ΑΓΩΝΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Α.Ε.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012
Κος :
Να ξεκινήσουμε με μία καταρχήν παρουσίαση από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΠΑΠ Α.Ε. και βέβαια θα ακολουθήσουν μετά, φαντάζομαι, οι πολλές ερωτήσεις. Έχουμε έτσι και αλλιώς καιρό να βρεθούμε.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Εγώ ελπίζω να σας απαντήσω όλα τα ερωτήματα με την παρουσίασή μου. Και προφανές είναι ότι θα ρωτήσετε όποιες ερωτήσεις έχετε στο μυαλό σας και αυτές που δεν θίχθηκαν από την παρουσίαση.
Ευχαριστώ πολύ που βρίσκεστε εδώ σήμερα. Η σημερινή συνάντηση μαζί σας προκαλείται από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ΟΠΑΠ Α.Ε. για το 2011, την προηγούμενη βδομάδα. Φαντάζομαι ότι διαβάσατε τα αποτελέσματα και είδατε αυτό που είδαμε και εμείς, ότι τα αποτελέσματα της εταιρείας ήταν μειωμένα σε σχέση με πέρυσι και σαφώς επηρεασμένα από την οικονομική κρίση.
Όμως η ΟΠΑΠ δείχνει μία ανθεκτικότητα και μία ισχύ στην κερδοφορία της, στη μικτή κερδοφορία της, τα ποσοστά κερδοφορίας της τα οποία την καθιστούν μία πολύ σημαντική εταιρεία στην ελληνική επικράτεια και πολύ σημαντική εταιρεία στον παγκόσμιο χάρτη των τυχερών παιχνιδιών.
Το 2011 αναλώθηκε πρώτον στο άνοιγμα σημαντικών νέων προοπτικών για την εταιρεία, όπως η εξασφάλιση αποκλειστικής άδειας από την ελληνική Κυβέρνηση για τα 35.000 παγνιομηχανήματα, VLTs, αλλά και στην επέκταση της άδειας για επιπλέον 10 χρόνια, έως το 2030, της αποκλειστικής άδειας, λοιπόν, των 11 παιχνιδιών, και με μία υποσημείωση ότι από το 2020 το Στοίχημα θα είναι όχι αποκλειστικότητα της ΟΠΑΠ στο διαδίκτυο, αλλά θα είναι ελεύθερο για την ελληνική Κυβέρνηση να δώσει και άλλες άδειες.
Και προφανές είναι, επαναλαμβάνουμε εδώ στο slide τη διατήρηση περιθωρίων κερδοφορίας, υψηλής κερδοφορίας, υψηλών περιθωρίων κερδοφορίας το 2011.
Αυτό το πετύχαμε σε συνδυασμό με καλά margins που απέδωσαν τα παιχνίδια μας αλλά και με τη μείωση του κόστους, η οποία είναι συνεχής προσπάθεια από την αρχή της ανάληψης της διοίκησης από τη σημερινή διοίκηση το 2010.
Έχουμε δώσει μία υπόσχεση, όχι υπόσχεση σαν ευχή, αλλά σαν διαδικασία καθημερινή της διοίκησης ότι θα επικεντρώσουμε την προσοχή μας στη βελτίωση του κόστους διάθεσης και παραγωγής και στην αύξηση της παραγωγικότητας της εταιρείας.
Τα οικονομική αποτελέσματα δικαιώνουν την προσπάθειά μας και αποδεικνύουν επίσης, από αυτή τη διαφάνεια, ότι με την πρόοδο του χρόνου του 2011 από το πρώτο τρίμηνο και το δεύτερο τρίμηνο, που η πτώση ήταν σημαντική, 18% στο πρώτο τρίμηνο 22% στο δεύτερο – εδώ πάλι θέλω να σημειώσω ότι το 22% επηρεάζεται από την έλλειψη μεγάλου αθλητικού γεγονότος, του Παγκοσμίου Κυπέλου που ήταν το ’10 και το ’11 έχουμε απουσία Παγκοσμίου Κυπέλου.
Το τρίτο τρίμηνο έχουμε μία πτώση 11,4%, σαφώς μικρότερη από τα πρώτα δύο τρίμηνα. Και το τέταρτο τρίμηνο περίπου 8%, χαμηλότερο από το 8%, 7,9%.
Σαφή θετική επίδραση αυτή την περίοδο έχουν παίξει και τα monitor και Go Lucky Games, τα οποία εισαγάγαμε το 2011. Και η έναρξη της εμπορικής δραστηριότητάς τους καταγράφεται από τον Απρίλιο του 2011 έως το τέλος του 2011.
Εδώ σας δίνουμε μία πιο λεπτομερή εικόνα των αποτελεσμάτων, τα έχετε δει, δεν θα σταθώ πολύ εδώ, απλώς να αναφέρω ότι το αποτέλεσμα των καθαρών κερδών των 537,5 εκατομμυρίων εδώ δεν καταγράφει το 10% την έκτακτη εισφορά, η οποία καταγράφει το αντίστοιχο αποτέλεσμα του 2010. Σε αυτά τα δύο διαφέρουν.
Για αυτό και στην ανακοίνωση του μερίσματος που προτείνει η διοίκηση για το έτος του 2011, το ποσό των 72 σεντς ανά μετοχή, το οποίο αντιστοιχεί σε απόδοση 10% με το χθεσινό κλείσιμο της μετοχής.
Λαμβάνει υπόψη του ότι τα 89 εκατομμύρια που είναι το ποσό της έκτακτης εισφοράς και αντιστοιχεί στο 10%, θα πληρωθεί κάποια στιγμή μέσα στο 2011 και για αυτό έχουμε αφήσει αυτό το ποσό στα αποθεματικά μας, για να έχουμε τη δυνατότητα να το καλύψουμε.
Από τη μερισματική απόδοση βλέπετε, ότι σαφέστατα τα τελευταία 4 χρόνια η απόδοση του μερίσματος για τους μετόχους μας, κυμαίνεται στο επίπεδο του 10% και πάνω, παρά το γεγονός ότι φέτος η απόδοση αυτή είναι περίπου 50% επί των καθαρών κερδών και σε αυτό βέβαια συντελεί η πτώση της μετοχικής τιμής της εταιρείας περίπου στα 7 ευρώ, ενώ πέρσι αυτή τη περίοδο βρισκόταν σε υπερδιπλάσια τιμή.
Πάντως, με βάση τα 72 σεντς, η απόδοση της μετοχής είναι 10%. Πιστεύουμε ότι ένας από τους λόγους που συνέτειναν στην απόφαση της κυβέρνησης να μας δώσει με βάση το νόμο 4002 και με βάση το δικαίωμα προαίρεσης που είχαμε, στη σύμβαση του 2000 και το νόμο 2843/2000, είναι το ότι η ΟΠΑΠ διαχειρίζεται τα παιχνίδια της με ευθύνη, με τρόπο περιοριστικό και το έχω επαναλάβει, ότι τα πρακτορεία μας είναι χώροι αποκλειστικής διάθεσης παιχνιδιών και κατά συνέπεια, με τον τρόπο που τα διαχειριζόμαστε, είναι και χώροι περιοριστικής διάθεσης.
Αν κάποιος θελήσει να συμμετέχει στα παιχνίδια της ΟΠΑΠ, θα πάει στο πρακτορείο. Δεν γίνεται όπως γίνεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε άλλες χώρες, όπου αγοράζεις εφημερίδα και δίπλα αγοράζεις και το τζόκερ ή το λόττο ή πηγαίνεις να πιεις καφέ και παίζεις Πάμε Στοίχημα. Το αντίστοιχο Πάμε Στοίχημα στην Ιταλία ή σε άλλες χώρες.
Για αυτό και επιμένουμε ότι ο τρόπος που διαδίδει και εκμεταλλεύεται εμπορικά τα παιχνίδια της η ΟΠΑΠ, είναι περιοριστικός.
Δεύτερο, η απόδοσή της στο κοινό καλό, στη κοινωνία, είναι ιδιαίτερα σημαντική. Αν αθροίσετε χορηγίες, δωρεές και φόρους στα τελευταία 3 χρόνια, σε αυτό το ποσό βλέπετε ότι δεν περιλαμβάνεται το μέρισμα υπέρ του ελληνικού δημοσίου, που είναι το 34% του μερίσματος που αποδίδει η ΟΠΑΠ.
Φέτος παραδείγματος χάρη, με 72 σεντς, 319 εκατομμύρια μετοχές θα είναι περίπου 223 με 224 αν δεν κάνω λάθος, εκατομμύρια. Το 1/3, τα 72 – 75 εκατομμύρια θα είναι υπέρ του ελληνικού δημοσίου.
Πέρσι ήταν διπλάσιο, γιατί αποδώσαμε μέρισμα 85% επί των καθαρών κερδών και πρόπερσι ήταν 97%. Το σύνολο των 3 ετών είναι περίπου 500 εκατομμύρια.
Αν προσθέσουμε τα 500 εκατομμύρια η απόδοση υπέρ του ελληνικού δημοσίου και υπό μορφή φόρων, μερισμάτων, είτε υπέρ του κοινωνικού συνόλου, υπό τη μορφή δωρεών και χορηγιών, ξεπερνάει το 1,5 δις, νομίζω είναι της τάξεως του 1,8 δις.
