Η απαγόρευση του καπνίσματος ήταν από τα πρώτα πλήγματα που δέχθηκε ο κλάδος τατελευταία χρόνια.
Ξαφνικά έπρεπε να εκπαιδεύσουμε τους τζογαδόρους πελάτες μας να παίζουν και να μην καπνίζουν.
Έπρεπε συχνά πυκνά να εγκαταλείπουν το παιχνίδι και να βγαίνουν έξω από το μαγαζί για να καπνίσουν.
Εκτεθειμένοι άλλοτε στον ήλιο και τη ζέστη και άλλοτε στη βροχή και το κρύο.
Η ατμόσφαιρα στο μαγαζί άρχισε να καθαρίζει. Δεν βρομούσαν πλέον τα ρούχα μας. Οι μη καπνιστές πελάτες επιτέλους ικανοποιημένοι. Το κόστος κλιματισμού των πρακτορείων μας μειώνεται. Κοστίζει σαφώς λιγότερο να κλιματίσεις έναν χώρο χωρίς καπνό, από το να τον καθαρίσεις από τον καπνό με εξαερισμό και μετά να τον θερμάνεις ή να τον ψύξεις. Γιατί νομίζεται οι Αμερικανοί έχουν απαγορεύσει το κάπνισμα από το 1996; Πρωταρχικός στόχος είναι η μείωση του κόστους!
Οι καπνιστές άρχισαν να μειώνουν το χρόνο παραμονής στα πρακτορεία. Γύρω γύρω οι καφετέριες και τα μπαράκια κάνουν τα στραβά μάτια. Αυτοσχέδια τασάκια, πλαστικά ποτηράκια με νερό. Οι περισσότεροι επιτρέπουν το τσιγάρο. Αλλού έχει και τασάκια. Τα μαγαζιά με φρουτάκια το επιτρέπουν φόρα παρτίδα. Στα καζίνο επιτρέπεται. Οι καπνιστές ξοδεύουν περισσότερα χρήματα εκεί που μπορούν να καπνίσουν. Ο τζίρος στα πρακτορεία πέφτει. Είναι και η κρίση. Δεν μπορείς να καταλάβεις πόσο φταίει η απαγόρευση του τσιγάρου και πόσο η κρίση. Η Δημοτική Αστυνομία δεν πολυκυνηγάει. Στις καταγγελίες όμως επεμβαίνει.
Ένα είναι σίγουρο η απαγόρευση του καπνίσματος έχει επηρεάσει τα μαγαζιά μας.
Αυτές τις μέρες πήραμε μια επιστολή από μια συνάδελφο που μαζί με το σύζυγό της μελέτησαν το θέμα της απαγόρευσης του καπνίσματος νομικά και μας έστειλαν τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας.
Σας τα παραθέτουμε παρακάτω.
Ν. 3868 Άρθρο 17. (03-08-2010).
Ο Νόμος αυτός είναι 36 σελίδες. Μας ενδιαφέρει ΜΟΝΟ η 15η και η 16η σελίδα. (Άρθρο 17) Τα υπόλοιπα είναι άσχετα. Αυτός είναι και ο Νόμος που απαγορεύει το κάπνισμα στην Ελλάδα (παντού). Διαβάζοντας αυτές τις 2 σελίδες προσεκτικά, διαπιστώνουμε πως, πρακτικά, ο νόμος αυτός δεν κάνει κάτι άλλο, από το να ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ έναν παλαιότερο νόμο. Τον Ν. 3730 του 2008 (ΦΕΚ 262/A'/23.12.2008). Στην ουσία ο 3730/08 είναι που απαγορεύει το κάπνισμα όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.3868/10. Προσοχή όμως, δεν τροποποιήθηκαν όλα τα άρθρα του παλαιότερου νόμου αλλά μερικά.
Στην Ελλάδα, κάθε νόμος επιδέχεται χίλιες ερμηνείες, γι’ αυτό και οι νομικοί μας ξοδεύουν τόμους μελάνι, σε ερμηνεία των πάντων. Αυτό πρακτικά θα γίνει και τώρα.
Με τον Ν.3868/2010 στο άρθρο 17 παράγραφος 11 υποσημείωση 3 ΛΕΕΙ: Σε κάθε υπεύθυνο διαχείρισης και λειτουργίας των χώρων της 1ης παραγρ. του Αρ. 3 που ανέχεται την παραβίαση* των διατάξεων του Αρ.3, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ έως 10,000. Σε υποτροπή – λέει – παραπάνω πρόστιμο και στην 4η υποτροπή ΛΕΕΙ ΑΝΑΚΑΛΕΙΤΑΙ η άδεια λειτουργίας καταστήματος ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ!!!
Εμείς ΔΕΝ είμαστε υγειονομικού ενδιαφέροντος! Άρα? Ανήκω εγώ σε αυτή την κατηγορία προστίμων? Γιατί από αυτό το Άρθρο προκύπτει το εξής απλό. 500 ευρώ πρόστιμο στον υπεύθυνο και την τέταρτη φορά κλείσιμο του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος! ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ!!! Και ρωτώ. Υπάρχει Άρθρο που να προβλέπει πρόστιμα για παραβάτες που δεν είναι καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος??? ΟΧΙ! άρα ΠΩΣ βεβαιώνεις παράβαση? Βάση ποιού Άρθρου? Πού λέει στον νόμο για καταστήματα ΜΗ υγειονομικού ενδιαφέροντος και ποια επακριβώς είναι η διαδικασία για αυτά, όπως προβλέπει το παρόν άρθρο, αλλά για τα καταστήματα ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ? Και τι πρόστιμο θα με βάλεις κύριε που πράττεις έλεγχο? 500€ ? Μα αυτό είναι για τα ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ. !!! όχι για μένα που δεν είμαι! Και άντε και το επιβάλεις. Την 4η φορά πρέπει να μου ανακαλέσεις την άδεια! ΜΠΟΡΕΙΣ???? Όχι. Διότι δεν εκδόθηκε από σένα (Δημοτική αρχή). Εκδόθηκε από τον ΟΠΑΠ. Και φυσικά ΔΕΝ ανακαλείται άδεια λειτουργίας από άλλη αρχή πέραν αυτής που εκδόθηκε αρχικά.
