
ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Αρ. πρωτ.: Γ.Α. 1483/21.09.2011
ΠροςΟμοσπονδίες μέλη ΕΣΕΕ
Έδρες τους
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Η κατάθεση στην Βουλή της τροπολογίας του έκτακτου φόρου για τα ακίνητα ήρθε να προστεθεί στις επικείμενες πληρωμές που ετσιθελικά πρέπει να κάνουμε μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου για την έκτακτη εισφορά και το τέλος επιτηδεύματος. Η καθημερινότητα για το εμπόριο, το οποίο έχει φτάσει στα όριά του, γίνεται όλο και πιο ζοφερή για εμάς. Μέτρα επί μέτρων εξαγγέλλονται, οι προηγούμενες διακηρύξεις διαψεύδονται από τις επόμενες και η ανησυχία είναι διάχυτη τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους καταναλωτές. Παράλληλα, όλες αυτές οι «συνεισφορές για το δημοσιονομικό έλλειμμα της χώρας» έχουν υπερβεί ακόμα και τον ορισμό του «φορολογικού παραλογισμού». Κανείς δεν μας διασφαλίζει ότι αύριο και μελλοντικά δεν θα ληφθούν νέα μέτρα και τα έκτακτα τείνουν να γίνουν πιο μόνιμα από τα μόνιμα, την στιγμή που το Κράτος δεν είναι -και δεν πρόκειται να είναι- συνεπές προς καμία υποχρέωσή του απέναντί μας, χρηματική ή μη.
Η ΕΣΕΕ ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται ποτέ να προτρέψει εμπόρους να χρησιμοποιήσουν τη «στάση πληρωμών» ως αντίδραση, αφού από μόνη της είναι το αποτέλεσμα της «παύσης εμπορίου». Οι Έλληνες έμποροι θα αντιδράσουμε σθεναρά στα νέα χαράτσια, αλλά πάντα μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας, ενώ έχουμε επανειλημμένως δηλώσει ότι είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε όσο και όσα μας επιτρέπει η σημερινή κατάσταση. Αυτά που μας επιβάλλουν είναι υπεράνω των δυνατοτήτων μας, ενώ βρίσκονται πλέον κατά τη γνώμη μας εκτός των ορίων της νομιμότητας, όμως σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται να καταλήξουμε ως κοινωνία σε συνθήκες «κανιβαλισμού».
Για το λόγο αυτό, συστήνουμε σε όλα τα μέλη μας όταν θα καταβάλλουν τόσο την έκτακτη εισφορά όσο και το τέλος επιτηδεύματος να συνυποβάλλουν προς τις Δ.Ο.Υ. μαζί με την πρώτη δόση και τις συνημμένες δηλώσεις επιφύλαξης δικαιωμάτων που σας αποστέλλουμε. Επίσης, για την διεκδίκηση της επιστροφής του έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ), το οποίο σημειωτέον δεν έχει νομοθετηθεί ακόμη, η δήλωση ρητής επιφύλαξης δικαιωμάτων θα υποβάλλεται προς το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΔΕΗ ΑΕ.
Ακόμη και εάν γνωρίζουμε ότι οι δικαστικές κρίσεις θα έρθουν πολύ αργότερα, εντούτοις η κατάθεση των δηλώσεων επιφύλαξης από μόνη της, δεν παύει να είναι μία πράξη συλλογικής αντίδρασης και διαμαρτυρίας, που έχει την δική της αυξημένη πολιτική σημασία.
Η ΕΣΕΕ ταυτόχρονα με τις δηλώσεις ρητής επιφύλαξης εξετάζει με νομικούς, δικηγορικούς συλλόγους και τη νομική υπηρεσία της τα παρακάτω επίμαχα σημεία:
1. Την επιβολή μη ανταποδοτικού χρέους στους λογαριασμούς της ΔΕΗ και τη νομιμότητα είσπραξης δημοσίου εσόδου μέσω εισηγμένης ΑΕ.