Είναι πολύ μεγάλη η συμμετοχή της ΟΠΑΠ και είναι και αυτό που χαρακτηρίζει τη φύση της εταιρείας. Και θέλω να σημειώσω εδώ, ότι οι εταιρείες του είδους της κατηγορίας αυτής, των κρατικών μονοπωλίων, οι ευρωπαϊκές λοταρίες που συμμετέχουν στις ευρωπαϊκές λοταρίες, συνεισφέρουν σε ετήσια βάση 70 δις πίσω στη κοινωνία για κοινωνικές δράσεις.
Το 2012, το έχουμε δηλώσει και στη συνέντευξη τύπου που δώσαμε για τους μετόχους και τους αναλυτές τη προηγούμενη εβδομάδα, στο 2012 θα συγκεντρωθούμε σε τρία μεγάλα θέματα.
Πήραμε την άδεια των VLTs, θα πρέπει να εφαρμόσουμε τη στρατηγική για τα VLTs. Η εγκατάστασή τους θα γίνει όπως σας έχουμε ξαναπεί σε χώρους αποκλειστικής διάθεσης και για το λόγο ότι τα VLTs είναι διαφορετικά παιχνίδια από τα 11 παιχνίδια που διαχειρίζεται σήμερα η ΟΠΑΠ, θα διατεθούν μέσω χώρων που θα διαθέτουν μόνο VLTs και όχι άλλα παιχνίδια της ΟΠΑΠ.
Άρα, θα δημιουργήσουμε νέους χώρους διάθεσης για αυτά τα παιχνίδια. Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την άδεια για τα λαχεία και το ξυστό και προφανές είναι μέσα στους 3 μεγάλους στόχους μας η ένταξή μας στην αγορά του διαδικτύου με βάση την άδεια που θέλουμε να πάρουμε. Την άδεια την έχουμε, αλλά με την έκδοση του κανονισμού για τη συμμετοχή της ΟΠΑΠ μέσω των 11 παιχνιδιών της στο διαδίκτυο.
Η εξέλιξη του επιχειρησιακού πλάνου όπως προβλέπεται αλλά θεωρούμε ότι δεν εξαρτάται απόλυτα από εμάς, εξαρτάται και από την έκδοση κανονισμών παιχνιδιών για τα VLTs και κανονισμών για το διαδίκτυο. Καταγράφεται εδώ πέρα.
Πιστεύουμε ότι εάν εφαρμοστούν ως έχουν προγραμματιστεί οι διαδικασίες και εκδοθούν οι κανονισμοί παιχνιδιών στο τρίτο τρίμηνο θα έχουμε τα πρώτα καταστήματα VLTs σε λειτουργία, όπως ανακοινώσαμε και νωρίτερα την προηγούμενη εβδομάδα.
Ο διαγωνισμός για το ΞΥΣΤΟ και τα λαχεία με βάση την προκήρυξη που έχει δώσει το ταμείο που είναι και υπεύθυνο για τη διαδικασία, προβλέπεται να τελειώσει στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ή στις αρχές του τρίτου εάν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις. Η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών προβλέπεται για τον Μάιο του 2012.
Επίσης, στο τρίτο τρίμηνο και στο τέταρτο τρίμηνο θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί κατά το δικό μας σχεδιασμό αλλά προφανές εξαρτάται και από την έκδοση του κανονισμού VLTs η διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή των παραχωρησιούχων όπως προβλέπει ο νόμος σε συμφωνία με την ΕΕΠ η οποία έχει και αυτή την ευθύνη για να συμφωνήσει με εμάς στον τρόπο που προτείνουμε να επιλεγούν οι παραχωρησιούχοι των 18.500 VLTs που προβλέπει ο νόμος να αναπτυχθούν στη δεύτερη φάση της διαδικασίας.
Στο διαδίκτυο. Έχουμε ανακοινώσει ότι βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση και τελική φάση της διαδικασίας για την επιλογή ανάμεσα σε τρεις υποψηφίους τεχνολογικούς παρόχους που πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσουν στην γρήγορη ένταξή μας με ένα ανταγωνιστικό τρόπο, στην βάση των 11 παιχνιδιών στο διαδίκτυο στην ελληνική επικράτεια.
Συμβουλευτικές υπηρεσίες για την εξέλιξη αυτής της διαδικασίας μας παρέχουν οι τράπεζες που αναγράφονται, η Rothschild και η Lazar οι οποίες είναι ξένες τράπεζες επενδυτικές με ιδιαίτερη γνώση στα θέματα διαδικτύου και η Eurobank και η ALPHA από τις ελληνικές τράπεζες. Και στόχος μας είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας έως το τρίτο τρίμηνο του 2012.
Στα κρατικά λαχεία και στο ΞΥΣΤΟ πιστεύουμε ότι έχουμε μια πολύ ανταγωνιστική κοινοπραξία δημιουργήσει με ηγέτιδα δύναμη την ΟΠΑΠ Α.Ε. Η ΟΠΑΠ Α.Ε. εδώ συμμετέχει και το λέμε αυτό γιατί θέλαμε ενόψει της αβεβαιότητας και της όχι πλήρους γνώσης της διαδικασίας, συμμετέχει με μια θυγατρική της η οποία ιδρύθηκε προς αυτό το σκοπό και η οποία λέγεται ΟΠΑΠ INVESTMENT και είναι 100% θυγατρική της ΟΠΑΠ Α.Ε.
Σε αυτή την κοινοπραξία που κατεβαίνει η ΟΠΑΠ συμμετέχουν η εταιρία LOTOMATICA, η SCIENTIFIC GAMES και η INTRALOT. Η εταιρία LOTOMATICA έχει το μεγαλύτερο ξυστό στον κόσμο, το ιταλικό ξυστό είναι 11 δισεκατομμύρια. Είναι στην κοινοπραξία αυτή γιατί είναι και κοινοπραξία η ιταλική κοινοπραξία, συμμετέχει η LOTOMATICA με περίπου αν δεν κάνω λάθος 60%.
Η SCIENTIFIC GAMES είναι ο μεγαλύτερος εκδότης και τεχνολογικός πάροχος στο ξυστό-λαχείων, instant tickets τα λένε στην Αμερική, είναι πολύ μεγάλη αγορά στην Αμερική. Σημαντική αγορά στην Ευρώπη. Και μάλιστα συμμετέχει και στην αγορά της Κίνας η οποία ιδρύθηκε, ξεκίνησε πριν 2 ή 3 χρόνια. Είναι, λοιπόν, ο μεγαλύτερος τεχνολογικός πάροχος και εκτυπωτής ξυστών λαχείων. Είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί χρειαζόμαστε αυτή την τεχνογνωσία και αυτή την συμμετοχή.
Και είναι επίσης η εταιρία INTRALOT η οποία σαν διαχειριστής αδειούχος το ’93 έως το 2003 με δύο διαδοχικές άδειες 5ετούς διάρκειας διαχειριζόταν το ξυστό λαχείο στην Ελλάδα.
Πιστεύουμε πως ο συνδυασμός αυτών των εταιριών με καθοδήγηση της ΟΠΑΠ δημιουργεί μια πολύ ισχυρή ανταγωνιστική βάση για την διεκδίκηση αυτής της άδειας και η οποία μας οδηγεί στο επόμενο σλάϊτ. Με τη συμπλήρωση των VLTs και των game in horse του διαδικτύου αλλά και όλων των υπαρχόντων παιχνιδιών της ΟΠΑΠ διαμορφώνει αυτό που πιστεύουμε εμείς και πιστεύω ότι θα το διαπιστώνετε και εσείς την πιο ισχυρή προϊοντική βάση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Δεν υπάρχουν πολλές εταιρίες στον κόσμο που να μπορούν να συνδυάσουν την προϊοντική βάση και την ισχύ αυτών των προϊόντων στην παγκόσμια αγορά.
Εδώ μπορώ να πω ότι το bingo το οποίο το έχουμε περιλάβει, το βλέπετε εδώ στο πρακτορείο της ΟΠΑΠ, αλλά θέλουμε να το προωθήσουμε στο διαδίκτυο. Είναι πάρα πολύ σημαντικό. Είναι ένα προϊόν που το έχουμε κατ’ αποκλειστικότητα και όμως μέχρι σήμερα δεν το έχουμε ενεργοποιήσει. Θα μου πείτε, σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να είναι ανταγωνιστικό στο ΚΙΝΟ και πώς αυτό μπορεί να …το ΚΙΝΟ.
Αλλά ξέρω, σε ιδιαίτερες συζητήσεις θα δείτε ότι το Bingo έχει μία ιδιαιτερότητα στο κοινό που απευθύνεται, το οποίο δεν είναι το ίδιο με το κοινό του ΚΙΝΟ.
Σε κατάληξη, οι πρόσφατες εξελίξεις για πρώτη φορά ίσως, δεν μπορώ να καταγράψω στο απώτερο παρελθόν, η ΟΠΑΠ σύναψε δάνειο το Δεκέμβριο του 2011, ύψους 290 εκατομμυρίων ευρώ μέσω της κοινοπραξίας τεσσάρων ελληνικών τραπεζών που ήταν η …Rangers και δύο συμμετεχουσών τραπεζών, έξι τράπεζες συμμετείχαν στο δάνειο αυτό.
