κόστους που μπορεί να επιβάλλει μείωση δαπανών. Απλά περιμένει ως τώρα την
ευκαιρία της μικρότερης δυνατής συνδικαλιστικής αντίστασης, από τις διάφορες
διοικήσεις της ΠΟΕΠΠΠ.
Την ελαχιστοποίηση μπορεί να την
εκβιάσει είτε άμεσα (ονομαστική μείωση της προμήθειας) είτε έμμεσα, μεταβιβάζοντας στο δίκτυο μέρος του δικού
της λειτουργικού κόστους (π.χ. την κατασκευή και λειτουργία των Gaming Halls). Φυσικά μπορεί να
διεκδικήσει και τα δύο ταυτόχρονα ή ακόμη καλύτερα να ξεκινήσει την πλήρη
αντικατάσταση του δικτύου των φυσικών πρακτορείων με απ’ ευθείας πώληση στο
κοινό των τυχερών παιγνίων μέσω καρτών, ίντερνετ και κινητής τηλεφωνίας.
1. Η
ΟΠΑΠ επιθυμεί διακαώς την επιβολή της κλιμακωτής προμήθειας. Αν δεν τη δέσμευε
η Σύμβαση μας θα το είχε κάνει, χωρίς τη συναίνεση των συνδικαλιστικών μας
οργάνων.
Άρθρο 18 (Προμήθεια Πράκτορα)
παρ. 2: «Σε
περίπτωση νομοθετικής προϋπόθεσης εισηγητικής πρότασης εκ μέρους της ΟΠΑΠ, για
μεταβολή των προμηθειών, αυτή θα γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη της
Π.Ο.Ε.Π.Π.Π.».
2. Η
ΟΠΑΠ δεν δικαιούται να διοργανώνει τυχερά παίγνια (VLT’s) εκτός πρακτορείων (Gaming Halls) εφόσον της έχουν ανατεθεί κατ’ αποκλειστικότητα. Αν
μπορούσε θα το είχε κάνει. Με την επισήμανση πως, για την ανατροπή των
Συμβατικώς κατοχυρωμένων στο συγκεκριμένο θέμα, δεν αρκεί η συναίνεση των
συνδικαλιστικών μας οργάνων. Πρέπει να συμφωνήσει μεμονωμένα και ο κάθε
συμβεβλημένος πράκτορας.
Προοίμιο της Σύμβασης: « Το ως άνω δίκτυο
Πρακτόρων αποτελεί το μοναδικό φυσικό δίκτυο της ΟΠΑΠ».
3. Η
ΟΠΑΠ δεν δικαιούται να βγει στο ίντερνετ για παίγνια που διεξάγει κατ’
αποκλειστικότητα (ακόμη και το Πάμε Στοίχημα ως το 2020 είναι κατοχυρωμένο
αποκλειστικό παιχνίδι της ΟΠΑΠ). Αν μπορούσε θα το είχε κάνει. Κι εδώ ισχύει η
επισήμανση, για την ανατροπή των Συμβατικώς κατοχυρωμένων, πως πρέπει να
συμφωνήσει μεμονωμένα ο κάθε συμβεβλημένος πράκτορας και δεν αρκεί η συναίνεση μόνο
των συνδικαλιστικών οργάνων.
Προοίμιο της Σύμβασης: «Για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο η ΟΠΑΠ
διατηρεί αποκλειστικό δικαίωμα οργάνωσης, λειτουργίας, διαχείρισης και
διεξαγωγής τυχηρών παιγνίων στην Ελλάδα, θα διαθέτει κατά αποκλειστικότητα τα
παίγνια μέσω του ως άνω δικτύου Πρακτόρων».
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
1α. Η
ΟΠΑΠ έχει μετρήσει ότι η κλιμακωτή προμήθεια θα πολλαπλασιάσει τα κέρδη των
μετόχων.
1β. Οι
πράκτορες πιστεύουν πως οφείλουν να μειώσουν την αμοιβή τους, ώστε να δοθεί
περιθώριο στην εταιρία να προσφέρει περισσότερα κέρδη στο κοινό για να αυξηθεί
ο τζίρος των παιχνιδιών.
1γ. Οι
αντιπρόσωποι της Γ.Σ. δεν εμπιστεύονται την εταιρία, ότι αν οι πράκτορες
προσφέρουν ένα (1) μέρος τότε και η εταιρία θα προσφέρει αναλογικά δύο (2)
μέρη, για να βελτιώσει τις αποδόσεις. Ζητούν λοιπόν συμβατική κατοχύρωση στη
βελτίωση ειδικά του Πάμε Στοίχημα που σήμερα αποτελεί το παιχνίδι κράχτη της
ΟΠΑΠ για το κοινό των πρακτορείων μας.