Είναι ευκολονόητο για τον οποιονδήποτε ότι το συγκεκριμένο άρθρο γράφτηκε αποκλειστικά και μόνο για καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, κάτι που τα πρακτορεία οπαπ δεν είναι. Και αυτό θα φανεί πολλές φορές ακόμα. Πάμε παρακάτω.
* ανέχεται την παραβίαση : πρακτικά αυτό σημαίνει, όπως εύκολα αντιλαμβάνεσθε, πως για να αποδειχθεί η ανοχή, πρώτα πρέπει να βεβαιωθεί παράβαση σε πελάτη και ΜΕΤΑ σε μας! (εκτός αν εμείς καπνίζουμε και γράψει εμάς ως παραβάτες!)
Η βασική αρχή είναι μία. Τα πρακτορεία δεν εμπίπτουν στον νόμο. Αυτό επικαλούμαστε.
Αυτό που αμέσως θα αντιτάξουνε, είναι πως ανήκει στα δημόσια χρήσης καταστήματα. Δεν το δεχόμαστε.. Ο Ν.3730/2008 (είπαμε ισχύει! όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.3868/10) λέει στο Άρθρο 3 παρ.1. α : απαγορεύεται πλήρως το κάπνισμα και η κατανάλωση προϊόντων καπνού στους ακόλουθους χώρους: (α) σε όλους τους δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους, κλειστούς ή στεγασμένους, που χρησιμοποιούνται για την παροχή εργασίας. Τα β,γ,δ,ε, δεν μας αφορούν. Προσέξτε τώρα. Διαβάστε τι λέει : που χρησιμοποιούνται για την παροχή εργασίας! Εμείς ΔΕΝ παρέχουμε κανένα χώρο προς εργασία. Εμείς παρέχουμε μια αίθουσα (χώρο) προς ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ πελατών! Δεν το λες εσύ. Το λέει η ΟΠΑΠ. (Λέει κάτι άλλο???) Και η οπαπ σου εκδίδει την άδεια. Όχι η Δημοτική αρχή! Οπουδήποτε στον νόμο αναφέρει για κυρώσεις κάνει μνεία για κυρώσεις από την Τοπική Αυτοδιοίκηση! Εμείς δεν έχουμε ΚΑΜΙΑ σχέση με αυτή!
Ένα άλλο επιχείρημα, ότι δεν μας αφορά ο νόμος και ότι ο νομοθέτης είχε ως σκοπό την απαγόρευση στα καταστήματα ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ και μόνο, είναι το εξής:
Το υπουργείο Υγείας θέλει από τις υπηρεσίες που κάνουν τους ελέγχους (Δημ.Αστυνομία-Λιμενικό και Επιθ.Υγείας), κάθε μήνα, να αναφέρουν, τι παραβάσεις διαπιστώσαν. Ωραία. βγάζει λοιπόν μια απόφαση ο Υπουργός Κ.Υ.Α 104720 του 2010. ΦΕΚ β’ 1315/25-08-2010 και στο Άρθρο 1 παρ.4β λέει: Τα όργανα ελέγχου συντάσσουν μηνιαίες εκθέσεις. Οι εκθέσεις αυτές περιλαμβάνουν αναλυτικά στοιχεία σχετικά με τα αποτελέσματα των ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές και τη διαπίστωση των παραβάσεων, όπως: η ημεροχρονολογία της εκάστοτε παράβασης, τα στοιχεία ταυτότητας του παραβαίνοντος, όταν πρόκειται για παράβαση φυσικού προσώπου (που σημαίνει άνθρωπος που καπνίζει – όχι εμάς) και τα στοιχεία της επιχείρησης, όταν η παράβαση αφορά κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ο Α.Φ.Μ. και η ΔΟΥ του παραβαίνοντος, ο αύξων αριθμός της Πράξης Επιβολής Προστίμου κτλ.
Ποια μεγαλύτερη απόδειξη από αυτή ότι ο νόμος δεν μας αφορά! Ο ίδιος ο Υπουργός ζητά να του αναφέρουν στοιχεία πολιτών αλλά και επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Δεν θεωρεί πως η παράβαση μπορεί να αφορά οτιδήποτε άλλο πέραν του γνωστού το οποίο το…..ουρλιάζουμε: καταστήματα ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ.
Αυτά πρέπει να γίνουν κατανοητά από τον Υπάλληλο που θα σε ελέγξει!. Του λέμε ξεκάθαρα ότι δεν εμπίπτουμε στον νόμο! Δεν έχει απολύτως κανένα δικαίωμα να μας γράψει!.
Αλλά, για να μας γράψει, πρέπει πρώτα, να έρθει στο κατάστημά μας. Ας το δούμε λίγο και αυτό. Μπορεί να έρθει??? Μπορεί ο Δημοτικός Αστυνομικός – Υπάλληλος να εισέλθει εντός καταστήματος ΜΗ Υγειονομικού ενδιαφέροντος και να επιβάλει κυρώσεις??? Εδώ τώρα είναι και το καλύτερο. ΟΧΙ. Κατηγορηματικά ΟΧΙ, δεν μπορεί να πραγματοποιήσει έλεγχο σε καταστήματα σαν τα δικά μας. Και εξηγούμαι.
N. 3731/08 (ΦΕΚ 263 Α/23-12-2008) : Αναδιοργάνωση της δημοτικής αστυνομίας και ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών.