Θέλω να σας πω ότι στο τέλος του χρόνου του 2011 είχαμε αρνητική θέση, με βάση ρευστά, διαθέσιμα και δάνειο, περίπου 60 εκατομμύρια, στο τέλος του πρώτου τριμήνου αυτό το ποσό είναι θετικό γιατί η εταιρεία δημιουργεί ρευστό και μπορώ να σας πω ότι αυτή τη στιγμή τα διαθέσιμά μας ξεπερνούν κατά πολύ το ύψος του δανείου.
Έχουμε ολοκληρώσει συμφωνία με τους πράκτορες και απομένει η οριστικοποίηση αυτής της συμφωνίας σε νομικό επίπεδο, δηλαδή να δημιουργηθούν οι κατάλληλες τροποποιήσεις στον κανονισμό και να εγκριθούν από τον αρμόδιο φορέα. Όπως προβλέπει ο νόμος 2843, ο αρμόδιος φορέας είναι οι δύο υπουργοί, ο Οικονομικών και ο Πολιτισμού. Αν τροποποιηθεί με βάση το νομοσχέδιο που κατατίθεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης θα είναι η ΕΕΠ, η Επιτροπή Εποπτείας Παιγνίων.
Αυτή η συμφωνία τροποποιεί τη συμμετοχή των πρακτόρων στον τζίρο, δηλαδή το commission, την προμήθεια των πρακτόρων σε ένα κλιμακωτό επίπεδο. Δηλαδή αντί να είναι το 8% στο Στοίχημα, ανεξαρτήτως αν είναι μονή η στήλη, αν παίζει ένα παιχνίδι ο παίκτης ή δύο ή τρία ή τέσσερα ή πέντε, εδώ τώρα μετατρέπεται σε 3% για τα μονά και το live betting, έτσι μας δίνει πολύ πιο ανταγωνιστική δυνατότητα για το live betting και βοηθά και τους πράκτορες γιατί προσφέρουν ένα προϊόν το οποίο τους ζητάνε οι παίκτες μας. Δεύτερον, 6% για τα διπλά, 9% για τρία, συνδυασμό τριών παιχνιδιών, και 12% για συνδυασμό τεσσάρων και πάνω.
Αυτό νομίζουμε ότι θα βοηθήσει πολύ σημαντικά το παιχνίδι.
Επίσης συμφωνήσαμε για μία ποσοστιαία συμμετοχή στο μικτό τζίρο και όχι πια στο τζίρο, στο μικτό τζίρο, στο μικτό κέρδος λοιπόν, στο GGY ή GGR που λένε οι ξένοι αναλυτές και τέλος πάντων καθιερώθηκε ως ο τεχνικός όρος. Θα πληρώνεται λοιπόν επί του μικτού τζίρου, επί του μικτού κέρδους.
Αυτό δίνει περιθώριο στην ΟΠΑΠ να διαφοροποιεί τις αποδόσεις των παιχνιδιών της και να τις κάνει πιο ανταγωνιστικές χωρίς αυτό να συνεπάγεται αλλαγή κανονισμών και οτιδήποτε άλλο που θα γινόταν με βάση τη σημερινή πραγματικότητα.
Μην ξεχνάτε ότι η εισαγωγή VLTs και διαδικτύου με νόμιμο τρόπο στην ελληνική αγορά θα επηρεάσει και τις αποδόσεις των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ και κατά συνέπεια θα χρειαστεί να γίνουν προσαρμογές προς αυτή την κατεύθυνση ώστε τα παιχνίδια μας να εξακολουθήσουν να είναι όσο ελκυστικά και όσο ανταγωνιστικά είναι και σήμερα.
Και τρίτο, ήταν η σύσταση και λειτουργία της Επιτροπής Εποπτείας Παιγνίων κατά τροποποίηση και συμπλήρωση της Επιτροπής που είχε ιδρυθεί με βάση άρθρο και το νόμο του 2004, από το 2004 υπήρχε αυτή η επιτροπή, δεν λειτούργησε ουσιαστικά ποτέ, ήταν πάγιο αίτημά μας να υπάρχει μια επιτροπή που να προστατεύει τη διαχείριση των τυχερών παιχνιδιών στην ελληνική επικράτεια και να καταπολεμά το παράνομο στοίχημα και να έχει την ευθύνη για αυτό.
Αυτό θεωρούμε, λοιπόν, ότι είναι πολύ σημαντικός παράγοντας, η ίδρυση της Επιτροπής Εποπτείας, και ευχόμαστε, έχει γίνει η σύσταση του Διοικητικού Συμβουλίου της, η στελέχωσή της και ο εξοπλισμός της έτσι ώστε να μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες της για αυτό το σκοπό που ιδρύθηκε.
Αυτά ήθελα να σας πω. Ανοιχτός σε ερωτήσεις. Σύντομη παρουσίαση και περιμένω να μου πείτε εσείς αυτά που θέλετε να ρωτήσετε.
Ευχαριστώ πολύ.
Κος :
Να επισημάνω ότι η παρουσίαση που έκανε ο Πρόεδρος θα την πάρετε και ευθύς σε λίγο όταν θα φεύγετε, θα τη στείλουμε όμως και με mail μήπως χρειάζεστε για το αρχείο σας. Και να ξεκινήσουμε κατευθείαν στις ερωτήσεις.
Κυρία Καλαμπόκα.
Κα ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
Ποιες είναι οι τρεις εταιρείες, οι short list;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Short list, ποιο από όλα;
Κα ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ:
Το on line.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Οι τρεις εταιρείες είναι η GTU, που ανήκει στον όμιλο GTech και είναι της Lottomatica.
Είναι η Playtech, η οποία είναι εισηγμένη. Και η Lottomatica είναι εισηγμένη στην Ιταλία. Η Playtech είναι εισηγμένη στην Αγγλία.
Και η Ιντραλότ, εισηγμένη στην ελληνική αγορά.
Αυτές έχουν προκριθεί. Είχαμε έξι εταιρείες που είχε ξεκινήσει η διαδικασία. Οι τρεις άλλες αποκλείστηκαν λόγω της διαδικασίας και λόγω του ότι δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις να μπουν στη δεύτερη φάση.
Κος :
Ο κύριος Ριζάκος.
Κος ΡΙΖΑΚΟΣ:
Πόσο ικανοποιημένη είναι η ΟΠΑΠ Α.Ε. από την εφαρμογή του 4002/11 που έχει ψηφιστεί από τον Αύγουστο; Αν δεν κάνω λάθος η ίδια η ΟΠΑΠ Α.Ε. ζήτησε αυτό το νόμο 31 Μαΐου 2010 για να οριοθετηθεί η αγορά.
Αυτός ο νόμος έχει καταντήσει το γεφύρι της Άρτας, πάει έρχεται, πάει έρχεται, άκρη δεν βρίσκεται.
Είπατε για την ΕΕΠ. Όντως είχαμε προχθές μία άλλη ανατροπή, έγιναν κάποιες κινήσεις προς την πλευρά της στελέχωσης της ΕΕΠ και της έναρξης λειτουργίας της και μετά ξαναπάρθηκαν πίσω μαζί με τους ημιυπαίθριους χώρους και περιμένουμε τώρα πότε θα ξαναπάμε μπροστά.
Εγώ διακρίνω ένα σημειωτόν και συγχωρέστε με αν πω ότι το συμπέρασμα που έχω βγάλει είναι ότι μέσα σε αυτούς τους 22 μήνες το μόνο που επιτεύχθηκε από την Κυβέρνηση στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών ήταν να πάρει τα 800, 850, 900 εκατομμύρια του ΟΠΑΠ.
Η αγορά λειτουργεί όπως λειτουργούσε, οι τράπεζες εκκαθαρίζουν συναλλαγές, όποιος θέλει παίζει στο διαδίκτυο. Το καθεστώς ανομίας, τέλος πάντων, που υπήρχε, διατηρείται ακέραιο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Εμείς έχουμε την τάση, τουλάχιστον εγώ προσωπικά, να τα βλέπουμε τα πράγματα προς το θετικό. Μπορούμε να τα δούμε και από αυτή τη σκοπιά.
Θα απαντήσω. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό ότι ο 4002 καθόρισε ένα πλαίσιο. Προφανές είναι ότι έπρεπε να καθοριστούν με μεταγενέστερες αποφάσεις συμπληρωματικές και κανονισμοί και να οριστεί ποια παιχνίδια θα παίζονται στο διαδίκτυο, διότι στόχο αυτό είχε, να ανοίξει το διαδίκτυο και να προκρίνει ποια παιχνίδια θα παίζονται. Αυτό μάλλον το άφησε σε απόφαση είτε Υπουργού, είτε σε απόφαση της ΕΕΠ.