1δ. Η Διοίκηση της ΠΟΕΠΠΠ
αποδέχεται, ως εγγύηση, την απλή διατύπωση: «Μονοί αγώνες: τουλάχιστον η πλειοψηφία των προσφερόμενων αγώνων από
τις μεγάλες (premier) κατηγορίες
και τις διοργανώσεις UEFA FIFA
με πρόθεση να φτάσουν στο 80% των αγώνων, με διανεμόμενο άνω του 85%. Γκανιότα: από 108% έως 116%». Αποτελεί
εξασφάλιση αυτό;
2α. Το εν ισχύ καθεστώς στην
παγκόσμια αγορά των VLT’s ορίζει ότι ένα τρίτο των
κερδών οδηγείται στα Δημόσια Ταμεία, το άλλο τρίτο στον αδειοδοτημένο που
επιβαρύνεται με την προμήθεια και των τερματικών και του κεντρικού συστήματος
και το υπόλοιπο τρίτο στο δίκτυο λιανικής, που αντιμετωπίζει όλο το κόστος
εξυπηρέτησης του κοινού.
2β. Το ελληνικό Δημόσιο ανεβάζει
τα δικά του κέρδη, προσθέτοντας και 10% φορολόγηση επιπλέον στα κέρδη των
παικτών. Αυτό ισοδυναμεί με 30% (!!!) μείωση του τζίρου. Ακόμη χειρότερα, ο Πρόεδρος
του κόμματος που δημοσκοπικά προηγείται για τις επερχόμενες εκλογές, υπόσχεται
ΑΥΞΗΣΗ αυτής της φορολόγησης!
2γ. Σήμερα στην Ελληνική Αγορά
λειτουργούν 4.000 - 4.500 νόμιμα VLT’s
(Καζίνο) και περίπου διπλάσιος αριθμός παράνομων τερματικών (υπολογίζονται εδώ
μόνο τα τερματικά που λειτουργούν σε στοιχειωδώς οργανωμένους χώρους κι όχι 2-3
υπολογιστές σε παρηκμασμένα καφενεία). Επίσης η αγορά της Βόρειας Ελλάδας
νοιώθει έντονη την πίεση των παραμεθόριων Καζίνο, στα οποία η πρόσβαση έχει
διευκολυνθεί ταχύτατα τα τελευταία χρόνια. Η νόμιμη αγορά δέχεται περίπου 7.000
- 7.500 επισκέψεις καθημερινά και η συμμετοχή των slot machines στον
τζίρο των casino ανέρχεται στο 54,33% κατά μ.ο. (47,2% το Λουτράκι, 62,82% η
Θεσσαλονίκη) σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία των Καζίνο. Στο κάθε μηχάνημα
μένουν ημερησίως 65 ευρώ (περισσότερα σε Λουτράκι και Θεσσαλονίκη που είναι πιο
οργανωμένα όσον αφορά τα slot machines).
Από το ποσό αυτό πρέπει να αφαιρεθεί τουλάχιστον 10% που προέρχεται από τις
προωθητικές ενέργειες και δεν είναι εισερχόμενος τζίρος. Καθαρά λοιπόν στην
κάσα 60 ευρώ. Αυτό βρίσκεται σε ισορροπία και με την ανακοίνωση των διωκτικών
αρχών, πως οι 100 κουλοχέρηδες στο παράνομο Casino της Συγγρού απέδωσαν στο 6μηνο λειτουργίας 1.200.000 ευρώ
(66 ευρώ ο καθένας ημερησίως). Με την είσοδο στην αγορά των 35.000 VLT’s τα παράνομα φρουτάκια και η πίεση των
παραμεθόριων casino θα περιοριστεί στο 30%. Άρα η νόμιμη αγορά θα 9πλασιασεί και
η συνολική αγορά θα 3πλασιαστεί.