Στο άρθρο 1 παράγραφο 13 και 15 θα δείτε ότι λέει, πως η δημοτική αστυνομία έχει αρμοδιότητα μόνο για καταστήματα που την άδεια λειτουργίας εκδίδει ο Δήμος. Συγκεκριμένα όπως θα δείτε : Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων που αφορούν στη λειτουργία καταστημάτων, επιχειρήσεων, θεάτρων, κινηματογράφων, ψυχαγωγικών και λοιπών δραστηριοτήτων (δεν είμαστε εμείς, αφορά λούνα παρκ κλπ) , για τις οποίες αρμόδιος για τη χορήγηση, ανάκληση και αφαίρεση αδειών ίδρυσης, εγκατάστασης, λειτουργίας και ασκήσεως τους είναι ο οικείος Δήμος ή Κοινότητα και πιο κάτω λέει:
Εκτελεί τις διοικητικές κυρώσεις** που αφορούν τη λειτουργία καταστημάτων και επιχειρήσεων, των οποίων την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας χορηγούν οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές.
Όσο και αν έψαξα δεν κατάφερα να βρώ κάποιον άλλο νόμο, διάταξη κλπ, που να δίνει παραπάνω αρμοδιότητες και να αναιρεί τα παραπάνω. Ισχύουν κανονικά.
**Εκτελεί τις διοικητικές κυρώσεις θα πει επιβάλει πρόστιμα όπως αντιλαμβάνεστε.
Όσον αφορά, τώρα, τον Σ.Ε.Υ.Υ.Π (Σώμα Επιθεωρητών Υγείας) δεν κατάφερα να βρώ πολλά. Στον νόμο Ν.2920 Φ.Ε.Κ Α’ 131/27-06-2001 στο Άρθρο 2 – Πεδίο Εφαρμογής Σώματος, εμείς ΔΕΝ εμπίπτουμε πουθενά!
Από τα παραπάνω προκύπτει, πως ο Δημοτικός Αστυνομικός που θα σας επιβάλει πρόστιμο, εκείνη την στιγμή, διαπράττει αδίκημα και μάλιστα σοβαρό και δεν θα ήθελα να το αναφέρω. Το κακό είναι πως τα παιδιά αυτά, που αποτελούν αυτές τις υπηρεσίες, ναι μεν είναι κατά κύριο λόγο μορφωμένοι και με περγαμηνές σπουδών, πλην όμως το επάγγελμα, αυτό τους διάλεξε και δεν το διάλεξαν, με αποτέλεσμα να μην είναι ενημερωμένοι και να ακούν (και να πράττουν) ότι τους πούνε οι Προϊστάμενοί τους, οι οποίοι με την σειρά τους είναι κατά κύριο λόγο εκλεγμένοι Δημοτικοί σύμβουλοι, δηλαδή παντελώς άσχετοι με νομικά – νόμους –ερμηνείες κλπ. Από προσωπική εμπειρία, με όποιον άνθρωπο και αν έχω μιλήσει σήμερα για τον νόμο του τσιγάρου, όλοι μου λένε το εξής: Μα απαγορεύεται παντού! Το ποιος όμως είναι ο νόμος και τι ακριβώς λέει δεν το γνωρίζει κανείς, ούτε καν οι αρχές της πόλης μου, που όταν πήγα και τους τα έδειξα, πέσαν κυριολεκτικά από τα σύννεφα.
Μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε:
Ο νόμος λέει (Ν.3868/2010 άρθρο 17 παράγραφος 11 υποσημείωση 3) ότι η παράβαση που κάνεις εσύ σαν ιδιοκτήτης του πρακτορείου ( εννοείται πως εσύ δεν καπνίζεις!) είναι ότι ανέχεσαι την παραβίαση των διατάξεων του Αρ.3 κλπ κλπ. Δηλαδή πρακτικά επέτρεψες σε πελάτη να καπνίσει. Άρα για να σε γράψει ως υπεύθυνο (και όχι ως καπνιστή!) πρέπει ΠΡΩΤΑ να γράψει πελάτη (θα το κάνει???) Αλλιώς γιατί να σε γράψει??? Γιατί έχεις τασάκια? Που το λέει ο Νόμος? Να σας το δείξει. Δεν το λέει πουθενά! Λέει μόνο ότι αποτελεί επιβαρυντική περίπτωση για παραπάνω πρόστιμο (η ύπαρξη στον χώρο τασακίων ή η μη τοποθέτηση των σημάτων).
- Έχεις 10 (εργάσιμες) μέρες να υποβάλεις ένσταση. Όλα τα παραπάνω αποτελούν δυνατά επιχειρήματα για ένσταση, σωστά αιτιολογημένη. Επίσης αν πληρωθεί σε 15 εργάσιμες (Άρθρο 3 παραγρ.4 Κ.Υ.Α 104720 του 2010) τότε συνεπάγεται μείωση του ποσού του προστίμου σε ποσοστό 50%. Βέβαια το ποιο σωστό όλων είναι να ΖΗΤΑΣ ΑΚΥΡΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΝΟΜΗ την βεβαίωση παράβασης.
Φανταστείτε, με όλα αυτά και σε συνεργασία με τα σωματεία αλλά και τη σύμφωνη γνώμη της εταιρίας τι θα μπορούσαμε να καταφέρουμε… Ο νόμος αφήνει πολλά παραθυράκια για να μην πω μπαλκονόπορτες.
Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πως ΟΛΑ τα παραπάνω αποτελούν προσωπικές απόψεις από έναν απλό πράκτορα και δεν αποτελούν επίσημες θέσεις ή νομική ερμηνεία δεσμευτική για οτιδήποτε.
ΑΥΤΑ. Δεν ξέρω ποια θα είναι η γνώμη σας, αν θα τα θεωρήσετε γελοία, αν είναι αξιοποιήσιμα ή αν απλά θα τα προσπεράσετε. Θεώρησα πως μπορούν να βοηθήσουν. Αν έκανα λάθος συγχωρήστε με.
Σπυριδούλα Δημήτρης
Πράκτορας Αντιπρ. Πράκτορα
Νόμος 3868/2010 στον οποίο περιλαμβάνονται οι ρυθμίσεις για το κάπνισμα.