Σωστά είπατε ότι ο νόμος που κατατέθηκε του Υπουργείου Ανάπτυξης, το νομοσχέδιο, το οποίο είναι μεγάλο δηλαδή αν το δείτε εμείς έχουμε το άρθρο 325, δηλαδή μπορεί και να σας παραπέμψω στο άρθρο 325 το οποίο απεσύρθη. Κάναμε παρέμβαση γιατί θεωρούμε ότι οι ρυθμίσεις του άρθρου 325 είναι ευνοϊκές για τη ρύθμιση αυτών των εκκρεμοτήτων που έχει αφήσει ο 4002.
Ο 4002 είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Καταρχήν αδειοδότησε τα τυχερά παιχνίδια, τα VLTs. Δεύτερον, όρισε ότι θα αδειοδοτηθεί με κάποιο τρόπο το διαδίκτυο. Όρισε ένα τρόπο απόδοσης των αδειών του διαδικτύου μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας πλειοδοτικής. Αυτό είναι δύσκολο να γίνει.
Είδατε ότι στην τροποποίηση πρότεινε να γίνει με διαφορετικό τρόπο. Να οριστούν κριτήρια και να επιλέγονται οι εταιρίες που υποβάλλουν αίτηση με βάση τα κριτήριά τους χωρίς να περνάνε από μια διαγωνιστική διαδικασία που έχει αμφίβολο το αποτέλεσμα.
Κατά συνέπεια εμείς πιστεύουμε ότι είναι σωστό να ψηφιστεί αυτό. Τα άρθρα, δεν ξέρω, με μικρές τροποποιήσεις πρέπει να επανεξεταστούν και να μην καθυστερήσει λόγω εκλογών η ψήφισή του διότι περιέχει αναγκαίες ρυθμίσεις και για την ΕΕΠ και για το διαδίκτυο και για τα VLTs.
Παραδείγματος χάρη, λέει ότι ο κανονισμός παιχνιδιών θα εγκρίνεται και θα δημοσιεύεται από την Επιτροπή Εποπτείας Παιγνίων. Μα για αυτό το λόγο ιδρύθηκε και το όριζε σαφώς έτσι ώστε να μην δημιουργούνται μπερδέματα σε σχέση με το τι ορίζει ο 2843 για τα παιχνίδια της ΟΠΑΠ. Έτσι δεν είναι; Ο 2843 λέει ότι οι κανονισμοί αποφασίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΠΑΠ και εγκρίνονται και οριστικοποιούνται με αποφάσεις, κοινές υπουργικές αποφάσεις από τους υπουργούς Οικονομικών και Πολιτισμού, από τους αρμόδιους υπουργούς.
Αυτό προφανές είναι ότι μπορεί να το αναθέσει στην Επιτροπή Εποπτείας η οποία ιδρύθηκε για αυτό το σκοπό.
Τώρα, προβλέπει και μια επιτροπή τριμελή. Δεν ρωτήσατε για αυτό, φαντάζομαι το έχετε ερμηνεύσει ή θέλετε να σας το ερμηνεύσω; Η επιτροπή η τριμελής προβλέπεται στη μεταξύ μας σύμβαση επέκτασης του μονοπωλίου των 11 παιχνιδιών κατά δέκα χρόνια από το ’20 έως το ’30 και ο λόγος που προβλέφθηκε αυτή η σύσταση της επιτροπής, της τριμελούς επιτροπής είναι να διασφαλιστεί η αυστηρή κρατική εποπτεία ανεξαρτήτως μετοχικής σύνθεσης της ΟΠΑΠ Α.Ε.
Αυτό σημαίνει ότι αυτό που ζητά το ευρωπαϊκό δικαστήριο και η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι να υπάρχει αυστηρός εποπτικός έλεγχος για τα κανονιστικά θέματα της ΟΠΑΠ και όχι για τα διαχειριστικά. Δηλαδή πως διαχειριζόμαστε τους μισούς ή τους υπαλλήλους. Τους κανονισμούς των παιχνιδιών και το πώς τα διαδίδουμε μέσω των πρακτορείων και πως τα διαδίδουμε διαφημιστικά. Μην είναι επιθετική η διαφήμισή μας.
Αυτή η ρύθμιση πιστεύουμε ότι ενισχύει τον χαρακτήρα της ΟΠΑΠ και διασφαλίζει και καλύτερο κρατικό έλεγχο. Πιθανόν να μας κάνει τη ζωή μας πιο δύσκολη αλλά από την άλλη μεριά θεωρώ ότι διασφαλίζει.
Η επιτροπή αυτή δεν είναι κάτι καινούργιο στην ελληνική πραγματικότητα, ισχύει και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και θέλω να σας θυμίσω στην Αυστρία που είναι ιδιωτικό το μονοπώλιο και δεν έχει αντίρρηση η Ευρωπαϊκή Ένωση, εποπτεύεται από μια τέτοια επιτροπή.
Κατά συνέπεια υπάρχει κάτι το οποίο ενισχύει νομίζω και την εποπτεία του κράτους και τη μονοπωλιακή διαχείριση της ΟΠΑΠ σε σχέση με οποιεσδήποτε αμφισβητήσεις που ήταν και έντονες τελευταία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Να ρωτήσω κάτι. Η επιτροπή ελέγχου δεν εκδίδει κανονισμό. Ο κανονισμός για τα VLTs πως θα βγει;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ο κανονισμός μπορεί να βγει είτε από υπουργική απόφαση είτε από την Ε.Ε.Π.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Θα βγει με τον παραδοσιακό τρόπο να το εγκρίνει το Δ.Σ. και η υπουργική απόφαση;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ο 4002 προβλέπει υπουργική απόφαση είτε από την Ε.Ε.Π., για αυτό λέμε ότι η Ε.Ε.Π. είναι πολύ πιο γρήγορη γιατί ξέρει, έχει μελετήσει και μπορεί να το διαχειριστεί καλύτερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Άρα τώρα περιμένετε να βγει από υπουργική απόφαση αφού δεν βαίνει από την Ε.Ε.Π.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Όχι, έχουμε ζητήσει και από τα κόμματα να επανεξετάσουν αυτά τα άρθρα γιατί θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Μάλιστα, άρα περιμένετε ότι παρότι αποσύρθηκε ο 325 μπορεί να επανέλθει πριν τις εκλογές.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ελπίζουμε και ζητάμε, ναι είναι παράκληση να επανέλθει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Για να τα κάνει όλα η επιτροπή και να γίνουν με τον τρόπο που θα συνεχίσουν να γίνονται.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Να γίνουν αυτά που προβλέπει και αποδέχεται η Βουλή. Προφανές είναι ότι είναι στην κρίση της Βουλής να αποφασίσει για τα θέματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Η αίσθησή τους ξέρετε ποια είναι; Για ποιο λόγο δηλαδή φοβήθηκαν το 325 και θέλανε να το αποσύρουν;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Νομίζω ότι ήταν θέμα διαβούλευσης και προετοιμασίας περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Ήθελε να υπάρχει η κατάλληλη προετοιμασία για συζήτηση, να το κατανοήσουν όλοι αυτό. Δεν ξέρουν όλοι, φαντάζομαι, οι εκπρόσωποι των κομμάτων, τις λεπτομέρειες που προβλέπει και τι θέλει να ρυθμίσει με αυτές τις ρυθμίσεις το άρθρο 325.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Κάτι πιο επιχειρηματικό. Η είσοδος του Bingo που αναφέρατε ότι θέλετε να ξεκινήσει, πότε τη βλέπετε; Μέσα στο ’12; Άμεσα;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Την είσοδο του Bingo σας είπα, ότι θα τη βλέπαμε περισσότερο συνδεδεμένη με το διαδίκτυο, γιατί είναι ένα παιχνίδι που έχει μεγάλη αποδοχή στο διαδίκτυο και θα το βλέπαμε συνδυαζόμενο μαζί με το διαδίκτυο.
Από εκεί και πέρα, δεν αποκλείεται, επειδή έχουμε και ένα δίκτυο εκτεταμένο 5.000 καταστημάτων περίπου, να μπορεί να παίζεται και από τα πρακτορεία προφανώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Αλλά μετά, όταν γίνει και για το διαδίκτυο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ναι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Τελευταίο. Εκεί που βάζετε χρονοδιάγραμμα, δεύτερο τρίμηνο, αναφέρατε πρόσκληση για τεχνολογικό πάροχο. Εννοούσατε για τα VLT;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ναι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Το οποίο θα γίνει με επινοικίαση τελικά; Μίσθωση;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Θα σας ανακοινώσουμε όταν θα αποφασίσει το Διοικητικό Συμβούλιο. Δεν έχουμε ακόμη καθορίσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
..δεύτερο τρίμηνο. Δηλαδή μέχρι τον Ιούλιο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Από μεθαύριο, τη Δευτέρα θα ξεκινήσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Θα προσπαθήσετε να βρείτε τον τρόπο που θα..