2δ. Οι 7.000 ως 7.500 επισκέψεις
καθημερινά στα νόμιμα Casino
(αν υπολογίσουμε κατά μ.ο. μια επίσκεψη την εβδομάδα, γιατί υπάρχουν μεν οι
μόνιμοι αλλά είναι πολλοί οι ευκαιριακοί) ανεβάζει τον πληθυσμό του
συγκεκριμένου κοινού σε περίπου 50.000 άτομα και συνειρμικά -για το σύνολο της
νόμιμης σήμερα, παράνομης και παραμεθόριας αγοράς- οι παίκτες των κουλοχέρηδων
δεν ξεπερνούν τις 150.000 (ένα άτομο για κάθε 25 σπίτια, που φαντάζει από
λογικό ως υπερβολικό). Με τη νομιμοποίηση της αγοράς ο πληθυσμός αυτός σίγουρα
θα πολλαπλασιαστεί αλλά όχι πάνω από 2,5 φορές (ένας παίκτης κάθε 10
νοικοκυριά). Η ΟΠΑΠ υπολογίζει τη διάθεση των 35.000 συνολικά VLT’s σε 800 Gaming Halls για τα 16.500 που θα κρατήσει η ίδια και 1000 αίθουσες για
τα υπόλοιπα. Αυτό σημαίνει πως περιμένει 175 παίκτες ανά αίθουσα (άλλοι μόνιμοι
θαμώνες και άλλοι με αραιές επισκέψεις, γιατί όπως ισχύει και σήμερα, μόνο το
25% από αυτούς θα είναι το πραγματικό κοινό). Από αυτούς οι 75 θα είναι παίκτες
από τη σημερινή αγορά και οι υπόλοιποι 100 θα είναι πραγματικά νέοι ή θα έλθουν
από τον κανιβαλισμό των υφιστάμενων παιχνιδιών (κυρίως από το ΚΙΝΟ κατά 30%). Με
200% αύξηση των προσφερόμενων συνολικά τερματικών (νόμιμων και περιορισμένων
κατά 70% παράνομων) και μόλις 150% αύξηση του κοινού (μαζί με το 30% που θα
φύγει από ΚΙΝΟ), τα 60 ευρώ ανά τερματικό κατεβαίνουν αμέσως σε 45 ευρώ (σε
οικονομικές συνθήκες 2011, που σίγουρα θα πιεστούν και άλλο τα επόμενα 2 - 3
χρόνια).
2ε. Με μέσο όρο οργάνωσης τα 20 VLT’s, σημαίνει καθημερινή κάσα ανά αίθουσα
τα 900 ευρώ. Τα 300 για το κράτος. Η ΟΠΑΠ σύμφωνα με την παγκόσμια τακτική
πρέπει να αμείβει την αίθουσα με 300 ευρώ ημερησίως. Αντί αυτού πρότεινε 135
ευρώ ως προμήθεια και «επιδότηση» 40.000 ευρώ ετησίως, δηλαδή ημερησίως 110
ευρώ! Σύνολο για την αίθουσα 245 ευρώ και κατά συνέπεια η ΟΠΑΠ παρακρατεί
ετησίως 20.000 ευρώ ενώ υπόσχεται συμμετοχή στο κόστος κατασκευής με 50% για
εταιρίες πάνω από 6 πράκτορες, 40% για 2-5 πράκτορες και 25% για μεμονωμένους
πράκτορες. Κατά μέσο όρο 50.000 ευρώ εφάπαξ. Επίσης η ΟΠΑΠ έδωσε περίπου
310.000 για την άδεια κάθε 20 VLT’s. Η αγορά των VLT’s δεν στοιχίζει με διεθνή διαγωνισμό
πάνω από 90.000 εφάπαξ για κάθε 20 τερματικά. Η ΟΠΑΠ δεν θα αγοράσει τα VLT’s αλλά θα τα «ενοικιάσει» έναντι
ποσοστού επί του καθαρού τζίρου. Το ποσοστό αυτό δεν μπορεί να ξεπερνά το 3-5%.
Επομένως για κάθε αίθουσα 13.000- 14.000. Σύνολο επένδυσης για την ΟΠΑΠ 360.000
ευρώ ανά αίθουσα. Σύμφωνα με την πρόταση της θα εισπράττει καθαρά 140.675
ετησίως, θα πληρώνει τα τερματικά και θα αποσβέσει σε πολύ λιγότερο από 3
χρόνια, ενώ θα εισπράττει καθαρά για όλα τα υπόλοιπα!
