Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

ΚΙΜΩΝ ΚΛΩΝΑΡΗΣ : «ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΟΠΑΠ»


Κίμων Κλωνάρης,
ένας πράκτορας ΟΠΑΠ από τη Θάσο

1 Μάρτη 2012

«ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΟΠΑΠ»

Το πρώτο δίμηνο του 2010 το πρακτορείο μου με 2 υπαλλήλους (βρισκόμουν ακόμη στην Αθήνα) λειτουργούσε στο παλιό κατάστημα, έναν απεριποίητο μικρό χώρο που πινέλο ελαιοχρωματιστή είχε να μπει 7 χρόνια. Σύνολο δελτίων Α΄ Διμήνου 2010: 55.586.

Το αντίστοιχο φετινό δίμηνο λειτουργεί ως καθαρά οικογενειακή επιχείρηση στο νέο πολυέξοδο κατάστημα (η απομάκρυνση των υπαλλήλων δεν μετρίασε την αύξηση των εξόδων παρά μόνο κατά 30%). Σύνολο δελτίων Α΄ Διμήνου 2012: 52.057. Πτώση επισκεψιμότητας στη διετία: 6,35%. Πτώση προμήθειας στα αντίστοιχα δίμηνα της διετίας: 9,14%.

Άρα το νέο κατάστημα κράτησε περισσότερο κόσμο, που όμως παίζει δελτία πολύ μικρότερης αξίας. Το θλιβερό όμως βρίσκεται αλλού. Παρά τη ραγδαία μείωση, η πανελλαδική μου θέση στην πύλη των πρακτόρων βελτιώθηκε στο αντίστοιχο δίμηνο κατά 30,44% (330 θέσεις στις πρώτες χίλιες). Έχει πάτο η κατρακύλα των πωλήσεων της ΟΠΑΠ; Αυτό είναι το πρόβλημα σήμερα.

Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του Πάμε Στοίχημα είναι ένας σωστός στόχος. Σήμερα οι πράκτορες έχουμε χωριστεί σε δυο στρατόπεδα, για το πως μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Με αλλαγή της γκανιότας οι μεν (ακόμη κι αν υποχρεωθούμε σε μείωση της ποσοστιαίας αμοιβής μας) και οι δε με κάρτες και ίντερνετ και Live (ακόμη κι αν η εταιρία επιμείνει στη ληστρική αφαίμαξη του κοινού). Το σημαντικό όμως είναι πως τους πράκτορες μας χωρίζει μόνο το «πως» και όχι το «προς τα πού» πρέπει να πάμε. Πάει να πει πως σύντομα θα καταλήξουμε κάπου. Τι θα πετύχουμε με αυτό;

Ευελπιστούμε πως θα γυρίσει πίσω στα νόμιμα πρακτορεία ΟΠΑΠ ένα μεγάλο μέρος του κοινού που σήμερα εξυπηρετείται από παράνομα στοιχήματα. Όμως η προμήθεια μας, αυτή καθ’ αυτή, στο Πάμε Στοίχημα δεν αναμένεται να αυξηθεί έστω σε κάποια ικανοποιητικά επίπεδα. Είτε γιατί η μείωση της αξίας του στοιχήματος ανά συνδυασμό έχει πλήξει και του παίκτες των παράνομων στοιχημάτων (άρα προσδοκούμε να πάρουμε πίσω π.χ. το 50% από τα λιγότερα, όμως, που παίζουν τώρα) είτε γιατί η βελτίωση του Στοιχήματος περνά μέσα από την πίεση της ΟΠΑΠ για ποσοστιαία μείωση της αμοιβής μας (κλιμακωτή προμήθεια). Το κύριο κέρδος λοιπόν θα είναι μόνο η αύξηση της επισκεψιμότητας. Γιατί ανέκαθεν το «Πάμε Στοίχημα» ήταν πάντα ο καλύτερος «κράχτης» μας. Αλλά προσοχή! Το «Πάμε Στοίχημα δεν φέρνει ούτε έναν καινούργιο πελάτη στα πρακτορεία (πέρα φυσικά από τη σταδιακή ανανέωση των πελατών μας, λόγω ηλικίας, με την είσοδο νεώτερων και την «αποχώρηση» των ηλικιωμένων που ήρθε το …πλήρωμα του χρόνου). Η βελτίωση του Πάμε Στοίχημα θα λειτουργήσει σαν συσπειρωτικός συναγερμός στο κοινό που ήδη κάποτε πέρασε από τα πρακτορεία μας. Και ας πούμε πως παίρνουμε πίσω το 50% της απώλειας, από το μέγιστο που πετύχαμε ποτέ (2,2 δις), δηλαδή ο στόχος μας να πάει στα 2 δις, επομένως αύξηση προμήθειας στο Πάμε Στοίχημα 30 ως 40 εκατ. ευρώ, 8 ως 10 χιλ ανά πρακτορείο. Δεν σωζόμαστε. Ίσα – ίσα θα αναπληρώσουμε την φοροεπιδρομή. Όχι πως δεν είναι σημαντική ανάσα, αλλά δεν είναι η λύση.