2. Την έλλειψη σεβασμού στα ατομικά δικαιώματα από την απειλή διακοπής ενός κοινωνικού αγαθού όπως το ηλεκτρικό ρεύμα και τη δυνατότητα αποφυγής με την πληρωμή της κατανάλωσης του ρεύματος και των παγίων στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
3. Την κατάθεση προσφυγής και αιτήσεων αναστολής στα διοικητικά δικαστήρια για πρόκληση ανεπανόρθωτης βλάβης σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση λόγω δανειακών και άλλων οικονομικών υποχρεώσεων.
Παρακαλούμε να αποστείλετε την παρούσα με τα συνημμένα της, στους Εμπορικούς Συλλόγους μέλη σας.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Ο Πρόεδρος Βασίλης Κορκίδης, Ο Γενικός Γραμματέας Γεώργιος Καρανίκας
Την Αιτηση αυτη την καταθετουμε μαζι με την πρωτη δοση των εκτακτων εισφορων (Εφοριας και ΔΕΗ)
ουτως ωστε σε περιπτωση δικαιωσης στα δικαστηρια να παρουμε πισω τις εισφορες που καταβαλαμε.
ΥΠΟ∆ΕΙΓΜΑ
∆ΗΛΩΣΗ ΡΗΤΗΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ
Προς το Ελληνικό ∆ηµόσιο
Επί του καταβληθέντος Τέλους Επιτηδεύµατος
Του/Της………………………………….., κατοίκου…………………………. µε
ΑΦΜ..................... .........................
ΠΡΟΣ
Την ∆.Ο.Υ ............………………………
Για τη διεκδίκηση της επιστροφής του καταβληθέντος τέλους επιτηδεύµατος
ποσού ευρώ……………………………………………………………………...
∆ηλώνω µε την παρούσα ότι το επιβληθέν, δυνάµει της υπ'
αρ............................ ειδοποίησης, σε βάρος µου τέλος επιτηδεύµατος, ποσού
ευρώ ………………………………………… ∆ΕΝ είναι σύννοµο, διότι η
διάταξη αυτή δεν είναι δυνατό να εφαρµοσθεί, αντιβαίνουσα σε ρητές
συνταγµατικές διατάξεις.
Ειδικότερα:
Α. Το συγκεκριµένο τέλος βρίσκεται σε προφανή δυσαρµονία µε το
κείµενο της αιτιολογικής έκθεσης του νόµου, υποκρύπτει φορολογία και
«ονοµάστηκε» τέλος για να ξεπερασθεί το προφανές πρόβληµα της
αντισυνταγµατικότητας που υπήρχε. Το τέλος επιτηδεύµατος δεν είναι ούτε
ανταποδοτικό, ούτε αναλογικό, όπως θα έπρεπε να είναι, σύµφωνα µε
παλαιότερες αποφάσεις του Συµβουλίου της Επικρατείας, αλλά και τη συνήθη
πρακτική της ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης.
Β. Το τέλος είναι αντισυνταγµατικό, αφού προσκρούει στα άρθρα 4, 5 και
78 του Συντάγµατος, τα οποία ορίζουν ότι κάθε Έλληνας έχει δικαίωµα να
αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του ( άρθρο 5), συνεισφέρει χωρίς
διακρίσεις στα δηµόσια βάρη, ανάλογα µε τις δυνάµεις του ( άρθρο 4), καθώς καιότι κανένας φόρος δεν επιβάλλεται ούτε εισπράττεται χωρίς τυπικό νόµο που
καθορίζει το υποκείµενο της φορολογίας και το εισόδηµα, το είδος της
περιουσίας, τις δαπάνες και τις συναλλαγές ή τις κατηγορίες τους, στις οποίες
αναφέρεται ο φόρος ( άρθρο 78).