2στ. Σε επαφή με την ΟΠΑΠ για την
έρευνα του κόστους λειτουργίας μιας αίθουσας με VLT’s, ανάφερα πως μόνο η καθαριότητα (ανά 3 ώρες τουλάχιστον στη
διάρκεια λειτουργίας και μία φορά πλήρης) απαιτεί μισό ημερομίσθιο (γιατί οι
χώροι ενός πολυτελούς Gaming Hall
απαιτούν ειδική φροντίδα καθαριότητας σε αίθουσα, βιτρίνα, τουαλέτες κλπ). Πήρα
την εξωφρενική απάντηση πως «αν δεν καθαρίζουν εκ περιτροπής οι οικογένειες των
πρακτόρων/εταίρων, τότε θα μπουν μέσα με το κεφάλι»! Πώς μετά να μιλήσω για
έξοδα security στη μεταφορά χρημάτων, για έξοδα φιλοξενίας των πελατών και
δημόσιες σχέσεις; Αυτά ούτε που τα λογαριάζουν. Με τρία άτομα υπολογίζουν να
βγαίνει όλη η δουλειά, τουλάχιστον με 17 ώρες ημερησίως. Μα 3 άτομα (από μόνα
τους) απαιτούν 4,5 μεροκάματα (ρεπό, άδειες κλπ). Κουβέντα δεν άκουγαν. «Ας
βοηθήσουν λίγο και οι γυναίκες και τα παιδιά τους» απαντούσαν! Τέτοια
«επιχειρηματικότητα» σχεδιάζουν. Τα έξοδα λειτουργίας ενός Gaming Hall με
20 VLT’s (120 τετραγωνικά)
ανέρχονται προ φόρων και αποσβέσεων σε 150.000 ευρώ ετησίως. Τα έσοδα σε
89.275! Ακόμη και στο αιθεροβάμονα που θα μιλήσει για διπλάσια έσοδα, απαντώ:
Πάλι μέσα μπαίνει το Hall.
Η ίδια η ΟΠΑΠ προπαγανδίζει τα Halls για ετήσιο κύκλο 5 Δις! Μα 5 Δις επί 20%, που βάσει νόμου
πρέπει να μένει στο ταμείο, με το 15% που προσφέρει στους πράκτορες η ΟΠΑΠ, σημαίνει
ακριβώς 150.000 ευρώ ανά αίθουσα! Και φυσικά η ΟΠΑΠ «φουσκώνει» τα νούμερα για
να κάνει τη δουλειά της. Δεν θα αναλύσω άλλες λεπτομέρειες όπως ότι 1 στα 5 VLT’s παραμένει πάντα ρεζερβέ (κλειστό) περιμένοντας
τον παίκτη που σε αυτό έχασε αρκετά χρήματα (πάγιο φαινόμενο και γνωστό σε
όσους γνωρίζουν τη συγκεκριμένη αγορά, ακόμη και στα Casino).
Συμπέρασμα 2ο: Τα Gaming Halls δεν
μπορούν να λειτουργήσουν ούτε με βάση τη Σύμβαση μας αλλά κι αν ακόμη συμφωνούσαμε
να τα δημιουργήσουμε όχι μόνο δεν θα κερδίζαμε (με το 15% συν 40.000 ευρώ που
δίνει η ΟΠΑΠ) αλλά ούτε καν το 30% από τη μείωση του ΚΙΝΟ δεν θα ισοσταθμίζαμε.
Με 50% επιδότηση κατασκευής και το 33% στην προμήθεια (όπως γίνεται σε όλον τον
κόσμο) απλώς δεν θα μπαίναμε μέσα και με την απόλυτη προϋπόθεση ότι δεν θα
εφαρμοστούν τα «μέτρα Σαμαρά». Και που να βρει 10.000 ευρώ κάθε πράκτορας για
την κατασκευή; Η Γ.Σ. έχει ήδη αποφασίσει. Μόνο στα πρακτορεία τα VLT’s. Ελπίζω να έδειξα ότι εκτός από
συμβατικό δικαίωμα είναι και το μόνο οικονομικά βιώσιμο μοντέλο. Κάθε
πρακτορείο με 3 τουλάχιστον VLT’s (τύπου ΣΤ που ορίζει ο
νόμος) και για κάθε 3 τ.μ. πάνω από τα ωφέλιμα 35 τ.μ. (που σύμφωνα με τη
Σύμβαση μας εξυπηρετούν τα παιχνίδια της ΟΠΑΠ), από ένα επιπλέον VLT μέχρι 10 το περισσότερο
(μαζί με τα 3 υποχρεωτικά). Δεν πιθανολογώ καμιά άλλη βιώσιμη λύση.
3α. Για τα παιχνίδια της ΟΠΑΠ
(και Στοίχημα και ΚΙΝΟ κλπ) μέσω καρτών σε ίντερνετ και κινητή τηλεφωνία, δεν
θα μιλήσω. Με δεσμεύει η απόφαση της Γ.Σ. που τα αποδέχεται. Επαναλαμβάνω πως αρκεί η δικαστική προσφυγή έστω ενός πράκτορα
για να το ανατρέψει. Δεν θα είμαι εγώ αυτός. Με δεσμεύει η Γ.Σ.. Μόνο σκέφτομαι
πως οι κάρτες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο ακόμη και στις αργίες και απεργίες.