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Έχουμε κάνει απίστευτη προετοιμασία. Δεν νομίζω ότι είναι το θέμα προετοιμασίας. Είναι θέμα απόφασης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Αν θα είναι δηλαδή με μίσθωση ή αγορά.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Μίσθωση των VLT ή αγορά; Ναι. Όλες τις λεπτομέρειες. Γιατί δεν είναι μόνο οι κονσόλες, είναι και τα παιχνίδια, είναι η τεχνολογία, είναι ο έλεγχος του κάθε μηχανήματος, είναι ο έλεγχος των παραχωρησιούχων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Θα γίνει διαγωνισμός δηλαδή.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Θα γίνει διαγωνισμός. Όπως προβλέπεται και εξάλλου να γίνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Και πείτε μας και για τον τελευταίο διαγωνισμό.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ο διαγωνισμός. Αναφέρεστε στον τεχνολογικό πάροχο. Ο τεχνολογικός πάροχος είναι μια διαδικασία που βρίσκεται στο τελικό της στάδιο, κατάληξης. Όπως ξέρετε υπάρχουν δύο ανταγωνίστριες εταιρείες που συμμετέχουν.
Έχουν καταθέσει τις προσφορές τους και είναι σε εξέλιξη η βαθμολόγηση των τεχνικών τους προσφορών, οι οποίες έχουν κατατεθεί πέρσι τον Οκτώβριο.
Υπήρξε μία διευκρινιστική περίοδο που καθυστέρησε λίγο την αξιολόγηση το μήνα Νοέμβριο και σας λέω, ότι τώρα βρίσκεται στην τελική της φάση αξιολόγησης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Θα …. Ποιος είναι από τους δύο και με την οικονομική προσφορά σε ένα μήνα;
Κος…………:
Θα προλάβουμε τον Ιούλιο εν ολίγοις;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Σκοπός μας είναι να προλάβουμε τον Ιούλιο. Σκοπός μας είναι να έχουμε την ανάδειξη με διαγωνιστική διαδικασία τεχνολογικού παρόχου για τις ανάγκες των 11 παιχνιδιών και την εξυπηρέτηση των 4.850 πρακτορείων περίπου που έχουν γραφτεί στην ενεργή παρουσία την ελληνική επικράτεια.
Κος…………:
Άλλη ερώτηση. Να ρωτήσει ο κύριος Παπανικολάου και μετά να επανέλθουμε στους ίδιους ερωτώντες.
Κος ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ:
Κύριε Πρόεδρε, επειδή στόχος της ΟΠΑΠ όπως αναφέρατε και εσείς, είναι οπωσδήποτε η ανάπτυξη στο διαδίκτυο και επειδή υπάρχουν κάποιες εταιρείες που θέτουν ήδη καταθέσει, όχι από τις μεγάλες, κάποιες άλλες, στην ελληνική κυβέρνηση αντίστοιχο αίτημα και ισχυριζόμενες ότι έχουν πάρει ίδια .. μπορούν να δραστηριοποιηθούν, που είναι στο διαδίκτυο, θα ήθελα να μου πείτε πώς νοείται το μονοπώλιο, πώς μπορούμε να το προσδιορίσουμε το μονοπώλιο της κάθε .…..
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Το μονοπώλιο ορίζεται με τη σύμβαση που έχει ο ΟΠΑΠ για τα 11 παιχνίδια κατά αποκλειστικότητα με οποιοδήποτε πρόσφορο τεχνολογικά τρόπο.
Κατά συνέπεια, και με το διαδίκτυο. Για λόγους διαδικαστικούς ή άλλους, μέχρι σήμερα η ΟΠΑΠ δεν επεδίωξε την συμμετοχή της. Από κάποια στιγμή, από τη στιγμή που έγινε θέμα διαβούλευσης για τον νέο νόμο, η ΟΠΑΠ δεν προχώρησε στην ενεργοποίησή της στο διαδίκτυο για να μην δημιουργήσει θέμα στο τι θα προβλέπει και τι δεν θα προβλέπει ο νέος νόμος, που κατέληξε στο νομοσχέδιο 4002/2011, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι η ΟΠΑΠ έχει αποκλειστικότητα στα 11 της παιχνίδια.
Και ο νόμος 2843 και ο νόμος 4002 δεν απορρίπτει αυτό και η σύμβαση ελληνικού δημοσίου και ΟΠΑΠ του έτους 2000, που καθορίζει την αδειοδότηση ΟΠΑΠ μέχρι το 2020, είναι ξεκάθαρα σε αυτό το θέμα.
Το πρόσθετο που θέλω να πω είναι ότι διαπραγματευτήκαμε και οριστικοποιήσαμε σύμβαση αδειοδότησης από το ’20 έως το ’30 για τα 11 παιχνίδια, η οποία επεκτείνει αυτό το μονοπώλιο, με μία διαφορά ότι από το ΄20 και μετά το Στοίχημα δεν θα ισχύει, η αποκλειστικότητα του Στοιχήματος στο διαδίκτυο για την ΟΠΑΠ δεν θα ισχύει, θα είναι και άλλοι προς αδειοδότηση παίκτες.
Βέβαια, μέχρι το ’20 είναι σαφές, αφού οι δύο συμβάσεις είναι συμπληρωματικές η μία της άλλης ότι μέχρι το ’20 η ΟΠΑΠ έχει το Στοίχημα.
Κατά συνέπεια, να απαντήσω το άλλο σκέλος της ερώτησής σας, οι 24 εταιρείες που αδειοδοτήθηκαν και πήραν ΑΦΜ με βάση τη ρύθμιση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών το τέλος του 2011, πρέπει να οριστεί σε αυτές τις εταιρείες ποια παιχνίδια έχουν άδεια και δυνατότητα για μεταβατική περίοδο και η μεταβατική περίοδος ορίζεται μέχρι την έκδοση οριστικών αδειών πια, τι παιχνίδια έχουν δικαίωμα να παίξουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
Αυτό θα το λύσει η Επιτροπή Ελέγχου;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Αυτό θα το λύσει είτε ο νόμος είτε η Επιτροπή Ελέγχου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ο κανονισμός;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ο κανονισμός. Πάντως για αυτό το λόγο η Επιτροπή Ελέγχου, αν θα δείτε στο άρθρο, λέει ορίζει ποια παιχνίδια παίζονται στο διαδίκτυο, τους κανονισμούς αυτών και οτιδήποτε άλλο σχετικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Συγνώμη, διευκρινιστικό. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2020 μπορεί να δούμε ελεύθερο το πόκερ και τα καζίνο και όχι τον αυθεντικό στοιχηματισμό;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Κατά τη δική μας ερμηνεία έτσι θεωρούμε ότι είναι ο σωστός τρόπος να γίνει. Κατά τη δική μας ερμηνεία. Είναι της ΟΠΑΠ. Ελπίζουμε να οριστικοποιηθεί αυτό και με τη νομοθετική και άλλη ρύθμιση που προβλέπεται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
Αυτή την ερμηνεία τη συμμερίζεται ο ….
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Θα ρωτήσετε τον ίδιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Έχετε λίγο υπομονή γιατί ξέρω λίγα περισσότερα από εσάς αλλά καλύτερα να κάνετε τις ερωτήσεις εκεί που πρέπει.
Κος :
Δεν μπορεί να απαντάμε για τους άλλους, αλίμονό μας. Η κυρία Κουτάντου.
Κα ΚΟΥΤΑΝΤΟΥ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
….αλλά όχι κατά αποκλειστικότητα. Για αυτό και αυτό προσδιορίστηκε στο τίμημα.
Κος :
Ο κύριος Χρυσικόπουλος.
Κος ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Πάλι θεωρώ ότι θα πρέπει να απευθυνθείτε σε αυτούς που έχουν και τη θέση του διαλόγου, γιατί στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκπροσωπεί την ελληνική Κυβέρνηση η ελληνική Κυβέρνηση, οι εκπρόσωποί της, δεν εκπροσωπούμε εμείς. Απλώς εμείς είμαστε ενήμεροι, σε κάποιο βαθμό, των συζητήσεων και των εξελίξεων των συζητήσεων.
Πιστεύω ότι θα αφορούν σε θέματα νόμου του 4002, ρύθμιση του 30%, το 30% είναι ένα θέμα πώς εφαρμόζεται για τα VLTs και για το Internet και αν εφαρμόζεται για την ΟΠΑΠ ή δεν εφαρμόζεται για την ΟΠΑΠ και πώς αυτά λύνονται.
Αυτό νομίζω ότι είναι μία συζήτηση η οποία μπορεί να βρει μία πολύ απλή λύση. Και μπορεί να τη βρει και νομίζω ότι σε αυτό το πλαίσιο γίνονται οι συζητήσεις.
Αλλά σας λέω, περισσότερο θα πρέπει να ρωτήσετε τους αρμόδιους που έχουν την ευθύνη για το χειρισμό αυτών των συζητήσεων με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κος :
Ο κύριος Ριζάκος.
Κος ΡΙΖΑΚΟΣ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Θα σας αξιολογήσω εγώ τη δική μας θέση, θα σας πω όμως ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει ορίσει δικάσιμο, για αυτό το θέμα του προδικαστικού ερωτήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο προκύπτει από την προσφυγή της William Hill και της Stanley Bet πριν τρία χρόνια, τέσσερα χρόνια.
Άρα εμείς περιμένουμε την απόφαση, τη διαχείριση του θέματος από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις 13 Ιουνίου και την απόφασή του, η οποία νομίζω θα εκδοθεί μετά από έξι μήνες, άρα μέχρι το τέλος, ελπίζουμε, του 2012.