Γ. Το τέλος επιτηδεύµατος είναι άδικο, αφού πλήττει µόνο τους
ελεύθερους επαγγελµατίες και επιτηδευµατίες, δηλαδή τον ιδιωτικό τοµέα, ο
οποίος έχει ήδη υποστεί τις µεγαλύτερες ζηµιές από την παρούσα κρίση. Η
διακριτική αυτή µεταχείριση κατά των ελευθέρων επαγγελµατιών και των
επιτηδευµατιών συνιστά παραβίαση της θεσπισθείσας µε την παρ.2 αρ. 4 του
Συντάγµατος αρχής της ίσης µεταχείρισης, κατά την οποία, οι Έλληνες και οι
Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώµατα και υποχρεώσεις.
∆. Τέλος, στις διατάξεις της ΠΟΛ 1167/2011, αναφέρεται ότι η άσκηση
προσφυγής ενώπιον του διοικητικού πρωτοδικείου, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση
και την είσπραξη του εν λόγω τέλους. Εντούτοις, η εν λόγω πρόβλεψη
αντίκειται ευθέως στην διάταξη της παρ. 1 αρ. 20 του Συντάγµατος περί
παροχής έννοµης προστασίας, η οποία καταλαµβάνει και την προσωρινή
προστασία, καθιερούµενη από την διάταξη του αρ. 2 ν. 820/1978, η οποία, ως
γενική διάταξη περί αναστολής εισπράξεως αµφισβητούµενου µε προσφυγή
φόρου, έχει εφαρµογή σε όλες τις περιπτώσεις.
Για τους παραπάνω λόγους οι διατάξεις περί επιβολής τέλους
επιτηδεύµατος, δεν µπορούν να εφαρµοσθούν ως αντικείµενες στις
προαναφερθείσες Συνταγµατικές διατάξεις.
Κατόπιν αυτών, προβαίνω σήµερα στην καταβολή του παραπάνω ποσού,
µέσω των προβλεπόµενων δόσεων, µε την ρητή επιφύλαξη της αναζήτησης του
ως άνω τέλους, µε κάθε νόµιµο µέσο ή διαδικασία και δυνάµει απόφασης
οποιασδήποτε διοικητικής Αρχής ή ∆ικαστηρίου.
Με την προσήκουσα τιµή
Ο καταβάλλων µε επιφύλαξη
φορολογούµενος
το αρχειο σε pdf
http://www.e-thesprotias.gr/thesprotiaimages/DILOSIRITISEPIFYLAXISgiaTELOSEPITIDEVMATOS_F24662.pdf
ΥΠΟ∆ΕΙΓΜΑ
∆ΗΛΩΣΗ ΡΗΤΗΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ
Προς το Ελληνικό ∆ηµόσιο
Επί της καταβληθείσας έκτακτης εφάπαξ εισφοράς
Του/Της………………………………….., κατοίκου…………………………. µε
ΑΦΜ..................... .........................
ΠΡΟΣ
Την ∆.Ο.Υ ............………………………
Για τη διεκδίκηση της επιστροφής της καταβληθείσας έκτακτης εισφοράς
ποσού ευρώ……………………………………………………………………...
∆ηλώνω µε την παρούσα ότι η επιβληθείσα, δυνάµει της υπ'
αρ............................ ειδοποίησης, σε βάρος µου έκτακτη εισφορά, ποσού
ευρώ ………………………………………… ∆ΕΝ είναι σύννοµη, διότι η
διάταξη αυτή δεν είναι δυνατό να εφαρµοσθεί, αντιβαίνουσα σε ρητές
συνταγµατικές διατάξεις.
Ειδικότερα:
Α. Η επιβολή αναδροµικής φορολογικής επιβάρυνσης
Η έκτακτη εισφορά επιβάλλεται στο συνολικό καθαρό εισόδηµα,
πραγµατικό ή τεκµαρτό, φορολογούµενο ή απαλλασσόµενο των φυσικών
προσώπων ή της σχολάζουσας κληρονοµιάς των δηλώσεων φορολογίας
εισοδήµατος του οικονοµικού έτους 2011 ( διαχειριστικής χρήσης 2010), εφόσον
αυτό υπερβαίνει τις 12.000,00 €. ∆ηλαδή επιδιώκεται εντός του 2011 η επιβολή
φορολογικής επιβάρυνσης για ήδη φορολογηθέντα εισοδήµατα του έτους 2010.
