Η Ενωση Διαδικτυακού Στοιχήματος (Remote Gambling Association - RGA), όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωσή της, κατέθεσε την 4η Οκτωβρίου 2011 στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταγγελία για υποτιθέμενες παραβιάσεις που απορρέουν από την πρόσφατη ελληνική νομοθεσία για τη ρύθμιση της αγοράς παιγνίων (Ν. 4002/2011) σε σχέση με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαγορεύουν τη χορήγηση αθέμιτων κρατικών ενισχύσεων. Ως βασικό επιχείρημα προβάλλεται ότι το φορολογικό καθεστώς της ΟΠΑΠ ΑΕ αναφορικά με τα παίγνια τα οποία διεξάγει στην Ελλάδα θα είναι ευνοϊκότερο σε σχέση με το αντίστοιχο καθεστώς που προβλέπεται εκ του νόμου για τους άλλους παρόχους παιγνίων μέσω του διαδικτύου, μέλη της ανωτέρω Ένωσης, οι οποίοι αξιοποιώντας τις διατάξεις της νέας νομοθεσίας θα υποβάλλουν σχετική αίτηση, όταν αποφασιστεί από το Ελληνικό Δημόσιο η διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού. Η καταγγελία της RGA είναι αστήρικτη, η δε ανακοίνωση της είναι παραπλανητική με σκοπό αποκλειστικά τη δημιουργία εντυπώσεων. Ειδικότερα:
- Δεν υφίσταται καμία προνομιακή φορολογική μεταχείριση της ΟΠΑΠ ΑΕ από τον Ν. 4002/2011 και άρα καμία κρατική ενίσχυση, όπως εντελώς ατεκμηρίωτα υποστηρίζει η RGA. Και αυτό διότι η ΟΠΑΠ ΑΕ μέσω των συμβάσεων παραχώρησης από το Ελληνικό Δημόσιο καταβάλλει ένα συνολικό τίμημα στο οποίο έχει ενσωματωθεί και το προβλεπόμενο μελλοντικό τέλος (και όχι φόρος) από τη διεξαγωγή των τυχερών παιγνίων. Όπως προκύπτει από πολλαπλές εκτιμήσεις ανεξάρτητων οικονομικών οίκων, τόσο από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου, όσο και από την πλευρά της ΟΠΑΠ ΑΕ, το συνολικό τίμημα που θα κληθεί να καταβάλλει η ΟΠΑΠ ΑΕ για την επέκταση της σύμβασης παροχής παιγνίων για τα έτη 2020-2030 και την εγκατάσταση 35.000 παιγνιομηχανημάτων είναι απολύτως εύλογο και για τις δύο πλευρές. Οσον δε αφορά στην επέκταση της σύμβασης παροχής παιγνίων για τα έτη 2020-2030 το τίμημα απηχεί και την προεξόφληση του τέλους του 30% επί του μικτού κέρδους που αφορά τα ποσά που θα προέλθουν από την εκμετάλλευση της δραστηριότητας των κατόχων άδειας διαδικτύου, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι για τα ήδη διενεργούμενα παιχνίδια και για το διάστημα που καλύπτει η επέκταση της σύμβασης (2020-2030) η ΟΠΑΠ ΑΕ θα καταβάλει επί πλέον τέλος 5%.
- Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πολλές φορές σε αποφάσεις της επαναλάβει ότι η διαφορετική φορολογική μεταχείριση δεν συνιστά αφ’ εαυτής κρατική ενίσχυση. Αντιθέτως θα πρέπει να συνυπολογίζονται όλες οι παράμετροι κάθε νομοθετικής ρύθμισης ή συμβατικής δραστηριότητας, ώστε να αξιολογείται αν τελικά υπάρχει συνολικά διαφορετική οικονομική μεταχείριση και εν τέλει κρατική ενίσχυση. Εν προκειμένω η ΟΠΑΠ ΑΕ προεξοφλεί το μεγαλύτερο μέρος της φορολογικής της υποχρέωσης αναλαμβάνοντας και το αντίστοιχο οικονομικό βάρος να καταβάλει αμέσως το σχετικό τίμημα. Αντιθέτως οι μελλοντικοί ανταγωνιστές δεν θα χρειαστεί να προκαταβάλλουν ο,τιδήποτε παρά μόνο ένα ελάχιστο ποσό σε σχέση με όσα καταβάλλει η ΟΠΑΠ ΑΕ και θα αποδίδουν τέλος επί των παιγνιδιών μόνο στη βάση των εσόδων που θα πραγματοποιούν, όταν συμβεί αυτό.
0 γραψτε το σχολιο σας:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ όταν σχολιάζετε ανώνυμα να είστε ευγενείς και να αποφεύγετε τα προκλητικά σχόλια.
Σχόλια τα οποία προέρχονται από χρήστες των οποίων τα στοιχεία δεν είναι ευκρινώς αναγνωρίσιμα και περιέχουν προσβλητικές εκφράσεις ή αφήνουν υπονοούμενα θα διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.
Η ουσία της παρέμβασης του καθένα πρέπει να αφορά γεγονότα ή καταστάσεις και όχι πρόσωπα.