Αλλά σας λέω, θα πρέπει να πάρετε προγενέστερες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και να βγάλετε τα συμπεράσματά σας για το πώς και σε ποια κατεύθυνση οδηγείται.
Αν υπάρχει, λοιπόν, αυτή η συνέχεια, θεωρούμε ότι έχουμε πολύ καλές προϋποθέσεις να κερδίσουμε. Για ποιο λόγο; Μα πέρυσι μόλις την άνοιξη απεφάσισε το ευρωπαϊκό δικαστήριο υπέρ του μονοπωλίου ακόμα και στο διαδίκτυο για λόγους προστασίας της δημόσιας τάξης και του εθνικού συμφέροντος, αποφυγής εθισμού και αποφυγής διακίνησης μαύρου χρήματος.
Άρα, λοιπόν, όταν αποφασίζει για το διαδίκτυο σε μια χώρα όπου το μονοπώλιο είναι ιδιωτικό πείτε μου τι προσφυγή θα έχει ισχύ για μια θέση ότι το 34% δεν δικαιολογεί μονοπώλιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Κατά συνέπεια σας είπα, αν συνδυάσετε και τις προηγούμενες ερωτήσεις η ενίσχυση της κρατικής εποπτείας είναι αυτό που έχει ζωτική σημασία.
Τα μονοπώλια δεν χρειάζεται κατ΄ ανάγκη να είναι 100% κρατικά, είτε καθόλου κρατικά ή τουλάχιστον έτσι έχει αποφασίσει και έχει ορίσει σε προηγούμενες αποφάσεις το ευρωπαϊκό δικαστήριο και λέω αν υπάρχει μια λογική συνέχεια και δεν υπάρχει κάποιο ειδικό θέμα, θεωρώ ότι θα είναι προς όφελος της ΟΠΑΠ και θα ξεκαθαρίσει και όλα αυτά τα άλλα ερωτήματα προσφυγών.
Το 30% όπως σας είπα είναι διαφορετικό θέμα και το διαχειρίζονται με διαφορετικό τρόπο η ελληνική Κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να σας ρωτήσω για το … του δανείου. (ομιλία μακριά από το μικρόφωνο).
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
6,75% είναι το spread το είχαμε ανακοινώσει νομίζω πέρυσι. 6,75 και συν euribor είναι το περιθώριο που πληρώνουμε.
Κος …………:
Η κυρία Καλαμπόκα.
Κα ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ:
Θέλω τη δική σας άποψη, τώρα να προχωρήσουμε στο RFI, σύντομα … Κυβέρνηση. Ποιους βλέπετε εσείς ως πιθανούς αγοραστές του ΟΠΑΠ. Υπάρχει μια μερίδα που λέει ότι μόνο funds, υπάρχουν και από την άλλη που λένε ότι μπορεί να υπάρξει και στρατηγικός.
Εσείς, το δικό σας σχέδιο ποιο είναι;
Κος …………:
Να συμπληρώσω πάνω σε αυτό; Εάν εσείς γνωρίζονταν τον ΟΠΑΠ αυτή τη στιγμή θα συνιστούσατε στην Κυβέρνηση να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Τώρα μου λέτε αν εγώ πρότεινα στην διοίκηση να αγοράσει τις ίδιες της τις μετοχές. Αυτό λέτε, κατά προέκταση. Μέχρι 10% επιτρέπει ο νόμος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Εάν εσάς σας καλούσε η Κυβέρνηση και σας ζητούσε τη γνώμη σας, αν πρέπει να πουληθεί αυτή τη στιγμή ο ΟΠΑΠ ή όχι.
Κα ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ:
Ή του χρόνου, τι θα λέγατε;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Κοιτάξτε, την ίδια ερώτηση πριν κάνουμε αυτή τη συνάντηση είχα με μέλη του προσωπικού που επέμεναν να τους πω την άποψη της διοίκησης.
Θα σας πω σε αυτό που ρώτησε η κυρία Καλαμπόκα πρώτα που είναι πιο εύκολο. Φαντάζομαι θα έρθουν αυτοί που αξιολογούν τη σημερινή αξία της ΟΠΑΠ, θα σας δώσω έμμεσα και απάντηση στο δικό σας ερώτημα, σαν τέτοια που έχει τεράστιο upside ή μεγάλο upside.
Τώρα θέλω να σας πω εγώ προσωπικά. Τα VLTs μετράνε σήμερα στην τιμή της μετοχής; Όχι. Θα μετρούσε το 560 εκατομμύρια αν το είχαμε ακόμη στο ταμείο; Κάτι θα έγραφε. Άρα λοιπόν εδώ είμαστε ακόμα στο μεταβατικό στάδιο πριν αρχίσει να μετράει το VLTs.
Δεύτερον, στο Internet αν θα μπει η ΟΠΑΠ και μπει με πετυχημένο τρόπο και διευρύνει την παρουσία της σε αυτό τον τομέα που κατά ορισμένους υπολογισμούς διαμορφώνει σήμερα μικτή κερδοφορία γύρω στα 200 εκατομμύρια. Αυτό δεν θα αυξήσει τη δική μας μετοχή; Θα την αυξήσει.
Αν θα διαμορφώσουμε μια συμμετοχή επιτυχημένη στα κρατικά λαχεία και κερδίσουμε τη διαγωνιστική διαδικασία, θα κερδίσει μετοχή η αξία; Νομίζω θα κερδίσει.
Κατά συνέπεια σε αυτή την χρονική περίοδο εμένα η άποψή μου είναι ότι η μετοχή έχει μεγάλη αξία, δυνατότητα αύξησης της αξίας και κυρίως λόγω αύξησης της κερδοφορίας της η οποία θα προβλέπεται με τη συμμετοχή της σε αυτά τα 9 παιχνίδια.
Από την άλλη μεριά όμως εγώ δεν είμαι σε καμία θέση να κρίνω πως αυτή η απόφαση της ιδιωτικοποίησης η οποία έχει μπει και σε μια σύμβαση δανείου και άρα έχει και μια υποχρέωση απέναντι στην ελληνική Κυβέρνηση, πως αυτό απαγορεύεται. Εγώ σας είπα ότι όντως με βάση τη σημερινή της αξία των 7,20 ευρώ εχθές το βράδυ, δεν ξέρω πόσο διαμορφώνεται σήμερα η μετοχή, έχει μεγάλο περιθώριο ανάδειξης.
Κατά συνέπεια, αυτοί οι οποίοι θα συμμετέχουν, θα είναι άνθρωποι οι οποίοι πιστεύουν σε αυτό και αξιολογούν και το ρίσκο της χώρας, διότι υπάρχει και ένα τέτοιο ρίσκο, ως διαχειρίσιμο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Αν είναι μόνο funds δεν θα είναι πρόβλημα στη στρατηγική του Οργανισμού;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Όρισε το ταμείο, τουλάχιστον σε ανακοίνωσή του, μέσω του κυρίου Μητρόπουλου, ότι επιδιώκουν να έχουν επιλογή στρατηγικού επενδυτή. Αυτό λοιπόν έχει οριστεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ποιον βλέπετε ως στρατηγικό; …
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Εγώ δεν μπορώ να σας κρίνω ποιους βλέπω, γιατί αν τους δείτε όλους αυτούς, κοιτάξτε το δικό τους balanced και θα δείτε αν έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ποιος έχει τη δυνατότητα να το κάνει;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Θα τα πούμε κατ΄ ιδίαν.
Κος…………:
Ούτε κατ΄ ιδίαν φαντάζομαι, διότι το πορτοφόλι του καθενός δεν το ελέγχουμε. Ο κύριος Ριζάκος.
Κος ΡΙΖΑΚΟΣ:
Όταν λέτε internet. ….
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Η πρώτη μας στρατηγική επιλογή είναι να μπούμε στην Ελλάδα και να εδραιωθούμε στην Ελλάδα και να αποκτήσουμε τη δυνατότητα αυτή. Μέσω της συνεργασίας μας με ξένο τεχνολογικό πάροχο ή Έλληνα. Γιατί υπάρχουν τρεις και δεν μπορώ να προσδιορίσω το αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής, θα καθορίσουμε και τη συμμετοχή μας μετά στις διεθνείς αγορές. Με ένα γνώμονα πάντα τη προστασία του ελληνικού μονοπωλίου.
Κος…………:
Και να μην κάνουμε τα ίδια που κάνουν άλλοι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Κύριε Πρόεδρε, πρόσφατα υπογράψατε ….
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Η σύμβαση με τη Σούπερ Λιγκ είναι μέχρι το τέλος της σεζόν του 2013, άρα ’12 – ’13, είναι για 1,5 χρόνο, ότι διαπραγματευτήκαμε για όλη τη περίοδο αυτή.
Προβλέπει ρήτρες, αλλά όπως προβλέπουν επίσης ρήτρες οι ατομικές συμβάσεις που έχουμε υπογράψει με όλες τις ομάδες που συμμετέχουν στη Σούπερ Λιγκ.
Άρα, στη περίπτωση που αναφέρεστε, θα εφαρμοστούν οι ρήτρες οι ατομικές, ανάλογα με τις ποινές που θα αποδοθούν, τις τελικές ποινές που θα αποδώσει η Β/θμια Επιτροπή της ΕΠΟ στην ομάδα, τον Παναθηναϊκό που είχε το πρόβλημα των επεισοδίων.