Συνεπώς η επιβληθείσα εισφορά αντίκειται στην διάταξη της παρ. 2 αρ.
78 του Συντάγµατος, η οποία ρητώς απαγορεύει την επιβολή µε νόµο
αναδροµικής ισχύος που εκτείνεται πέρα από τις προθεσµίες του οικονοµικού
έτος κατά το οποίο επιβλήθηκε. Β. Η παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας.
Περαιτέρω, παραβιάζεται η κατοχυρωµένη από την παρ. 5 αρ. 4 του
Συντάγµατος αρχής της αναλογικότητας, κατά την οποία «οι Έλληνες πολίτες
συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δηµόσια βάρη, ανάλογα µε τις δυνάµεις τους».
Και τούτο διότι δια της άνω κλίµακας ο φορολογούµενος που δήλωσε
καθαρό εισόδηµα 12.000,00 € δεν επιβαρύνεται µε την εν λόγω εισφορά, ενώ ο
δηλώσας εισόδηµα κατά 1 µόλις ευρώ µεγαλύτερο (12.001,00 €) υπόκειται σε
εισφορά .
Σηµειωτέον ότι αντίστοιχη παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας
παρατηρείται σε όλα τα κλιµάκια εισοδήµατος, βάσει των οποίων υπολογίζεται η
έκτακτη εισφορά, δηλαδή για διαφορές 1 µόνο ευρώ ο φορολογούµενος
υπόκειται σε πολλαπλάσια επιβάρυνση.
Γ. Η παραβίαση της αρχής της ίσης µεταχείρισης.
Γ1. Η εν λόγω εισφορά καταλαµβάνει και έσοδα απαλλασσόµενα της
φορολογίας επ' ονόµατι των φυσικών προσώπων ή αυτοτελώς φορολογηθέντα
µε εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης ( π.χ. µερίσµατα, τόκοι κλπ), τα
οποία εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια εκάστου φορολογουµένου εάν θα
περιληφθούν στην υποβαλλόµενη υπ' αυτού δήλωση φορολογίας εισοδήµατος
του αντίστοιχου έτους.
Ωστόσο, ο υπολογισµός της έκτακτης εισφοράς και επί των άνω εσόδων
συνιστά παραβίαση της θεσπισθείσας µε την παρ.2 αρ. 4 του Συντάγµατος
αρχής της ίσης µεταχείρισης, κατά την οποία «οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν
ίσα δικαιώµατα και υποχρεώσεις».
Και τούτο διότι ο συνυπολογισµός των εν λόγω εσόδων άγει σε προφανή
άνιση µεταχείριση τον φορολογούµενο που περιέλαβε αυτά στη δήλωση του και
αυτόν που εξίσου νόµιµα ( δεδοµένου ότι δε θεσπίζεται σχετική υποχρέωση
δηλώσεως αυτών) δεν τα δήλωσε καθόλου.
Γ2. Άλλη παραβίαση της συνταγµατικής αρχής της ισότητας αποτελεί
ασφαλώς και η υπό της άνω διατάξεως επιβολή της εισφοράς µόνο σε φυσικά
πρόσωπα, ενώ τα νοµικά πρόσωπα, τα οποία κατά τεκµήριο έχουν ασύγκριτα
µεγαλύτερη φοροδοτική ικανότητα, δεν υπάγονται στην άνω εισφορά,
εξαιρούµενα οιασδήποτε συµµετοχής στο εκτάκτως επιβαλλόµενο φορολογικόβάρος.