Κοινή Yπουργική Aπόφαση 104720/2010 Υλοποιηση ν. 3868/2010 για απαγορευση καπνίσματος
Nόμος 3731/08 (ΦΕΚ 263 Α/23-12-2008) : Αναδιοργάνωση της δημοτικής αστυνομίας
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ
Αρ.Πρωτ.Γ.Π.120995/30-09-2010
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ & ΚΟΙΝ. ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔHM. YΓIEINHΣ
Τμήματα: Β - Γ
Ταχ. Δ/νση : Αριστοτέλους 17
Ταχ. Κώδικας: 10187 Αθήνα
FAX: 210 5233563
Τηλέφωνο: 210 5236948
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΘΕΜΑ: Διευκρινήσεις για την εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου απαγόρευσης της διαφήμισης προϊόντων καπνού και του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους.
Για την απρόσκοπτη εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για την απαγόρευση της διαφήμισης προϊόντων καπνού και του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους επισημαίνονται τα εξής:
1. Στην έννοια των «δημόσιων χώρων» στους οποίους έχει εφαρμογή ο Ν. 3868/2010 εμπίπτουν και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και λοιπών εμπορικών χρήσεων στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, για τα οποία προβλέπει ο Νόμος 3342/ 2005 (ΦΕΚ Α 131).
2. Ως «κέντρα διασκέδασης άνω των 300 τ.μ., με ζωντανή μουσική», για τα οποία προβλέφθηκε μεταβατικό διάστημα προσαρμογής νοούνται όσα έχουν συνολικό εμβαδόν άνω των 300 τ.μ.
3. Η διαφήμιση προϊόντων καπνού επιτρέπεται αποκλειστικά στους εσωτερικούς χώρους των σημείων πώλησης προϊόντων καπνού, ανεξάρτητα εάν αποτελούν ταυτόχρονα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
4. Στην έννοια των χώρων όπου το κάπνισμα απαγορεύεται, εμπίπτουν ενδεικτικά:
- Το αίθριο των κτιρίων και των καταστημάτων, εφόσον είναι κλεισμένο με συρόμενη ή αποσπώμενη οροφή. Ως «αίθριο» λογίζεται «το μη στεγασμένο τμήμα του οικοπέδου ή του κτιρίου που περιβάλλεται από όλες τις πλευρές του από το κτίριο ή τα κτίρια του οικοπέδου» (ΓΟΚ Ν. 1577/ 1985 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 2831/ 2000 και ισχύει).
- Όλες οι στοές ισόγειες, υπόγειες, υπέργειες.
- Οι εξωτερικοί χώροι των κτιρίων και των καταστημάτων εφόσον έχουν σκέπαστρο και ταυτόχρονα είναι κλεισμένοι περιμετρικά με οποιοδήποτε τρόπο (τζαμαρία, μουσαμά, νάϊλον, διαχωριστικά).
- Όλοι οι χώροι των Νοσηλευτικών και Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στους οποίους περιλαμβάνονται οι ακάλυπτοι χώροι, οι ταράτσες, τα αίθρια, οι εξώστες καθώς και λοιποί υπαίθριοι και ημιυπαίθριοι χώροι, κ.λ.π.). Το κάπνισμα επιτρέπεται στους υπαίθριους χώρους του νοσοκομείου μόνο για τους ψυχιατρικούς ασθενείς.
5. Στην έννοια των χώρων όπου το κάπνισμα επιτρέπεται εμπίπτουν ενδεικτικά:
- Οι εξωτερικοί χώροι των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και όλων των δημόσιων και ιδιωτικών χώρων, που είναι ανοιχτοί περιμετρικά από δύο τουλάχιστον πλευρές.
- Οι εξωτερικοί χώροι των καταστημάτων και των κτιρίων που έχουν ομπρέλες ή σκίαστρα – τέντες.
- Τα μπαλκόνια και οι ταράτσες των κτιρίων
- Οι χώροι οι οποίοι είναι περιμετρικά κλειστοί, αλλά δεν διαθέτουν οροφή, όπως θερινοί κινηματογράφοι, ανοιχτά θέατρα, ανοιχτά γήπεδα και αθλητικές εγκαταστάσεις, καθώς και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που δεν διαθέτουν οροφή.
- Το αίθριο των κτιρίων και καταστημάτων, που είναι ανοικτό (χωρίς στέγαστρο οποιασδήποτε μορφής).
6. Ως «υποτροπή» νοείται η επανάληψη της παράβασης σε μεταγενέστερο χρόνο, που βεβαιώνεται με νεότερο έλεγχο. Θεωρείται «υποτροπή» η παράβαση του ίδιου ή άλλου κανόνα του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
7. Τα ελεγκτικά όργανα που δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα του Προϊσταμένου της κατά τόπον Υγειονομικής Υπηρεσίας (δημοτικοί αστυνομικοί, λιμενικοί αστυνομικοί) υποχρεούνται να κοινοποιούν τις μηνιαίες εκθέσεις τους με τα αναλυτικά στοιχεία των αποτελεσμάτων ελέγχου (παρ. 4β, Αρ. 1 Κ.Υ.Α.) και στους Προϊσταμένους των κατά τόπους αρμοδίων Υγειονομικών Υπηρεσιών και στο Υπουργείο Οικονομικών και στην αρμόδια υπηρεσία αδειοδότησης των κ.υ.ε., προκειμένου να τους διευκολύνουν στη συγκέντρωση στοιχείων και τη σύνταξη εξαμηνιαίων αναφορών προς την αρμόδια Υπηρεσία του Υ.Υ.Κ.Α., όπως προβλέπεται στην υπ. αρ. 104720 Κ.Υ.Α. (άρθ. 1, παρ. 4β).
8. Το «Βιβλίο Αναφοράς για την εφαρμογή του αρθ. 17 του Ν. 3868/2010» πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις που περιγράφονται στο άρθρο 3, παρ. 2 της υπ. αριθμ. 104720 Κ.Υ.Α. Ειδικότερα η τήρησή του απαιτείται σε όλα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (κ.υ.ε.) και στις αμιγείς επιχειρήσεις υπηρεσιών διαδικτύου.