Μήπως ναρκοθετούμε το ωράριο και τις απεργίες μας; Αυτό το υπολογίσαμε;
ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος
της ΟΠΑΠ Ι. Σπανουδάκης έχει προ πολλού ανακοινώσει στους μετόχους της Εταιρίας
πως «ήδη συμφώνησε με τους Πράκτορες για τη μείωση της προμήθειας στο Στοίχημα -ώστε
να διευκολυνθεί η είσοδος της ΟΠΑΠ στο διαδίκτυο- και πως τα 16.500 VLT’s της ΟΠΑΠ θα διανεμηθούν εκτός
πρακτορείων, σε Gaming Hall που θα δημιουργήσουν συνεταιρισμοί πρακτόρων, για να μην
υποστούν καταστροφικό ανταγωνισμό τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται σήμερα». Ισχύει
αυτή η δήλωση του κ. Σπανουδάκη; Δεν ξέρω. Με ποιούς «συμφώνησε»;
Οι μη εκλεγμένοι πράκτορες απαντούν
πως δεν έχουν ιδέα. Ίσως κάποιοι θα δέχονταν πρόθυμα την «πρόταση της ΟΠΑΠ» και
άλλοι φαίνονται έτοιμοι να διαφωνήσουν. Όμως στη συντριπτική τους πλειοψηφία στερούνται
εμπεριστατωμένης ανάλυσης και ενημέρωσης. Πώς να αποφασίσουν;
Αυτό που σίγουρα ισχύει είναι ότι
η ΠΟΕΠΠΠ έχει θεσμικά κάθε δικαίωμα να διαπραγματευτεί, στο όνομα όλων, νέο
τρόπο υπολογισμού της προμήθειας μας, αλλά δεν νομιμοποιείται σε καμιά
περίπτωση να «συμφωνήσει» σε αλλαγή άλλων ατομικών μας δικαιωμάτων, κατοχυρωμένων
από τη σύμβαση. Ο κάθε πράκτορας ξεχωριστά νομιμοποιείται να αποτρέψει αυτά τα
ενδεχόμενα, απλά προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη. Κι επειδή η Σύμβαση είναι
Ατομική, υπογραμμένη αυτόβουλα μεταξύ ΟΠΑΠ και Πράκτορα, το Δικαστήριο θα τον
δικαιώσει χωρίς δεύτερη σκέψη.
Το προαναφερθέντα είναι γνωστά.
Και στα Σωματεία και στη Γ.Σ. της ΠΟΕΠΠΠ. Και αυτοί έχουν αποφασίσει πως για
τον μεν επανακαθορισμό της προμήθειας προαπαιτούμενο είναι η συμβατική
κατοχύρωση της βελτίωσης του Πάμε Στοίχημα υπέρ των παικτών, για δε τα Gaming Halls έδωσαν
κάθετα αρνητική απάντηση. Με ποιους λοιπόν «συμφώνησε» ο κ. Σπανουδάκης; Όχι με
τους πράκτορες, ούτε με τη ΓΣ. Μήπως με το Δ.Σ.; Η πλειοψηφία του 15μελούς
ξεκάθαρα πλέον απαιτεί να ερευνηθεί πολύ προσεκτικά η «πρόταση ΟΠΑΠ» και να
εξασφαλιστούν διάφανες διαδικασίες και εγγυήσεις, προκειμένου να μην αποδειχτεί
καταστροφική για τον κλάδο. Ποιοι «συμφώνησαν» με την ΟΠΑΠ και υποσχέθηκαν πως
θα επιβάλλουν τις απόψεις τους; Ψεύδεται ο κ. Σπανουδάκης ή υπάρχουν δύο ΠΟΕΠΠΠ;
Μια των οργάνων και μια των προσώπων; Φέρνουν κάποιοι τα όργανα προ
τετελεσμένων γεγονότων;
Τον Νοέμβρη ήδη, βρέθηκα στη δυσχερή
θέση της «πρόβλεψης» πως η ΓΣ για κλιμακωτή και Halls (αν δεν ψηφιζόταν
αμέσως η πρόταση ΟΠΑΠ για «όλα ή τίποτε») τότε θα επαναλαμβανόταν ξανά και
ξανά, ωσότου καμφθεί κάθε επιφύλαξη της. Έτσι κι έγινε. Όσο κι αν Πρόεδρος και Γραμματέας
της ΠΟΕΠΠΠ οργάνωσαν μεθοδικά τη Γ.Σ. του Νοέμβρη (5ωρη παράσταση της ΟΠΑΠ από
τον ίδιο τον Πρόεδρο της και στελέχη του για να μη μείνει χρόνος να καταθέσουν
τις απόψεις τους οι αντιπρόσωποι και τα Σωματεία) εντούτοις η Γ.Σ. δεν έκανε
πίσω και ακούστηκε ομόφωνα το αναμενόμενο «ΟΧΙ στα Gaming Halls, όλα τα VLT’s αποκλειστικά μέσα στα πρακτορεία, ΟΧΙ
στην κλιμακωτή, ΝΑΙ στο 30% επί της μαθηματικά υπολογιζόμενης κερδοφορίας ανά
παιχνίδι». Αλλά την επόμενη κιόλας μέρα, ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ της Γ.Σ., το
Προεδρείο της ΠΟΕΠΠΠ πήγε στην ΟΠΑΠ για «διευκρινήσεις επί της πρότασης της
ΟΠΑΠ στη …κλιμακωτή και τα Halls»!