∆. Η παραβίαση του αρ. 20 παρ. 1 του Συντάγµατος περί παροχής
έννοµης προστασίας.
Στο άρθρο 29 ν. 3986/2011 προβλέπεται ρητά ότι η προθεσµία
άσκησης της προσφυγής ή υποβολής αίτησης για διοικητική επίλυση της
διαφοράς καθώς και η άσκηση της προσφυγής ενώπιον του αρµοδίου
∆ιοικητικού Πρωτοδικείου, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη της
οφειλής που βεβαιώνεται κατά τις διατάξεις της παρ. 1 αυτού.
Εντούτοις, η εν λόγω πρόβλεψη αντίκειται ευθέως στην διάταξη της παρ.
1 αρ. 20 του Συντάγµατος περί παροχής έννοµης προστασίας, η οποία
καταλαµβάνει και την προσωρινή προστασία, καθιερούµενη από την διάταξη
του αρ. 2 ν. 820/1978, η οποία, ως γενική διάταξη περί αναστολής εισπράξεως
αµφισβητούµενου µε προσφυγή φόρου, έχει εφαρµογή σε όλες τις περιπτώσεις.
Για τους παραπάνω λόγους οι διατάξεις περί επιβολής έκτακτης εισφοράς,
δεν µπορούν να εφαρµοσθούν ως αντικείµενες στις προαναφερθείσες
Συνταγµατικές διατάξεις.
Κατόπιν αυτών, προβαίνω σήµερα στην καταβολή του παραπάνω ποσού,
µέσω των προβλεπόµενων δόσεων, µε την ρητή επιφύλαξη της αναζήτησης της
ως άνω εισφοράς, µε κάθε νόµιµο µέσο ή διαδικασία και δυνάµει απόφασης
οποιασδήποτε διοικητικής Αρχής ή ∆ικαστηρίου.
Με την προσήκουσα τιµή
Ο καταβάλλων µε επιφύλαξη
φορολογούµενος
σε Pdf
http://www.e-thesprotias.gr/thesprotiaimages/DILOSIRITISEPIFYLAXISGIAEKTAKTIEISFORA_F26765.pdf
ΥΠΟ∆ΕΙΓΜΑ
∆ΗΛΩΣΗ ΡΗΤΗΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ
Προς το Ελληνικό ∆ηµόσιο
Επί του καταβληθέντος Τέλους Επιτηδεύµατος
Του/Της………………………………….., κατοίκου…………………………. µε
ΑΦΜ..................... .........................
ΠΡΟΣ
Την ∆.Ο.Υ ............………………………
Για τη διεκδίκηση της επιστροφής του καταβληθέντος τέλους επιτηδεύµατος
ποσού ευρώ……………………………………………………………………...
∆ηλώνω µε την παρούσα ότι το επιβληθέν, δυνάµει της υπ'
αρ............................ ειδοποίησης, σε βάρος µου τέλος επιτηδεύµατος, ποσού
ευρώ ………………………………………… ∆ΕΝ είναι σύννοµο, διότι η
διάταξη αυτή δεν είναι δυνατό να εφαρµοσθεί, αντιβαίνουσα σε ρητές
συνταγµατικές διατάξεις.
Ειδικότερα:
Α. Το συγκεκριµένο τέλος βρίσκεται σε προφανή δυσαρµονία µε το
κείµενο της αιτιολογικής έκθεσης του νόµου, υποκρύπτει φορολογία και
«ονοµάστηκε» τέλος για να ξεπερασθεί το προφανές πρόβληµα της
αντισυνταγµατικότητας που υπήρχε. Το τέλος επιτηδεύµατος δεν είναι ούτε
ανταποδοτικό, ούτε αναλογικό, όπως θα έπρεπε να είναι, σύµφωνα µε
παλαιότερες αποφάσεις του Συµβουλίου της Επικρατείας, αλλά και τη συνήθη
πρακτική της ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης.