Η αρίθμηση του Βιβλίου Αναφοράς γίνεται ανά σελίδα από τον υπεύθυνο του καταστήματος και η θεώρησή του γίνεται από την αδειοδοτούσα αρχή, χωρίς αίτηση του ενδιαφερομένου στην πρώτη και στην τελευταία σελίδα αυτού, όπου θα αναγράφονται η επωνυμία και το είδος της επιχείρησης, το ΑΦΜ, η ΔOΥ, η Ταχ. Δ/νση και ο αριθμός άδειας λειτουργίας.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος στην αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή κατά τη θεώρηση του Βιβλίου Αναφοράς, είναι:
- φωτοαντίγραφο της άδειας του καταστήματος και μία μηδενική ταμειακή απόδειξη με το Α.Φ.Μ. της επιχείρησης του ενδιαφερομένου.
Η μη τήρηση Βιβλίου Αναφοράς αποτελεί παράβαση και βεβαιώνεται ως παράβαση («μη συνεργασία του υπευθύνου με τα αρμόδια όργανα κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου») συνεπάγεται δε, πρόστιμο όπως ορίζεται στην περ. 5 του Παραρτήματος Α΄ της Κ.Υ.Α. Σε περίπτωση απώλειας του Βιβλίου Αναφοράς πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία «δήλωσης» της απώλειας του Βιβλίου στην αδειοδοτούσα αρχή με Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599.
Η μη δήλωση της απώλειας του Βιβλίου Αναφοράς στην αδειοδοτούσα αρχή αποτελεί παράβαση και βεβαιώνεται ως παράβαση, («μη συνεργασία του υπευθύνου με τα αρμόδια όργανα κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου»), συνεπάγεται δε, πρόστιμο όπως ορίζεται στην περ. 5 του Παραρτήματος Α΄ της Κ.Υ.Α.
9. Τα ελεγκτικά όργανα κατά την επίδοση της Πράξης Επιβολής Προστίμου ενημερώνουν τους παραβάτες ότι εντός προθεσμίας δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την επίδοση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο ελεγχόμενος δύναται να διατυπώσει γραπτώς τις αντιρρήσεις του στον Υπηρεσιακό Προϊστάμενο στον οποίο ανήκει το ελεγκτικό όργανο το οποίο διαπίστωσε την παράβαση.
Σε περίπτωση που παρέλθει άπρακτη αυτή η προθεσμία, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Σε περίπτωση που ο παραβάτης προβάλλει γραπτώς επαρκείς αντιρρήσεις, κατά την έγγραφη αιτιολογημένη κρίση του Υπηρεσιακού Προϊσταμένου του αρμόδιου ελεγκτικού οργάνου, το πρόστιμο μειώνεται ή διαγράφεται.
10. Μετά την έγγραφη και αιτιολογημένη μείωση ή διαγραφή του προστίμου από τον προαναφερόμενο Υπηρεσιακό Προϊστάμενο, τα ελεγκτικά όργανα οφείλουν να ενημερώσουν σχετικά το Βιβλίο Αναφοράς της επιχείρησης.
11. Η καταγραφή πειθαρχικών κυρώσεων στον προσωπικό υπηρεσιακό φάκελο του παραβάτη υπαλλήλου (παρ. 5 άρθρο 2 Κ.Υ.Α.) γίνεται από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο στο οποίο οι ελεγκτικές αρχές υποβάλλουν επιτόπου σχετικό πόρισμα του διενεργηθέντος ελέγχου.
12. Ειδικότερα την ευθύνη για την εφαρμογή του σχετικού νομοθετικού πλαισίου και τον έλεγχο στους χώρους ευθύνης τόσο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας όσο και του Υπουργείου Δικαιοσύνης (π.χ. στρατιωτικές μονάδες, φυλακές, δικαστήρια κλπ.) φέρουν οι αρμόδιοι Υπηρεσιακοί φορείς που ορίζονται από τα ανωτέρω Υπουργεία.
13. Οι επόπτες δημόσιας υγείας που υπηρετούν σε Δήμους ασκούν και τον έλεγχο της εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου απαγόρευσης του καπνίσματος (Ν. 3868/2010,Κ.Υ.Α 104720/ 2010).
14. Τα εντεταλμένα αρμόδια ελεγκτικά όργανα φέρουν και επιδεικνύουν κατά τη διάρκεια των ελέγχων την ταυτότητα της υπηρεσίας τους. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει σχετική ταυτότητα και μέχρι την έκδοσή της, η αρμόδια Υπηρεσία χορηγεί βεβαίωση στα ελεγκτικά όργανα προκειμένου να διεξαχθούν οι έλεγχοι σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία του Άρθρου 2 της σχετικής Κ.Υ.Α.
15. Αρμόδιο κέντρο ενημέρωσης, επικοινωνίας και αναφοράς του κοινού είναι η τηλ.γραμμή 1142.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜ. ΥΓΕΙΑΣ
Α. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
.......................................................................................
Την παραπάνω μελέτη έκανε η συνάδελφος Σπυριδούλα Γιαννέλλου σε συνεργασία με το σύζυγό της Δημήτρη Κορδή. Καλό θα ήταν η Ομοσπονδία, στην οποία θα την στείλουμε, σε συνεργασία με την Νομική μας υπηρεσία να εξετάσουν τα συμπεράσματα της έρευνας και να μας καταθέσουν την άποψή τους.
Αυτό που θα θέλαμε να προσθέσουμε είναι πως προσπάθειες σαν και αυτήν τιμούν το κλάδο και μας δίνουν το δικαίωμα να ελπίζουμε πως ενωμένοι μπορούμε να κερδίσουμε πολλά. Αρκεί ο καθένας να βάλει το λιθαράκι του.
Ασκητόπουλος Γιάννης
27 γραψτε το σχολιο σας:
ΤΙ ΚΑΘΕΣΤΕ ΜΩΡΕ ΚΑΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΤΕ, ΑΝΤΙ ΝΑ ΜΑΧΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΟΛΙΚΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΠΑΝΤΟΥ, ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΡΥΠΕΣ ΣΤΟΥς ΝΟΜΟΥΣ!!! ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΜΑΓΚΕΣ!!! ΑΣΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΚΟΥΡΕΥΟΝΤΕ!!! Α ΡΕ ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ, ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ!!!