Το δεύτερο παιχνίδι μας το ΚΙΝΟ (αλλά πρώτο σε πωλήσεις …ακόμη) έχει τρία μειονεκτήματα. Πρώτο πως δεν τραβά από μόνο του κόσμο (όταν δεν έχει καλό πρόγραμμα στο στοίχημα, αδειάζουν τα πρακτορεία), δεύτερο πως κανιβαλίζει άμεσα το Πάμε Στοίχημα (μπαίνουν για στοίχημα και ξοδεύονται οι παίκτες στο ΚΙΝΟ, που όμως έχει μικρότερη ανακύκλωση «μεσαίων» κερδών) και τρίτο και σπουδαιότερο πως για να το εξηγήσεις σε παίκτη ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΕΙ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ σε πρακτορείο ΟΠΑΠ (παίζει μόνο Λαχεία ή Καζίνο ή δεν έχει παίξει ποτέ τίποτε) τότε οι όροι του για να εξηγηθούν στον πρωτοεισερχόμενο είναι πάρα πολύ πολύπλοκοι. Προς αυτή την κατεύθυνση το παιχνίδι σηκώνει αρκετές βελτιώσεις (Μικρά – Μεγάλα, Δεξιά – Αριστερά κλπ).

Αυτό, επομένως, που πρέπει να μας απασχολήσει είναι το πώς θα έρθουν ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ στα πρακτορεία μας ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ (όχι νεολαίοι που σιγά – σιγά ενηλικιώνονται και κάποιοι από αυτούς θα έρθουν ούτως ή άλλως αλλά καινούργιοι από το ήδη οικονομικά ενεργό κοινό, που δεν έχουν πατήσει ποτέ σε πρακτορείο ΟΠΑΠ).

Και η λύση, σε αυτό, δεν μπορεί να έρθει ουρανοκατέβατα. Μας οδηγεί η διεθνής εμπειρία. Σε όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες (περισσότερο δε στις παραθαλάσσιες) πρώτα σε πωλήσεις είναι τα Αριθμολαχεία που υπόσχονται υψηλά κέρδη και κληρώνουν εβδομαδιαία. Σε μας μόνο το 5% ασχολείται με αυτά. Τα αριθμολαχεία δεν απαιτούν παραμονή στο πρακτορείο και δεν επιβαρύνουν ούτε στο ελάχιστο τα λειτουργικά μας κόστη. Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό…

Στο Καταστατικό του ΣΕΠΠΠ στο Άρθρο 2 (ΣΚΟΠΟΙ και ΜΕΣΑ) στην παράγραφο 2.6 αναφέρει: (Σκοπός του Συνεταιρισμού είναι) «η εισήγηση, προς κάθε αρμόδιο φορέα, όργανο ή οργανισμό, προτάσεων με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών διεξαγωγής των παιχνιδιών πρόγνωσης».

Πρόταση: Να διοργανώσει ο ΣΕΠΠΠ ένα σύγχρονο ημερήσιο Συνέδριο για την «ανάπτυξη της επισκεψιμότητας στα πρακτορεία ΟΠΑΠ» έναντι χαμηλής τιμής συμμετοχής των πρακτόρων ΟΠΑΠ (π.χ. 15 ευρώ ανά άτομο) στο οποίο να κληθεί να συμμετέχει και η ΟΠΑΠ και η Ευρωπαϊκή Ένωση Λοτταριών και η ΠΟΕΠΠΠ, αλλά και μεμονωμένα άτομα από Ελλάδα, τη διεθνή αγορά και τις επιστήμες και φυσικά όσοι πράκτορες επιθυμούν να ενημερωθούν ή να αναπτύξουν εμπεριστατωμένες απόψεις με τη βοήθεια των σύγχρονων μέσων.

Κίμων Κλωνάρης

0 γραψτε το σχολιο σας:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ όταν σχολιάζετε ανώνυμα να είστε ευγενείς και να αποφεύγετε τα προκλητικά σχόλια.
Σχόλια τα οποία προέρχονται από χρήστες των οποίων τα στοιχεία δεν είναι ευκρινώς αναγνωρίσιμα και περιέχουν προσβλητικές εκφράσεις ή αφήνουν υπονοούμενα θα διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.
Η ουσία της παρέμβασης του καθένα πρέπει να αφορά γεγονότα ή καταστάσεις και όχι πρόσωπα.