Και όλες οι άλλες ομάδες, οι οποίες συμμετέχουν σε αυτές τις συμβάσεις, που είναι όλες οι ομάδες της Α΄ της Σούπερ Λιγκ, υπόκεινται σε ρήτρες βίας, διαφάνειας και ντόπινγκ.
Έχουμε τριών ειδών ρήτρες. Είναι της βίας, άρα για επεισόδια ή για οποιεσδήποτε άλλες ποινές που θα αποδοθούν από τη πειθαρχική Β/θμια Επιτροπή της ΕΠΟ, με βάση τον πειθαρχικό κώδικα και αφορούν επίσης, τώρα στη Σούπερ Λιγκ οι ποινές είναι συσσωρευτικές.
Δηλαδή, αν θα έχουμε μεγάλης έκτασης επεισόδια, όπως είναι αυτά που έγιναν στο ΟΑΚΑ, θα υπάρχει και διακοπή της χορηγίας. Μετά από ένα αριθμό επεισοδίων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Έχετε εικόνα ασφαλώς, γιατί είστε και φίλος του ποδοσφαίρου και φίλαθλος. Έχετε εικόνα της κατάστασης που επικρατεί και στο οικονομικό κομμάτι του επαγγελματικού ποδοσφαίρου; Εν όψει και της αξιοποίησης του διαδικτύου, στο στοίχημα κυρίως, ….πρέπει να διαφοροποιηθεί η εταιρεία, η ΟΠΑΠ Α.Ε. σε σχέση με το ελληνικό πρωτάθλημα, όσον αφορά τουλάχιστον το διαδίκτυο;
Γιατί έχουμε οικονομική κατάρρευση πολλών ΠΑΕ ήδη και ήδη κάποιες κινδυνεύουν και να υποβιβαστούν.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Το πρόβλημα του ποδοσφαίρου αντικατοπτρίζει και το τι γίνεται στον υπόλοιπο αθλητισμό. Θέλω να σας πω, χθες ανακοινώθηκαν κάποιες ενισχύσεις από τη Γενική Γραμματεία για όλες τις Ομοσπονδίες και ειδικά για αυτές που θα πάνε στους Ολυμπιακούς Αγώνες ή στους Παραολυμπιακούς και λοιπά.
Εμείς είχαμε προβλέψει αυτή τη δυστοκία και βοηθήσαμε τον ελληνικό αθλητισμό να το αντιμετωπίσει από πέρσι. Δώσαμε 5 εκατομμύρια χορηγία στην Ελληνική Ολυμπιακή Ομάδα που θα πάει στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Λονδίνο και στους Παραολυμπιακούς το ανακοινώσαμε προχθές.
Αυτό που θέλουμε να πούμε, είναι ότι ο ελληνικός αθλητισμός γενικότερα δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από την υπόλοιπη οικονομική κρίση και θα πρέπει να βρούμε τρόπους, και οι ομάδες πρωτίστως, οι επαγγελματικές που έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις, να μπορέσουν να βελτιώσουν το προϊόν τους και να μειώσουν το κόστος τους. Είναι σαφές ότι πρέπει να μειώσουν το κόστος τους.
Εμείς δεν μπορούμε, και τα δικά μας κέρδη και ο δικός μας τζίρος μειώθηκε. Αλλά και τα έξοδα διάθεσης μειώθηκαν. Δεν μπορούμε εμείς να έχουμε αυξητική τάση στα έξοδα διάθεσης και να έχουμε πτωτική τάση στο τζίρο και στην κερδοφορία. Είναι ανακόλουθο.
Ακολουθούμε, λοιπόν, το σωστό τρόπο.
Αλλά το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι ομάδες οι οποίες δεν μπορούν να διαχειριστούν τον προϋπολογισμό τους. Θα πρέπει να βρουν τρόπους και έσοδα. Ένας τρόπος είναι η χορηγία της ΟΠΑΠ, αλλά δεν θα είναι και ο μόνος.
Τώρα είναι μία ευρύτερη συζήτηση να πούμε τι πρέπει να κάνουν και τι μπορούν να κάνουν. Και ελπίζουμε, το βλέπετε ότι και μεγάλες ομάδες της Super League αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, πόσο μάλλον οι μικρότερες οι οποίες έχουν λιγότερους πόρους και λιγότερους φιλάθλους και λιγότερο κοινό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
Μία εκδοχή είναι ότι επηρεάζει και την αξιοπιστία του πρωταθλήματος και συνδέεται αυτό με την αξιοπιστία του πρωταθλήματος. Όταν καταρρέει μία ΠΑΕ και τις συνέπειες που έχουν στο επίπεδο των ποδοσφαιριστών και ενδεχομένως να υπάρχουν και συναλλαγές για άλλα πράγματα τα οποία μπορεί να συμβούν. Αυτό δεν έχει μία επίπτωση και στην ποιότητα του πρωταθλήματος;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Σαφές. Αλλά δεν νομίζω ότι η οικονομική δυσκολία αυτομάτως συνεπάγεται και κάτι ύποπτο. Ας μείνουμε στο οικονομικό πρόβλημα και να δούμε πώς θα λυθεί αυτό και μετά τα θέματα του Στοιχήματος και των αγώνων που πιθανόν να είναι διαβλητοί, έχουμε και τρόπους και μεθοδολογία να το παρακολουθούμε, όχι από άποψη ποινική ή άλλη αλλά από άποψη πώς διαμορφώνεται αυτό και είναι επικίνδυνο για τους παίκτες μας.
Αυτό το έχουμε κάνει κατ’ επανάληψη και θα το συνεχίσουμε να το κάνουμε.
Κος :
Απλά όταν δεν έχουμε λεφτά, δουλεύουμε και δεν κλέβουμε.
Ο κύριος …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
Μιας και αναφερθήκατε στους παίκτες σας, στην πελατειακή σας μάζα, περιμένουν να δουν καλύτερα κουπόνια. Έχετε συμφωνήσει με τους πράκτορες, μένουν τα διαδικαστικά, μένουν, όπως είπατε, τα καθαρά νομικά θέματα να επιλυθούν.
Πιστεύετε ότι θα προλάβουμε στο Euro να υπάρχουν καλύτερα κουπόνια με μεγαλύτερες αποδόσεις; Και Live Bet φυσικά. Ένα.
Και δεύτερον, από ό,τι είδαμε στα οικονομικά αποτελέσματα, ενώ το Στοίχημα παρουσίασε μία μεγάλη πτώση, η κερδοφορία ουσιαστικά που ήταν λιγότερο πεσμένη από τα υπόλοιπα, βασίστηκε στις μικρότερες επιστροφές του Πάμε Στοίχημα στους παίκτες, κατά κάποιο τρόπο, σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό.
Αυτό το πράγμα, αν έχουμε μία βελτίωση των κουπονιών και συνεχίσει η ύφεση στη χώρα, συνεχίσουν να πέφτουν οι τζίροι, είναι βέβαιο ότι θα κρατηθούν οι αποδόσεις οι καλύτερες, παρά της συμφωνίας σας με τους πράκτορες, ή θα επιστρέψουμε σιγά, σιγά στην υπάρχουσα κατάσταση;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Η τάση η δική μας και το είπα και νωρίτερα, είναι ότι οι αποδόσεις μας θα είναι πιο ανταγωνιστικές με βάση την επίδραση και της παρουσίας πια ιντερνετικού νόμιμου παιχνιδιού, όπως επίσης και των VLTs. Τα VLTs είναι παιχνίδια τα οποία είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστικά. Είναι και πολύ πιο επαναλήψιμα. Οπότε έχουμε θέμα.
Για αυτό και λέμε, λοιπόν, ότι η δική μας τάση είναι να βελτιώσουμε τη συμμετοχή μας στα μονά, στο Live Bet, για αυτό και κάναμε αυτή τη συμφωνία με τους πράκτορες και επιμείναμε.
Αυτή η συζήτηση, ξέρετε, με τους πράκτορες δεν ήταν εύκολη. Διήρκησε και αρκετά χρόνια. Κατορθώσαμε γιατί χτίζουμε επίπεδο αξιοπιστίας. Θέλουμε να πιστεύουν αυτά που τους λέμε και όπως και εμείς θέλουμε να πιστεύουμε αυτά που μας λένε και προχωράμε προς τα μπρος.
Θεωρούμε ότι η προσπάθεια είναι κοινή, να φέρουμε περισσότερο κόσμο που έτσι και αλλιώς θέλει να παίξει ζωντανό στοίχημα, Live Bet, ή να παίξει περισσότερα μονά.
Αυτοί, όπως καταλαβαίνετε, είναι παίκτες μίας κατηγορίας και έχουμε και τους παίκτες άλλων κατηγοριών που ενδιαφέρονται να παίζουν συνδυασμούς αγώνων.
Αυτό το κάνουμε πάντα με γνώμονα το καλύτερο και πιο ανταγωνιστικό κουπόνι. Εγώ πιστεύω ότι το κουπόνι μας γίνεται πιο ανταγωνιστικό, βάζουμε και άλλα πρωταθλήματα με επιτυχία, που δεν το έχουν κάνει άλλες εταιρείες.