πολλα μπραβο στους συναδλφους για την ερευνα τους.
μπορει οταν ξεκινησε το μετρο,οντως να επαιξε σημαντικο ρολο στη μειωση του τζιρου μας,καθως οι παρανομοι ανταγωνιστες μας δε το εφαρμοσαν ποτε.
σημερα μπορει να μη σημαινει και τιποτα.σημερα ομως μετραει και η παραμικρη λεπτομερεια.καλο ειναι λοιπον να μη δεχομαστε τα παντα με το κεφαλι σκυμενο,αλλα να διεκδικουμε οτι μας ανηκει και να προσπαθουμε να αλλαξουμε οτι μας αδικει.
μπορει λοιπον η οικονομικη κριση να υπερκαλυπτει τα παντα,μπορει ομως να γινουν και ορισμενα πραγματα τα οποια θα συγκρατησουν την κατακορυφη πτωση και θα αυξησουν αντιστοιχα τον χρονο παραμονης των πελατων μας.
γνωμη μου ειναι πως οι νομοι πρεπει να εφαρμοζονται ισοτιμα για ολους.δεν ειναι δυνατον σε επιχειρησεις κοινου ενδιαφεροντος να ισχυουν δυο μετρα και δυο σταυθμα.
ας εφαρμοστει λοιπον για ολους και να γινει βιωμα σε ολους τους πολιτες.
αλλωστε για την υγεια μας προκειται.
απο την αλλη ομως αν υπαρχει εστω και ενα παραθυρακι,θα ηθελα να εξαντληθουν ολες οι πιθανοτητες.
δυστηχως η οικονομικη συγκυρια δεν επιτρεπει πολυτελειες.
Καταπληκτική μελέτη για ένα θέμα που αφορά άμεσα τους ΤΖΙΡΟΥΣ των πρακτορείων μας.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!
το αν ειναι σωστη η λαθος η ερευνα καλο θα ηταν να το κρινει η νομικη υπηρεσια της ποππππ , αξιζει πιστευω τον κοπο σε περιπτωση που υπαρχει ενα μικρο παραθυρο να το εκμεταλευτουμε , δεν γινεται να εχουμε μαγαζια παρανομα οπως ειναι τα φρουτακια να παρεχουν και το καπνισμα . εμεις με τον σταυρο στα χερια τοσα χρονια και αλλοι να εκμεταλευονται τα πραθυρα τις πορτες και τις αδυναμιες εφαρμογης του νομου .
ευχσαριστουμε τους συναδελφους για την ενημερωση και την εργασια πανω σε θεματα που μας αφορουν
Καλησπέρα.
Εγώ τυγχάνει να είμαι κατά του καπνίσματος,αλλά με τις παρούσες συνθήκες ομολογώ ότι καλύτερα να υπάρχει καπνός και τσιγάρα στο μαγαζί παρά να είναι άδειο.... δυστυχώς δεν έχουμε πολλά περιθώρια επιλογής.
Συγχαρητήρια στους συναδέλφους για την συγκροτημένη μελέτη και την επιχειρηματολογία τους,είναι πολύ ευχάριστο να βλέπουμε ότι υπάρχουν ανάμεσα μας όλο και περισσότεροι οι οποίοι ασχολούνται με τα προβλήματά μας και δεν τα περιμένουν όλα έτοιμα από τους άλλους,η προσπάθεια μετράει πάντα.
Να ευχαριστήσω και απο εδώ τους συναδέλφους για την έρευνα - μελέτη πάνω στο θέμα της απαγόρευσης του καπνίσματος.
Προσωπικά δεν καπνίζω και δεν θα ήθελα να ξαναδώ το μαγαζί μου να γεμίζει καπνούς.
Το να ανταγωνιζόμαστε όμως τους παρανόμους και με αυτό το μειονέκτημα το θεωρώ άδικο.
Θα ήθελα λοιπόν από την ΠΟΕΠΠΠ και τους δικηγόρους μας να διεκδικήσουν την ισονομία.
Ή να εφαρμοστεί ο νόμος παντού ή να εκμεταλλευτούμε το όποιο παραθυράκι του.
πολλά μπραβο στην σπυριδούλα και το Δημήτρη όχι μόνο για την έρευνα αλλά κυρίως για την διάθεσή τους να μοιραστούν μαζί μας το αποτέλεσμά της
και ο οργανισμος θα επρεπε να το δει το ζητημα.
θα επρεπε να προβλεψει τις επιπτωσεις απο πριν.
δεν ειναι καθολου τυχαιο οτι οι καζιναρχες φροντισαν εξ αρχης να παρεμβουν και να εξαιρεθουν απο το μετρο, στην προσπαθεια τους να διαφυλαξουν τους τζιρους τους.
εμεις με το σταυρο στο χερι , υπομενουμε στωικα τη συρρικνωση του εισοδηματος μας.
Υ.Γ. Δεν καπνιζω, ομως το μετρο με εχει πληξει αφανταστα.
Καπνιζετε δεν καπνιζετε ολοι μια μερα θα πεθανουμε.
Παει και αυτο το σαιτ.Στην αρχη δεν προλαβαινες να διαβαζεις,και τωρα νεκρα.Μνηματα...
Κοινη μοιρα με τα πρακτορεια ολα τα σαιτ,οι τηλεορασεις και τα ραδιοφωνα.
Τα λεμε τον Σεπτεμβρη.
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
ετσι λες εσυ !!! :D
Για το θέμα του καπνίσματος δεν ξέρω κατά πόσο έχουν βάση όλα τα παραπάνω αλλά εκτος από την Δημοτική αστυνομία υπάρχουν και οι επιθεωρητές υγείας.