Με αυτούς «συμφώνησε» η ΟΠΑΠ; Και ξανάγινε Γ.Σ.. Που πάλι, όμως, δεν τους έκανε
το χατίρι!
Έγραψα αμέσως μετά: Δεν πέρασε
ούτε χθες στη Γ.Σ., το σχέδιο να επιβληθεί με διαδικασίες «μνημονίου» μια
απόφαση ρευστή και αδιευκρίνιστη, που γράφτηκε στα γραφεία της ΟΠΑΠ με τη
συμμετοχή και εκπροσώπων της Ομοσπονδίας. Οι αντιπρόσωποι απαίτησαν
συγκεκριμενοποιήσεις, διευκρινήσεις και νομικές εγγυήσεις. Μόνο με αυτές τις
προϋποθέσεις είπαν το κατ’ αρχάς «ΝΑΙ». Αλλά τίποτε τέτοιο δεν προβλέπει η
συμφωνία των «προσώπων» της ΠΟΕΠΠΠ με την ΟΠΑΠ. Καμιά αλλαγή ή προσθήκη ή
πρόσθετη εξασφάλιση ή διευκρίνιση δεν επιτρέπουν να ενσωματωθεί στο
αραιογραμμένο δισέλιδο -όλο κι όλο- γενικόλογο κείμενο που έφεραν προς ψήφιση
στη Γ.Σ.. «Αυτό ή τίποτε» είναι η συμφωνία. Έτσι θα χρειαστεί άλλη μια
τελευταία φορά, από τις πολλές «τελευταίες φορές» που ήδη συνηθίσαμε, για να εκβιαστεί
η ΓΣ να αποδεχτεί τα προσυμφωνημένα.
Συμπλήρωνα δε το κείμενο μου με
την πρόβλεψη πως «Για να έχει ο εκβιασμός ελπίδες επιτυχίας, το Προεδρείο της
ΠΟΕΠΠΠ θα ενσωματώσει στην ημερήσια διάταξη πλήθος θεμάτων, ώστε η πίεση χρόνου
να μην επιτρέπει την αναλυτική εξέταση κανενός εξ αυτών. Είναι ικανοί μέχρι και
να εκβιάσουν την τακτική Γενική Συνέλευση.
Να την πραγματοποιήσουν μέσα στις εκλογές, τελευταία μέρα του τελευταίου μήνα
των Καταστατικών προθεσμιών (Δευτέρα 30 Απριλίου 2012) και να προσθέσουν εκεί
τα επίμαχα ζητήματα, δίπλα στον ετήσιο Διοικητικό και Οικονομικό Απολογισμό!
Μέσα στο μέγιστο χρονικό διάστημα των έξι ωρών που μπορεί να διαρκέσει μια
Γ.Σ., να φέρουν θέματα που το καθένα εξ αυτών καλύπτει την πλήρη απασχόληση
μιας ολόκληρης ΓΣ! Σκεφτείτε πως η Ετήσια Γ.Σ. απαιτεί 2 τουλάχιστον μυστικές
ψηφοφορίες, με κάλπη, και πείτε μου τι χρόνος περισσεύει για τα υπόλοιπα. Το
συμβατικό κείμενο που θα διαπραγματευτούν οι νομικές υπηρεσίες ΟΠΑΠ και ΠΟΕΠΠΠ
θα δοθεί προς μελέτη στα Σωματεία τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν, ώστε να το
εξετάσουν αναλυτικά; Ή θα επικαλεστούν τη δήθεν δικαιολογία πως μέχρι τελευταία
στιγμή …διαπραγματεύονταν και θα το φέρουν τελευταία ώρα στην αίθουσα; Πως όμως
να κρίνουν έτσι οι αντιπρόσωποι υπεύθυνα; Νομικοί είναι; Αν το πράξουν αυτό,
τότε θα αποκαλυφθεί σαφέστατα η εκβιαστική τους πρόθεση». Αυτά έλεγε η
…Κασσάνδρα, πριν πολλές εβδομάδες. Διαβάζω τώρα:
«ΠΟΕΠΠΠ - ΑΘΗΝΑ 26 Μαρτίου
2012
Καλείστε στην
τακτική Γ.Σ. της ΠΟΕΠΠΠ που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 30 Απριλίου 2012 και
ώρα 9:30 π.μ. στο ATHENS IMPERIAL. ΘΕΜΑΤΑ: 1. Εκλογή Προεδρείου - 2. Διοικητικός
Απολογισμός - 3. Οικονομικός Απολογισμός - 4. Κλιμακωτή προμήθεια - 5. VLT’s - 6. Εφ’ άπαξ.»