Β. Το τέλος είναι αντισυνταγµατικό, αφού προσκρούει στα άρθρα 4, 5 και
78 του Συντάγµατος, τα οποία ορίζουν ότι κάθε Έλληνας έχει δικαίωµα να
αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του ( άρθρο 5), συνεισφέρει χωρίς
διακρίσεις στα δηµόσια βάρη, ανάλογα µε τις δυνάµεις του ( άρθρο 4), καθώς καιότι κανένας φόρος δεν επιβάλλεται ούτε εισπράττεται χωρίς τυπικό νόµο που
καθορίζει το υποκείµενο της φορολογίας και το εισόδηµα, το είδος της
περιουσίας, τις δαπάνες και τις συναλλαγές ή τις κατηγορίες τους, στις οποίες
αναφέρεται ο φόρος ( άρθρο 78).
Γ. Το τέλος επιτηδεύµατος είναι άδικο, αφού πλήττει µόνο τους
ελεύθερους επαγγελµατίες και επιτηδευµατίες, δηλαδή τον ιδιωτικό τοµέα, ο
οποίος έχει ήδη υποστεί τις µεγαλύτερες ζηµιές από την παρούσα κρίση. Η
διακριτική αυτή µεταχείριση κατά των ελευθέρων επαγγελµατιών και των
επιτηδευµατιών συνιστά παραβίαση της θεσπισθείσας µε την παρ.2 αρ. 4 του
Συντάγµατος αρχής της ίσης µεταχείρισης, κατά την οποία, οι Έλληνες και οι
Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώµατα και υποχρεώσεις.
∆. Τέλος, στις διατάξεις της ΠΟΛ 1167/2011, αναφέρεται ότι η άσκηση
προσφυγής ενώπιον του διοικητικού πρωτοδικείου, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση
και την είσπραξη του εν λόγω τέλους. Εντούτοις, η εν λόγω πρόβλεψη
αντίκειται ευθέως στην διάταξη της παρ. 1 αρ. 20 του Συντάγµατος περί
παροχής έννοµης προστασίας, η οποία καταλαµβάνει και την προσωρινή
προστασία, καθιερούµενη από την διάταξη του αρ. 2 ν. 820/1978, η οποία, ως
γενική διάταξη περί αναστολής εισπράξεως αµφισβητούµενου µε προσφυγή
φόρου, έχει εφαρµογή σε όλες τις περιπτώσεις.
Για τους παραπάνω λόγους οι διατάξεις περί επιβολής τέλους
επιτηδεύµατος, δεν µπορούν να εφαρµοσθούν ως αντικείµενες στις
προαναφερθείσες Συνταγµατικές διατάξεις.
Κατόπιν αυτών, προβαίνω σήµερα στην καταβολή του παραπάνω ποσού,
µέσω των προβλεπόµενων δόσεων, µε την ρητή επιφύλαξη της αναζήτησης του
ως άνω τέλους, µε κάθε νόµιµο µέσο ή διαδικασία και δυνάµει απόφασης
οποιασδήποτε διοικητικής Αρχής ή ∆ικαστηρίου.
Με την προσήκουσα τιµή
Ο καταβάλλων µε επιφύλαξη
φορολογούµενος
σε pdf
http://www.e-thesprotias.gr/thesprotiaimages/DILOSIRITISEPIFYLAXISgiaTELOSEPITIDEVMATOS_F24662.pdf
0 γραψτε το σχολιο σας:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ όταν σχολιάζετε ανώνυμα να είστε ευγενείς και να αποφεύγετε τα προκλητικά σχόλια.
Σχόλια τα οποία προέρχονται από χρήστες των οποίων τα στοιχεία δεν είναι ευκρινώς αναγνωρίσιμα και περιέχουν προσβλητικές εκφράσεις ή αφήνουν υπονοούμενα θα διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.
Η ουσία της παρέμβασης του καθένα πρέπει να αφορά γεγονότα ή καταστάσεις και όχι πρόσωπα.