κύριε Τσίντζα δεν τους στέλνει σε μας ο κ. Λοβέρδος. Για μετά τις 9μμ τους προορίζει που είμαστε κλειστά. εκτός κι αν κάποιος κάθεται να κονομήσει από τα σκυλάκια και τον κυνηγό!!!!
http://www.healthview.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1/%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF/%CF%81%CF%8D%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%AC%CF%80%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1
εσας πια ειναι η γνωμη σας για το ωραριο ; συγνωμη που αλλαζω κουβεντα αλλα ηθελα να ξερω
9μμ ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ
Ανώνυμος είπε...
εσας πια ειναι η γνωμη σας για το ωραριο ; συγνωμη που αλλαζω κουβεντα αλλα ηθελα να ξερω
Θεωρω πως ειναι ανεφικτο να ζηταμε ωραρια μεσα απο τις σημερινες οικονομικες συνθηκες και την διαφορετικοτητα που εχουμε σαν πρακτορεια μεταξυ μας.Δεν υπαρχει χρυση τομη δεν υπαρχουν σημεια επαφης και δεν ειναι κοινο προβλημα για ολους.Εδω δεν ειμαστε σε θεση να αντιμετωπισουμε τα κοινα μας προβληματα ,θα δημιουργησουμε και επι πλεον ζητηματα οταν μονο να μας διχασουν θα εχουν σαν καταληξη;
Θα ήθελα πρώτα να ευχαριστήσω τους διαχειριστές αλλά και τον Γιάννη για την τιμή που μας κάνανε να φιλοξενήσουν στον χώρο αυτό τις σκέψεις μας. Θα ήθελα ακόμη να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους για τα καλά τους λόγια. Αντιλαμβάνομαι ότι το θέμα του τσιγάρου δεν το βλέπουν όλοι το ίδιο, κάτι που είναι σεβαστό και κατανοητό. Αν μου έλεγε κάποιος πως από το τσιγάρο θα έχω πτώση 20% στον τζίρο μου, μέχρι ο Έλληνας να "μάθει" στην νέα κατάσταση, θα έλεγα εντάξει. Αλλά μιλάμε για μια άλλη πραγματικότητα. Τουλάχιστον στην δική μου περιοχή. Μιλάμε για 90% πτώση στον τζίρο τις μέρες που το απαγόρευσα, οπουδήποτε αλλού να καπνίζουν κανονικά, στις καφετέριες , στα καφενεία, στα άλλα πρακτορεία, στις δημόσιες υπηρεσίες, παντού! Η υποκρισία είναι ότι σε εκατοντάδες (τριψήφιο νουμερο) καταγγελίες που δέχθηκα (στο 1242 πρέπει να με ξέρουν με το μικρό μου!! :)) ) ΟΛΕΣ έγιναν από συναδέλφους και ΟΧΙ από πελάτες.... Ετσι έχεις να αντιμετωπίσεις τις αρχές, που πρέπει κάτι να κάνουν, αλλά και την επιβίωσή σου.... Να σημειώσω πως το τσιγάρο θεωρώ πως είναι καταστροφή για την υγεία την δική μας αλλά και των γύρων μας.
Την καλημέρα μου.
Χρήστος Τσίντζας είπε...
Για το θέμα του καπνίσματος δεν ξέρω κατά πόσο έχουν βάση όλα τα παραπάνω αλλά εκτος από την Δημοτική αστυνομία υπάρχουν και οι επιθεωρητές υγείας.
5 Ιουνίου 2011 12:06 μ.μ.
Χρήστο, δεν είμαι δικηγόρος, πλην όμως κατέχω νομικά θέματα. Βάση έχουν, αλλά και γω με την μεριά μου έχω απορία να δω αν η βάση αυτή είναι αξιοποιήσιμη. Για τους επιθεωρητές, ( Σ.Ε.Υ.Υ.Π ) στους κανόνες λοιτουργίας τους έχουν και αυτοί δεσμεύσεις. Δεν "νομιμοποιούνται" να ελέγξουν καταστήματα ΜΗ υγειον. ενδιαφ. με ελάχιστες εξαιρέσεις, στις οποίες εμείς δεν είμαστε μέσα! Τουλάχιστον δεν κατάφερα να βρω κάτι διαφορετικό. Αλλά ακόμα και αν όλοι νομιμοποιούνταν, αν ακόμα το άρθρο που απαγορευει το κάπνισμα είχε μέσα ξεκάθαρα το "ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ στα παρακτορεία", ΔΕΝ υπάρχει άρθρο που να προβλέπει ποινές για καταστήματα ΜΗ υγειον. ενδιαφ. Άρα πάλι δεν μπορούν να επιβάλλουν κυρώσεις....Το θέμα (για μένα) είναι απλό. Ο νομοθέτης, την ώρα που έγραφε, στο μυαλό του είχε καφετέριες και συναφή καταστήματα. Συγγνώμη αν κούρασα.
Δημήτρης.Αντ. Πράκτορα.
Για το θέμα του ωραρίου θα συμφωνήσω με τον Λάκη πιο πάνω. Πιστεύω πως έχει μεγάλη σημασία η "διαφορετικοτητα που εχουμε σαν πρακτορεια". Προσωπικά θα κλείσω ανάλογα την κίνηση των πελατών που πολλές φορές είναι αψυχολόγητη. Χθές έκλεισα 23,30 καθώς είχα μια παρέα νεαρών φοιτητών που σε κάθε κυνοδρομία κατέθεταν από 36 € ο ένας! Προχθές μετά τις 21,10 δεν πάτησε άνθρωπος! 21,40 ήμουν σπίτι.....
το θεμα ειναι να αναπληρωσουμε τις απωλειες ,που εχει δημιουργησει η κριση ,η εξαρση του παρανομου και ο αντικαπνιστικος νομος.
αυτο μπορει να γινει με τρεις τροπους,συνδιαστικα.
ποινικοποιηση και εξαλειψη στο βαθμο που ειναι δυνατον του παρανομου,αναμορφωση των παιχνιδιων και δε μιλω μονο για το στοιχημα αλλα και για τα αριθμολαχεια και φυσικα σε καθε προταση αυξησης του ωραριου αντιστοιχη και δικαιη αυξηση προμηθειας.
τα μονα σιγουρα ειναι τα εξοδα πλεον για τα εσοδα γινεται αγωνας καθημερινος.