Δεν είμαι
μάντης. Τον μίτο της Αριάδνης απλά ακολουθώ. Πάλι θα έχουμε το ίδιο έργο. Πάλι
θα πέφτουν ποτήρια και μικρόφωνα στο πάνελ, θα χτυπούν χέρια στο τραπέζι και θα
κραυγάζουν «ή όλο το πακέτο ή τίποτε». Προσωπικά δεν μου πέφτει περισσότερος
λόγος από του καθενός απλού πράκτορα, ούτε καν να νοιώθω πικρά απογοητευμένος.
Θα επιχειρήσω όμως να διευκολύνω τις εργασίες της Γ.Σ., ώστε όλα να εξεταστούν
εξονυχιστικά. Να υπάρξει χρόνος για όλα. Και όποια απόφαση κι αν βγει, αυτή να
είναι αποτέλεσμα υπεύθυνης κρίσης της Γ.Σ. και όχι πίεσης χρόνου. Θα δίνω από την
πρώτη μέρα μετά το Πάσχα, ένα - ένα όλα τα στοιχεία που μπορώ να έχω στη
διάθεση μου, με σκοπό την πλήρη ενημέρωση των αντιπροσώπων. Την ώρα των
κρίσιμων ψηφοφοριών να έχουν στη διάθεση τους όλη την εικόνα. Να ρωτήσουν και
τους πράκτορες που εκπροσωπεί κάθε αντιπρόσωπος. Έρευνα και επιμελής προεργασία
χρειάζεται μόνο. Και όλα θα βρουν τον δρόμο τους. Τον σωστό δρόμο και όχι του
εκβιασμού των χρονικών περιθωρίων.
Αναλυτικά θα
εκτεθούν όλα τα στοιχεία για τον Διοικητικό και Οικονομικό Απολογισμό, την
Κλιμακωτή Προμήθεια και το Εφάπαξ. Για το άλλο θέμα, τα VLT’s, μίλησα ήδη σήμερα αρκετά. Σε αυτό το πνεύμα, της αναλυτικής
ενημέρωσης, θα παρουσιαστούν και τα υπόλοιπα. Για τον «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ», δεν
χρειάζεται να περιμένουμε το πανηγυρικό κείμενο της ΠΟΕΠΠΠ. Φτάνουν οι
ανακοινώσεις της ίδιας της Ομοσπονδίας, όπως δημοσιεύτηκαν από την πρώτη ως τη
τελευταία. Εγώ θα τις παραθέσω όλες. Το κείμενο επομένως θα είναι μακρύ την
επόμενη φορά. Όμως δεν χρειάζεται να διαβάσετε πάνω από 2 – 3 σελίδες. Πάρα
πολύ γρήγορα θα διαπιστώσετε, πως αλλιώς ξεκίνησε η ΠΟΕΠΠΠ και άλλα πράττει
σήμερα.
Τονίζει στις 11
Μάη 2011 η ΠΟΕΠΠΠ, στη Γ.Σ. της ΟΠΑΠ:
«…Αναφορικά με την σχεδιαζόμενη από την ΟΠΑΠ
εισαγωγή των ατομικών καρτών, με τις οποίες θα μπορούν οι παίκτες να παίζουν τα
παιχνίδια της εταιρείας μέσω διαδικτύου, χωρίς να απαιτείται η φυσική τους
παρουσία στα πρακτορεία, η ΠΟΕΠΠΠ έχει εξαρχής εκφράσει τις επιφυλάξεις και τις
ανησυχίες της για τις συνέπειες, που μπορεί να έχει αυτή η πολιτική ανάπτυξης
των παιχνιδιών. Ο τρόπος που η διοίκηση βλέπει την εμπλοκή της ΟΠΑΠ στο
διαδίκτυο είναι εσφαλμένη, και θα έχει τα εντελώς αντίθετα αποτελέσματα. Οι
πράκτορες, δεν πρόκειται ποτέ να δεχτούν να γίνουν πωλητές ιντερνετικών καρτών.