Δεν θα πάμε όμως στον ακραιφνή και παράδοξο στοιχηματισμό ποιος θα πάρει κίτρινη κάρτα ή ποιος θα αποβληθεί πρώτος και τέτοια. Αυτά είναι πολύ πιο επικίνδυνα στοιχήματα και νομίζω και πρέπει να είμαστε και πολύ πιο προσεχτικοί σε αυτό.
Δεν ξέρω αν αυτό εννοείτε ποιότητα κουπονιού γιατί οι ιντερνετικές εταιρείες το κάνουν αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
Εννοώ καθαρά margin, εννοώ καθαρά γκανιότα.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Γκανιότα ναι, margin το λέμε εμείς. Η γκανιότα δεν μας αρέσει σαν λέξη και την αποφεύγουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)
Αυτό εννοώ, πότε θα ξεκινήσουμε να δούμε καλύτερα κουπόνια; Με αφορμή ότι έχουμε Euro. Θα είναι πριν το Euro ή μετά το Euro;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ένας από τους λόγους που το 2011 είχε καλύτερη, τουλάχιστον, απόδοση για την ΟΠΑΠ και λιγότερη για τους παίκτες, ήταν γιατί στο Παγκόσμιο Κύπελλο παίζουμε πολύ περισσότερα μονά και έχουμε πολύ περισσότερα ειδικά στοιχήματα πρώτο ημίχρονο, τέλος του αγώνα, σε κάθε αγώνα και όχι συνδυαστικά.
Και για αυτό το κάναμε αυτό για να βοηθήσουμε, το βλέπετε αυτό στο αποτέλεσμα. Ένα λόγος που το margin μας είναι μεγαλύτερο σε σχέση με πέρυσι του ’10 είναι γιατί δεν έχουμε παγκόσμιο κύπελλο όπου ο τζίρος μεν είναι υψηλός αλλά οι αποδόσεις είναι μεγαλύτερες για τους παίκτες.
Άρα κοιτάμε προς τα μπρος. Θεωρούμε ότι έχουμε βελτιώσει σε πολύ σημαντικό επίπεδο. Θεωρώ ότι έχουμε μια από τις καλύτερες ομάδες που διαμορφώνουν το κουπόνι. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τον τρόπο που διαχειρίζεται και νομίζω ότι είμαστε και έτοιμοι να κάνουμε και το live bet. Ενώ πέρυσι όταν μιλούσαμε, τον κανονισμό περιμένουμε.
Μην ξεχνάτε, κανονισμό είναι αυτό. Θέλουμε να μας δώσουν να υπογράψουμε τον κανονισμό. Εκεί εξαρτόμαστε. Για αυτό και λέμε ότι είναι τόσο σημαντικό να υπογραφεί αυτό το άρθρο να μην πηγαίνουμε στον Υπουργό ο οποίος άλλαξε, μπορεί να αλλάξει και αύριο γιατί έχουμε εκλογές κλπ. Και άρα να εξαρτώμεθα από μια επιτροπή που έχει μια μόνιμη σχέση με αυτά τα θέματα και άρα και μια τεχνογνωσία για να μπορεί να μας τα διαχειρίζεται πιο εύκολα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ερώτηση μακριά από το μικρόφωνο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ο ένας είναι των VLTs, ο άλλος είναι του ιντερνετικού και το live bet και των τροποποιήσεων αυτών των κανονισμών για τις προμήθειες. Όλες οι προμήθειες που αλλάξαμε σε συμφωνία με τους πράκτορες πρέπει να περάσουν στον κανονισμό. Δεν γίνεται έτσι απλά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ερώτηση μακριά από το μικρόφωνο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
11 κανονισμοί παιχνιδιών που πρέπει να εγκριθούν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Οι 11 από τη σύμβαση.
Κος …………:
Τα 11 παιχνίδια της ΟΠΑΠ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Να ρωτήσω κάτι και εγώ, φαντάζομαι ότι όλοι καταλαβαίνουμε ότι η Κυβέρνηση περιμένει μια απάντηση της Ευρωπαϊκής επιτροπής σχετικά με το αν υπάρχει κρατική ενίσχυση του ΟΠΑΠ σε ορισμένα θέματα.
Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι αν έχει εκτίμηση η διοίκηση του ΟΠΑΠ πότε θα έρθει αυτή η απάντηση και τι πιθανότητες δίνει να μην είναι θετική. Δηλαδή να είναι αρνητική η Κοινότητα και να συνεχίσει να υπερασπίζεται ότι υπήρξε κρατική ενίσχυση του ΟΠΑΠ. Αν μπορείτε να μας δώστε κάποια εκτίμηση.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Σας είπα, να πάτε να ρωτήσετε αυτούς που το διαχειρίζονται το θέμα γιατί μάλιστα επιμένετε, αλλά θεωρώ ότι θα είναι σύντομα οι απαντήσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Τις 41 απαντήσεις στα 41 ερωτήματα δεν τις έχετε;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Τις έχουμε. Δεν τις έχετε εσείς; Εγώ θεωρώ ότι είναι θέμα χρόνου και δεν είναι θέμα τρομερού θέματος εφόσον υπάρχει ένας διάλογος και θα γίνουν οι αναγκαίες διευκρινίσεις και διορθώσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ερώτηση μακριά από το μικρόφωνο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Δεν σημαίνει ότι σταματά η διαδικασία. Η συζήτηση γίνεται για να υπάρξει διευκρίνιση και είναι και πρώτιστο αυτό το θέμα, διότι όταν έχετε διαδικασία σε εξέλιξη πώλησης του 29% προφανές είναι ότι αυτό το θέμα θα επηρεάσει τα μέγιστα την τιμή.
Πρέπει, λοιπόν, για αυτό το λόγο να ξεκαθαριστεί. Νομίζω αν θα ρωτήσετε οποιονδήποτε εκπρόσωπο του ταμείου θα σας πει αυτό το πράγμα.
Το δεύτερο πιστεύω είναι ότι πρέπει να διευκρινιστεί για δική μας χρήση. Και το τρίτο είναι ότι αν η Ευρωπαϊκή Ένωση και η ελληνική Κυβέρνηση δεν βρουν κοινή γλώσσα ή κοινή συμφωνία τότε υπάρχει μια προσφυγή. Αλλά αυτή θα πάρει ένα χρονικό διάστημα κλπ. αν επιμείνουμε εμείς να συνεχίζουμε σε αυτή την κατεύθυνση.
Αλλά σας λέω, αυτά είναι τα ..case scenarios, υποθετικά. Υπάρχει μια συζήτηση, είναι σε καλή βάση και θα λήξει, αυτό λέω. Δεν νομίζω ότι είναι αντιπαραθετική.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ερώτηση μακριά από το μικρόφωνο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Εμείς παρακολουθούμε τη μετοχή και την εξέλιξή της, αν θα γίνονται κάποιες πωλήσεις μετοχών και αγορές δεν έχουμε δει κάτι παράνομο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ερώτηση μακριά από το μικρόφωνο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Έκανα το σχόλιο αυτό σε προηγούμενη συνάντηση. Δεν νομίζω ότι φέτος θα δούμε, επειδή το περιθώριο το μεν ευρωπαϊκό κύπελλο, το EURO, θα μας δώσει έξτρα τζίρο όμως δεν μπορώ να σας δώσω την πρόβλεψη του πως θα εξελιχθεί η οικονομία μέχρι τέλος του χρόνου.
Δεν πιστεύω, λοιπόν, ότι εμείς θα κινηθούμε με θετικό πρόσημο όσον αφορά το 2011, δεν θα κινηθούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Θα υπάρξει πτώση δηλαδή περαιτέρω;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Αυτό που βλέπουμε είναι ότι τα αποτελέσματά μας, σας έδειξα το τέταρτο τρίμηνο, το πέμπτο τρίμηνο που ακολουθεί το τέταρτο, το πρώτο δηλαδή του ’12 είναι καλύτερο από το τέταρτο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Το πρόσημο;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Αρνητικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Τι προμήθεια θα έχουμε στα VLTs;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Δεν έχει οριστεί ακόμα. Θέλουμε να είναι, επειδή έτσι και αλλιώς τα VLTs μετρώνται επί του net drop που είναι το μικτό κέρδος, όλες οι προμήθειες ορίζονται επί του ποσοστού του net drop.
Κος …………:
Άλλη ερώτηση δεν έχουμε από ότι βλέπω. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για την παρουσία σας.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
Ευχαριστώ πολύ.
******************
0 γραψτε το σχολιο σας:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ όταν σχολιάζετε ανώνυμα να είστε ευγενείς και να αποφεύγετε τα προκλητικά σχόλια.
Σχόλια τα οποία προέρχονται από χρήστες των οποίων τα στοιχεία δεν είναι ευκρινώς αναγνωρίσιμα και περιέχουν προσβλητικές εκφράσεις ή αφήνουν υπονοούμενα θα διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.
Η ουσία της παρέμβασης του καθένα πρέπει να αφορά γεγονότα ή καταστάσεις και όχι πρόσωπα.