αφου προηγηθει μελετη και συνδιαστει με αντιστοιχη αναβαθμιση η αυξηση του ωραριου στο κινο μπορει να τονοσει το ενδιαφερον.
μιλω βεβαια παντα για τις μεσημεριανες ωρες που ειναι η διακοπη ,αντε και μια ωρα παραπανω το πρωι.
οσον αφορα το στοιχημα το μονο που εχω να πω ειναι οτι στις αρχες του και πριν τουλαχιστον την εξαρση της εγληματικοτητας ολοι καθοντουσαν μεχρι αργα.γιατι;
γιατι ειχε δουλεια και ο κοσμος ηθελε να ρεφαρει με τους βραδυνους αγωνες.ολα τα καταστηματα ειχαν κοσμο και κανενας πρακτορας δεν διαμαρτυροταν για το ωραριο.
αρα το ζητουμενο ειναι η δουλεια και η αυξηση των πσοσοστων μας.
απο εκει και περα το ωραριο το κανονιζει η αγορα.
δε μπορεις να πεις ωρες λειτουργιας καταστηματων ,αυτο σημαινει τεταρτη και σαββατο μετα το μεσημερι κλειστα και την κυριακη παλι κλειστα ολη την μερα....
δε μπορεις να πεις μεχρι τις 21.οο ολα ,γιατι υπαρχουν τα μουντιαλ, τα ευρωπαικα,το ch.l, κτλ.
το μονο που μπορεις να πεις ειναι ,να καλυψω τα εξοδα που δημιουργουν οι παραπανω ωρες.να εξασφαλισω ωρες για την οικογενεια μου με την προσληψη καποιου υπαλληλου ,που φυσικα να μπορω να πληρωνω.
κατα πασα πιθανοτητα συναδελφοι οι παραπανω ωρες δεν θα εχουν ανταποκριση γιατι ο κοσμος ειναι μαζεμενος και φοβισμενος.
πιστευω οτι θα δουλευουμε τις ιδιες ωρες με τωρα ΑΛΛΑ θα αμοιβομαστε καλυτερα πραγμα το οποιο αξιζουμε.
για οτιδηποτε παραπανω προκυψει σε εξαιρετικες περιπτωσεις διοργανωσεων θα καλυπτομαστε ως προς τα εξοδα τουλαχιστον.
ειναι συνθετο ζητημα και πρεπει να ληφθουν υποψιν ολοι οι παραμετροι.
γνωμη μου ειναι ,αφηστε τους να λενε οτι ωρα θελουν,εμεις θα δουλευουμε τις ιδιες και θα περνουμε περισσοτερα.
ξεχασα φυσικα το βασικοτερο....
αν συμφωνησει η οπαπ στα ποσοστα που ζηταμε....:)
9 είναι η κόκκινη γραμμή που έγραψε και ο Γιάννης παραπάνω.
Τότε η απαγόρευση του τσιγάρου δεν ισχύει ούτε για κομμωτήρια, και γενικά εμπορικά καταστήματα?
Χρήστος Τσίντζας είπε...
9 είναι η κόκκινη γραμμή που έγραψε και ο Γιάννης παραπάνω.
Τότε η απαγόρευση του τσιγάρου δεν ισχύει ούτε για κομμωτήρια, και γενικά εμπορικά καταστήματα?
Φυσικα Χρήστο. Είναι ακριβώς η ίδια λογική.
Συγγνώμη αλλά για τα κομμωτήρια κρατάω επιφύλαξη. Πιθανότατα η άδεια λειτουργίας εκδίδεται απο την Νομαρχία και χρειάζεται και έγκριση απο το Υγειονομικό και σε αυτή την περίπτωση εμπίπτει στον νόμο κανονικά. Τα εμπορικά όμως οχι.
τα κομμωτηρια,ειναι υγειονομικου ενδιαφεροντος.
το ξερω απο πρωτο χερι.
η γυναικα ειναι κομμωτρια...
ΝΕΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ....
ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ....
Καλημερα σε ολους.
σημερα το μεσημερι στις 15.00 θα παιχτει σε επαναληψη η εκπομπη της παρασκευης.
μια εκπομπη που ειχε να προσφερει παρα πολλα οσον αφορα την ενημερωση μας για ολα τα τρεχοντα ζητηματα.
ειπαμε για το 35% του ΟΤΕ.
ειπαμε για τις προτασεις που κατατεθηκαν απο πλευρας ΟΠΑΠ στην επιτροπη παιχνιδιων.
ειπαμε για τις μεταβιβασεις και τι ισχυει για τις εγγυησεις που ζητανε.
ωραριο,κλιμακωτη,ασφαλιση εισπραξεων,καρτες.
καλεσμενοι ηταν ο θεολογος λεοντιδης τηλεφωνικα και ο νικος πασαπορτης ζωντανα στο στουντιο.
σημερα το βραδυ στις 22.30 μη χασετε τη νεα εκπομπη.
θα μαθουμε ολες τις τελευταιες εξελιξεις για την κινηση του 15μελους οσον αφορα την νπαρακρατηση των 1000 ευρω απο το σημερινο εκκαθαριστικο.
ποια η αποφαση της ΟΠΑΠ.
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΟΥΜΕ Η ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΡΝΗΤΙΚΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ.
ΜΗ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙΡΑΞΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΡΙΧΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΠΟΕΠΠΠ.
ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΑΣ.
ΕΜΠΡΟΣ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗ ΡΕΒΑΝΣ
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ όταν σχολιάζετε ανώνυμα να είστε ευγενείς και να αποφεύγετε τα προκλητικά σχόλια.
Σχόλια τα οποία προέρχονται από χρήστες των οποίων τα στοιχεία δεν είναι ευκρινώς αναγνωρίσιμα και περιέχουν προσβλητικές εκφράσεις ή αφήνουν υπονοούμενα θα διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.
Η ουσία της παρέμβασης του καθένα πρέπει να αφορά γεγονότα ή καταστάσεις και όχι πρόσωπα.