Η αμεσότητα της σχέσης παίκτη και πράκτορα, το συγκριτικό αυτό πλεονέκτημα της
ΟΠΑΠ, σταδιακά θα εκλείψει, δηλαδή τα πρακτορεία, ο ρόλος των πρακτορείων, του
σήματος κατατεθέν της ΟΠΑΠ, θα υποβαθμιστεί, με αποτέλεσμα οι πάλαι ποτέ
πελάτες της ΟΠΑΠ εξοικειωμένοι, πια, με το διαδίκτυο να απορροφώνται και από
άλλους φορείς, που θα δραστηριοποιούνται νομίμως ή παρανόμως στο διαδικτυακό
τζόγο. Εν όψει των παραπάνω,
σας καλούμε να αναλογιστείτε ποια θα είναι η αξία της ΟΠΑΠ χωρίς το δίκτυο των
πρακτορείων της, η βιωσιμότητα του οποίου διαφαίνεται αμφίβολη υπό συνθήκες
έντονης οικονομικής ύφεσης, αν συνεχιστεί η πολιτική αυτή της διοίκησης της
εταιρείας». Τώρα τι λέει η ΠΟΕΠΠΠ; «Οι κάρτες θα μας …σώσουν»!
Ανακοινώνουν
επίσης στις 23 Μάη 2011:
«Επιτροπή
παιχνιδιών: Η επιτροπή παρουσίασε τις
προτάσεις της ΟΠΑΠ Α.Ε, οι οποίες κρίθηκαν ανεπαρκείς και σε λάθος κατεύθυνση
για τα συμφέροντα των Πρακτόρων. Διακαής πόθος τους είναι πως θα υλοποιήσουν τα
σχέδια παλαιών διοικήσεων, για απαλλαγή της εταιρείας από το βάρος των
πρακτόρων. Μια προμήθεια που θα ξεκινάει από το 3% και για αντάλλαγμα μας
υπόσχονται -η Επιτροπή, όχι η εταιρεία- ότι σε βάθος χρόνου, θα ανεβάσουν το payout στο 73%, όσο είναι τώρα δηλαδή. Για το κουπόνι
αυτό καθεαυτό, ούτε λόγος». Σήμερα η κλιμακωτή είναι για την ΠΟΕΠΠΠ «ή
αυτό ή τίποτα»!
Με άλλα
συνθήματα εκλέχτηκαν και άλλα είχαν κατά νου ορισμένοι. Είναι λοιπόν πολύ
πιθανό, να μην εγκριθεί ο Διοικητικός τους Απολογισμός. Τι σημαίνει αυτό; Είναι
ο πρώτος Εκβιασμός. «Σε περίπτωση μη έγκρισης του Διοικητικού Απολογισμού το
Δ.Σ. είναι υποχρεωμένο να συγκαλέσει εντός μηνός Γ.Σ. για την ανάδειξη νέου
Διοικητικού Συμβουλίου» λέει το Καταστατικό στο Άρθρο 35.2.ε. Γιατί λοιπόν τα
κρίσιμα ζητήματα του κλάδου εξετάζονται ταυτόχρονο με τον Απολογισμό, που
μάλιστα ορίζεται ως πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη; Μα για να νοιώσει το
περίστροφο στον κρόταφο του ο Αντιπρόσωπος πως, αν δεν ψηφίσει άρον – άρον τον
Απολογισμό τους, τότε Καταστατικά διακόπτεται η συνεδρίαση και προκηρύσσονται
αυτόματα εκλογές. Με λίγα λόγια λένε, πως ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ Διοικητικός
Απολογισμός, γιατί δεν θα …προλάβουμε όλα τα υπόλοιπα ή -αν απορριφθεί- δεν θα
εξεταστούν! Αυτός ο εκβιασμός των χρονικών περιθωρίων πρέπει να αποτραπεί.
Για την πλήρη
και αναλυτική ενημέρωση επί όλων των θεμάτων, ώστε να ισχυροποιηθεί στο μέγιστο
η θέση των αντιπροσώπων, θα ξεκινήσουμε από την επόμενη Δευτέρα.
Κίμων Κλωνάρης
0 γραψτε το σχολιο σας:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ όταν σχολιάζετε ανώνυμα να είστε ευγενείς και να αποφεύγετε τα προκλητικά σχόλια.
Σχόλια τα οποία προέρχονται από χρήστες των οποίων τα στοιχεία δεν είναι ευκρινώς αναγνωρίσιμα και περιέχουν προσβλητικές εκφράσεις ή αφήνουν υπονοούμενα θα διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.
Η ουσία της παρέμβασης του καθένα πρέπει να αφορά γεγονότα ή καταστάσεις και όχι πρόσωπα.